به گزارش پاداش،در حالی به مصاف معاملات میانه هفته می رویم که بازار روز گذشته در حالی که انتظار می رفت که بازار تقریبا متعادل را شاهد باشیم اما شکل و شمایل بازار نشان از منفی بودن بیش از 80 درصد نمادهای معاملاتی روز گذشته می داد. با این وجود همچنان خبر محرک جدی ای برای رشد بازار مخابره نشده است. در روز گذشته صندوق های اهرمی نیز فشار فروش سنگینی را بعد از اتمام زمان معاملات داشتند شاهد رنج های سنگینی در این صندوق ها بودیم. شاخص کل در روز گذشته بیش از 20 هزار واحد منفی شد و تا ارتفاع 2 میلیون 284 هزار واحد عقبگرد داشت.

 

اخبار کدال

www.padash.ir

 

 

اخبار بورسی

 

۱- «رکیش» در تدارک مرحله دوم افزایش سرمایه: شرکت کارت اعتباری ایران کیش از تصمیم هیئت مدیره به انجام مرحله دوم افزایش سرمایه تفویض شده در مجمع فوق العاده از محل آورده نقدی سهامداران به میزان ۱۸% خبر داد.

۲- محصولات «خمحور» گران شد: شرکت تولید محور خودرو از افزایش نرخ محصولات اکسل کامیون و اتوبوس خبر داد.

۳- «دزهراوی» مجمع را لغو کرد: شرکت داروسازی زهراوی اعلام داشت مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت لغو و تصمیم گیری در خصوص دستور جلسات به مجامع بعدی که تاریخ آن متعاقباً اعلام می‌شود موکول می‌گردد.

۴- «وسنا» در تدارک عرضه اولیه شرکت زیرمجموعه: شرکت سرمایه گذاری نیروگاهی ایران- سنا از قرارداد پذیرش فیمابین شرکت تولید نیروی آذرخش و شرکت کارگزاری بهگزین (مشاور پذیرش) جهت عرضه اولیه سهام شرکت آذرخش در بازار فرابورس ایران خبر داد.

۵- افزایش سرمایه ۳۶۰۰ درصدی سبهان از محل سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، مورد تائید حسابرس قرار گرفت.

۶- پیشنهاد هییت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری اقتصاد شهر طوبی/ درصد افزایش سرمایه: ۵۰ درصد

۷- زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد: بیست و دومین حراج شمش طلا روز سه شنبه هفته جاری در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار خواهد شد

۸- دو خبر خوش پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی: معافیت‌هایی که ما در حوزه بورس داشتیم به قوت خود باقی ماند و خبر دوم نرخ مالیات بر عملکرد بنگاه‌ها به ۲۰ درصد بازگشت.

 

پیش بینی بازار

در روز گذشته دو خبر مثبت نیز به بازار تزریق شد که شاید بتواند نحوه معاملات را در روز میانی هفته تغییر دهد.  رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: معافیت‌هایی که در حوزه بورس  وجود داشته، به قوت خود باقی خواهد ماند. همچنین نرخ مالیات بر عملکرد بنگاه‌ها به سطح ۲۰ درصدی بازگشت. با توجه به این موضوع شاید بتوانیم امیدوارم باشیم که در معاملات امروز شاهد معاملات بهتری نسبت به روز گذشته شاهد باشیم

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 25 اردیبهشت 1403 ساعت 08:31
کارت قرمز بورس به...
توسط محمدباقر سلیمانی 24 اردیبهشت 1403 ساعت 14:58
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 24 اردیبهشت 1403 ساعت 08:27
بازار با خبر هم جایی نمی...
توسط محمدباقر سلیمانی 23 اردیبهشت 1403 ساعت 14:42