به گزارش پاداش، بازار در روز شنبه همانند دو هفته گذشته بود و بازاری کاملا بی رمق و فرسایشی بود تا باعث شود اکثر نمادهای معاملاتی در منفی کار خود را به پایان برسانند. بورس در روز گذشته برای دهمین روز متوالی بود که با ریزش همراه شد و بیش از 75 درصد نمادهای معاملات در قرمزپوش بودند. همچنین ارزش معاملات خرد سهام با 11 درصد کاهش به 3 هزار و 120 میلیارد تومان رسید که کمترین مقدار در این ماه بود. بسیاری از تحلیلگران معتقد هستند با از دست دادن مرز 2.2 میلیونی شاخص کل، برای بازار می تواند ناگوار باشد و اثرات روانی بسزایی بر روی بورس بگذارد.

 

اخبار کدال

www.padash.ir

 

اخبار بورسی

۱- خگستر مزایده فروش: شرکت حمایت گستر ایران خودرو با مالکیت ۴۰ درصد متعلق به شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (سهامی عام) و ۶۰ درصد سایر سهامداران

۲- افزایش نرخ در دسانکو: نرخ فروش ۷ قلم از محصولات شـرکت به جهت پوشش هزینه‌های ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و بسته بندی براساس مجوز سازمان غذا و دارو افزایش یافته است

۳- بیست و پنجمین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران امروز یک‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

۴- مجوز افزایش سرمایه ۲۵۰۰ درصدی ساوه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها (طبقه زمین) بر روی کدال منتشر شد. / این شرکت تا انتهای همین هفته به مجمع خواهد رفت و علاوه بر تقسیم سود ۹۰ درصدی افزایش سرمایه ۲۵۰۰ درصدی هم اعمال خواهد شد.

۵- شفاف سازی در غاذر: سرمایه شرکت فرعی (طاق کسری آذربایجان) از مبلغ ۵۰.۰۰۰ میلیون ریال به مبلغ ۲۵۶.۵۸۷ میلیون ریال معادل ۴۱۳ درصد از محل مازاد ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌ها (زمین و ساختمان) افزایش پیدا کرد.

۶- مجوز افزایش سرمایه ۱۶۷۹ درصدی کقزوی از محل سود انباشته و تجدید صادر شد.

۷- «مرتضی شاه میرزایی» با اشاره به ارسال پیش نویس اصلاحیه قیمت خوراک مایع پتروشیمی‌ها به دولت، گفت: هم اکنون حداکثر تخفیف خوراک پتروشیمی‌ها ۴ تا ۵ درصد بوده که در صورت تصویب در دولت به ۱۵ تا ۱۶ درصد افزایش می‌یابد.

۸- در پایان معاملات امروز نماد دابور جهت برگزاری مجمع در روز سه شنبه متوقف خواهند شد.

 

پیش بینی بازار

در روز جاری قرار است قانون جنجالی معافیت مالیاتی، به صحن علنی مجلس برود. سهامداران به دقت تحولات فردا و پس فردای قانون گذاران را دنبال خواهند کرد تا تکلیف نهایی این قانون مشخص گردد. در صورتی که این بند از لایحه بودجه اصلاح گردد، می توان امیدوار بود که فشارهای عرضه در بازار کاسته شود. با این تفاسیر امروز انتظار نوسانات بالا در نمادهای معاملاتی را می توان در جریان داد و ستدها در بازار داشت.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




روز خوب بورس با نوری از صنایع...
توسط محمدباقر سلیمانی 02 مرداد 1403 ساعت 16:34
امید چاشنی معاملات شد
توسط محمدباقر سلیمانی 01 مرداد 1403 ساعت 16:25
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 01 مرداد 1403 ساعت 08:34
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 31 تیر 1403 ساعت 08:39