به گزارش پاداش، در حالی به آخرین روز معاملاتی هفته رسیدیم که در روزهای گذشته شاهد روند نزولی شاخص کل بورس تهران بودیم. این در حالیست که در هفته گذشته روند صعودی خوبی را در بازار شاهد بوده ایم. روز گذشته برای سومین روز پیاپی پول حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن بیش از 237 میلیارد تومان بوده است. در کل بهترین کلمه ای که می توان برای این هفته به کار برد بازاری کاملا فرسایشی و خسته کننده را شاهد بودیم.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

اخبار بورسی

۱-امضای قرارداد ۶.۴ میلیارد دلاری هلدینگ های پتروشیمی با هدف تامین پایدار خوراک/تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی کشور به ارزش ۶.۴ میلیارد دلار امروز امضا شد که با اجرای این طرح‌ها، حدود ۱۲۷ میلیون متر مکعب به تولید گاز کشور با هدف تامین پایدار خوراک پتروشیمی‌ها اضافه خواهد شد.

۲-افزایش سرمایه آردینه به ثبت رسید/با عنایت به مجوز افزایش سرمایه به شماره مجوز DPM-IOP-۰۲A-۳۳۰ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۳  بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۰  افزایش سرمایۀ شرکت از مبلغ ۴۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۲,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال ( از محل سود انباشته مبلغ ۱۶۰۰۰۰۰ میلیون ریال ، میلیون ریال و از آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی مبلغ میلیون ریال ) در در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.

۳- در نشست خبری بازارگردانی در سازمان بورس عنوان شد:۱۸۰هزار میلیارد تومان سهام در صندوق های بازارگردانی وجود دارد که طی فرایندهایی که بعدا اعلام خواهد شد از این صندوق‌ها خارج خواهد شد. شرکت هایی که نقدشوندگی کمتری دارند مشمول بازارگردان می‌شوند و شرکتی که نقد شونده است نیاز به این موضوع ندارد.

۴-لغو عرضه اولیه ها کی به پایان می رسد؟ قادر معصومی خانقاه مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس درباره وضعیت عرضه اولیه ها و بازگشت آن ها گفت: موضوع اینجاست که ما بحث عرضه اولیه را به شکل موقت گفتیم متوقف باشد تا بازار شرایط پذیرش و هضم این مسئله را داشته باشد.

۵- «دتولید» افزایش نرخ گرفت: شرکت داروسازی تولید دارو اعلام نمود که نرخ فروش تعدادی محصول از تولیدات این شرکت به جهت پوشش هزینه‌های ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و براساس مجوزات سازمان غذا و دارو افزایش یافته است.

۶- وزیر نفت از آغاز تولید بنزین از طریق متانول و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار خبر داد.

۷- تالار خودرو بورس کالا هفته آینده میزبان عرضه ۵۰ دستگاه کامیونت فورس متعلق به شرکت بهمن دیزل است. این خودر‌ها قرار است سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت در بورس کالا عرضه شود.

۸- در پایان معاملات امروز چهارشنبه نماد‌های وارس، وایران، دبالک، حآسا، کماسه، شتوکا، دبالک، دکپسول جهت برگزاری مجمع در روز یکشنبه متوقف خواهند شد.

۹- رئیس سازمان توسعۀ تجارت: براساس برنامه‌ریزی‌ها عرضۀ خودروی برقی از یکشنبۀ هفته آینده آغاز می‌شود. فعلا فروش خودرو‌های برقی در همان سامانۀ قبلی خودرو‌های وارداتی انجام خواهد شد.

 

پیش بینی بازار

با توجه به معاملات در این هفته و همچنین خروج پولی که اتفاق افتاد، امید زیادی به بازار امروز نمیشه داشت. این در حالیست که بازار همچنان فاکتورهای لازم به جهت برگشت را ندارد.بنابراین شاهد ادامه دار بودن روند نزولی بازار و هچنین کاهش قیمت سهام های معاملاتی را در روز جاری خواهیم بود.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 01 خرداد 1403 ساعت 08:32
پایانی متعادل
توسط محمدباقر سلیمانی 29 اردیبهشت 1403 ساعت 15:09
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 29 اردیبهشت 1403 ساعت 08:38
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 25 اردیبهشت 1403 ساعت 08:31