به گزارش پاداش، بازار روز گذشته با توجه به خبر تصویب طرح بند س بودجه که ریسک بسیار بالایی را از بازار سرمایه حذف کرد، عکس العمل خاص و مثبتی در بازار ندیدیم و همچنان شاهد روند نزولی و خروج پول از بازار بودیم. در روز گذشته شاخص کل با بیش از 15 هزار واحد منفی رو به رو شد و به 2 میلیون و 193 هزار واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با افت 4600 هزار واحد در ارتفاع 728 هزار واحدی ایستاد. چیزی که کاملا عیان است ارزش معاملات و حجم معاملات بسیار پایین می باشد و اهالی تکنیکالیست نیز با توجه به شکسته شدن محدوده 2.2 میلیون واحدی ناامید شده اند و ادامه کار را برای سرمایه گذاران سخت تر از قبل پیش بینی می کنند.

 

اخبار کدال

www.padash.ir

 

اخبار بورسی

۱- در پایان معاملات امروز دوشنبه، نماد‌های کاسپین، زقیام، رتاپ، سپیدار، وتوسکا، سرود و سهگمت جهت برگزاری مجمع در روز چهارشنبه متوقف خواهند شد.

۲- بایدن: حماس گروگان‌ها را آزاد کند، فردا آتش‌بس برقرار می‌شود.

۳- از دوشنبه ۲۴ اردیبهشت برای نخستین بار از سوی آب و فاضلاب استان تهران، پساب در بورس انرژی عرضه خواهد شد.

۴-پرداخت سود ۵۰۰ هزار سهامدار از سوی ۱۱ ناشر درهفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳

۵-بیست و ششمین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد

۶- قیمت جدید شکر سفید درب کارخانجات حداکثر ٣٥٠٠٠ تومان اعلام شد و قیمت مصرف کننده هر کیلو شکر، حداکثر ٤٢٥٠٠ تومان تصویب شد.

۷- افزایش نرخ دارو: نرخ فروش ۳۵ قلم از محصولات با توجه به مجوزسازمان غذا و دارو به طور میانگین ۲۱ درصد افزایش یافته است.

۸-شرکت ویتانا اعلام داشت با توجه به افزایش نرخ مواد اولیه از جمله آرد، روغن، شکر، شیرخشک، انواع اسانس و لفاف و ظروف بسته بنری و غیره... به منظور امکان ادامه فعالیت و تولید و توانایی مجموعه در ایفای تعهدات این شرکت اقدام به افزایش نرخ محصولات نمود.

 

پیش بینی بازار

این روزها واقعا حال بازار سرمایه خوب نیست و به دلیل تصمیمات اشتباهی که گرفته می شود شاهد خروج پول حقیقی به صورت تدریجی از بازار می باشیم. همچنین چاپ اوراق و نرخ بهره و کاهش قیمت دلار باعث شده است از جذابیت بورس کاسته شود و ارزش معاملات روز به روز کمتر شود. با این اوصاف امروز نیز نباید انتظار خاصی از بازار داشت و بازار فرسایشی و منفی را مشاهده خواهیم کرد.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




روز خوب بورس با نوری از صنایع...
توسط محمدباقر سلیمانی 02 مرداد 1403 ساعت 16:34
امید چاشنی معاملات شد
توسط محمدباقر سلیمانی 01 مرداد 1403 ساعت 16:25
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 01 مرداد 1403 ساعت 08:34
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 31 تیر 1403 ساعت 08:39