به گزارش پاداش، در حالی به آخرین هفته اردیبهشت ماه رسیدیم که همچنان بازار روندی نزولی دارد. در روز چهارشنبه معاملات تحت تاثیر روز قبل خود بود و همچنان شاهد رنج های زیادی در بازار بودیم. با وجود تصویب اصلاحیه بند "س" تبصره 6 ، انتظار می رفت بازاری بهتر از روزهای گذشته را شاهد باشیم اما باز هم عرضه کنندگان برتری قابل توجهی داشتند. در اخرین روز معاملاتی هفته گذشته شاخص کل با بیش از 1000 واحد منفی همراه شد و شاخص هم وزن نیز با 669 واحد کاهش همراه شد.

 

اخبار کدال

www.padash.ir

 

اخبار بورسی

۱- سصفها افزایش سرمایه در راه دارد: هیأت مدیره شرکت سیمان اصفهان مقرر نمود نسبت به تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت مشهود (طبقه زمین) و انجام افزایش سرمایه از این محل، تشریفات قانونی لازم انجام گیرد.

۲در پایان معاملات فردا نماد‌های سیلام، سخاش، شاملا، ممسنی، زملارد، مداران، بهداش، خفنر، وملی، کازرو، لوتوس و کدما جهت برگزاری مجمع در روز دوشنبه متوقف خواهند شد.

۳- سهام باشگاه تراکتور واگذار می‌شود: جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده سهامداران باشگاه تراکتور، ظهر امروز برگزار شد و با توجه به شرایط موجود تصمیم به واگذاری سهام باشگاه براساس قیمت کارشناسی شده گرفت.

۴- نرخ بهره بین بانکی با افزایش ۶ صدم درصدی به  ۲۳.۵۶% رسید.

۵- فروسیل مجمع برگزار می‌کندجلسه مجمع عمومی این شرکت در ساعت ۱۰:۰۰ روز چهار شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۰۹ برگزار میگردد.

۶- کخام مجمع را لغو کردمجمع عمومی عادی سالیانه در تاریخ مذکور برگزار نمی‌گردد و تصمیم گیری در خصوص دستور جلساتبه مجامع بعدی که تاریخ آن متعاقباً اعلام میگردد موکول گردید.

۷- مهم برای وسپهر و وبصادر: امیدنامه درج و پذیرش توسعه نیشکر و صنایع جانبی در کدال قرار گرفت.

۸- سخنگوی شورای رقابت: خودروی برقی از شمول قیمت‌گذاری شورای رقابت خارج شد.

۹- تالار خودرو بورس کالا یکشنبه هفته آینده (۳۰ اردیبهشت) میزبان عرضه ۷۰ دستگاه کامیونت فورس متعلق به شرکت بهمن دیزل است.

۱۰- افزایش نرخ در دفرا برای ۳۸% از محصولات: باتوجه به اعلام قیمت‌های جدید ازسوی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فروش شرکت نسبت به آخرین پیش بینی معادل ۱۵ درصد افزایش نشان میدهد.

 

پیش بینی بازار

در ساعات پایانی روز چهارشنبه شاهد بازاری بهتر نسبت به روزهای گذشته بودیم. در این روز شاخص کل پس از عرضه های دقایق ابتدایی با روندی صعودی همراه شد و تقاضا افزایش پیدا کرد. با این تفاسیر بنظر می رسد که روز اولین روز کاری هفته شاهد بازاری به مراتب بهتر نسبت به روز و هفته های گذشته باشیم چرا که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بازار به کف خود رسیده است و قیمت بازار زیر ارزش ذاتی خود قرار گرفته است.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




روز خوب بورس با نوری از صنایع...
توسط محمدباقر سلیمانی 02 مرداد 1403 ساعت 16:34
امید چاشنی معاملات شد
توسط محمدباقر سلیمانی 01 مرداد 1403 ساعت 16:25
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 01 مرداد 1403 ساعت 08:34
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 31 تیر 1403 ساعت 08:39