به گزارش پاداش سرمایه ، بازار سرمایه در روز یکشنبه 12 تیرماه 1401، برخلاف روز گذشته اش، روند جدیدی به خود گرفت و شاید کمتر انتظار می رفت که بعد از آن ریزش نسبتا سنگین، بازار مسیر سبزش را بیابد ،. شاخص بورس توانست در نهایت بازدهی اندک مثبت ۰.۰۹ درصدی را به ثبت رساند و این درحالی بود که شاخص هم‌وزن از همان ابتدای کار معاملتش را مثبت آغاز کرد  و در نهایت با رشد ۰.۲۳ درصدی، فضای سبزی را بر جو بازار سرمایه پوشاند.

 

در ادامه به تابلوی اخبار و شایعات خواهیم پرداخت:

 

www.padash.ir

 

در بازار امروز ؛ بازار‌های جهانی دوباره بازگشایی خواهند شد ، کامودیتی‌ها در آخرین روز هفته گذشته میلادی، با کاهش دوباره قیمت‌ها همراه بودند و این موضوع نگرانی را بر جو کلی حکم فرما کرده بود ، مس در روز چهارشنبه به قیمت‌های پایین‌تر از ۸۰۰۰ دلار نیز رسید، ولی در نهایت توانست کمی بالاتر از آن به کار خود پایان دهد. روی به مرز ۳۰۰۰ دلار رسید و طلا نیز با یک حرکت رفت و برگشتی، قیمت‌های زیر ۱۸۰۰ دلار به ازای هر انس را نیز لمس کرد؛ بنابراین بازگشایی امروز بازار‌های جهانی می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد و هرگونه تغییری در این بازار، بر بورس تهران نیز تاثیر خواهد گذاشت. این نکته نیز بسیار قابل توجه است که در هفته جاری آمار بیکاری آمریکا و در هفته بعدی نیز نرخ تورم منتشر خواهد شد و قطعا به بازار‌های جهانی جهت خواهد داد. و باید این نکات را حائز اهمیت بدانیم.

و در نهایت روند معاملاتی بازار روز یکشنبه هرچند کم قدرت، اما صعودی دنبال شد و نشان از برگشت مثبت شاخص کل بورس را داد است همین اتفاق زمینه ای می شود تا روند معاملات بازار امروز را روبه رشد و سازنده در نظر بگیریم.

 

معاملاتتان پرسود 

 

کارشناس بازار: مرسده گونه

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 17 اردیبهشت 1403 ساعت 08:37
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 10 اردیبهشت 1403 ساعت 08:18
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 02 اردیبهشت 1403 ساعت 08:34