به گزارش پاداش، در حالی به مصاف دومین روز کاری هفته می رویم که بازار پس از 3 روز تعطیلی با ارامش نسبی کار خود را آغاز نمود. این در حالیست که بورس تهران به سالگرد سقوط نماگرهای سهامی در سال 1402 رسیده است و پس از یک سال بیش از 53 میلیارد دلار ارزش دلاری خود را از دست داده است. روز گذشته در حالی بازار کار خود را آغاز نمود که در ابتدا نیمی از نمادهای معاملاتی سبزپوش بودند اما با گذر زمان و با عرضه هایی که صورت گرفت تعداد نمادهای معاملاتی قرمز بیشتر شد و در نهایت باعث منفی شدن نماگر اصلی تالار شیشه ای گردید. این نماگر روز گذشته با بیش از 5180 واحد منفی همراه شد و در سطح 2 میلیون و 259 هزار واحد رسید.

 

اخبار کدال

www.padash.ir

اخبار بورسی

 

۱- «غدیس» قراردادی جدید بست: شرکت پاکدیس از انعقاد قرارداد فروش مقدار ۱,۵۰۰ تن کنسانتره سیب فله با تحویل درب کارخانه فروشنده خبر داد.

۲- قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری برای تولید بنزین پتروشیمی:با توجه به افزایش مصرف بنزین حدود ۲.۷ میلیارد دلار با پتروشیمی‌ها قرارداد بسته شده که در سال جاری بخشی از ظرفیت خود را به حوزه تولید بنزین اختصاص دهند.

۳- افزایش سرمایه غچین: گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ ۲,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به تصویب هیئت مدیره رسیده است.

۴- افزایش سرمایه ۲۲۰۸ درصدی سیمرغ از محل سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، مورد تائید حسابرس قرار گرفت.

۵- دومین حراج سکه در سال جدید امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته‌بندی برگزار می‌شود.

۶- خنور یک قدم دیگر به عرضه اولیه نزدیک شد: برگزاری جلسات معارفه سهام شرکت نور ایستا پلاستیک/ نشست اول: دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه / ساعت ۱۰:۰۰

۷- در پایان معاملات امروز نماد‌های اپال، تکیمیا، سغرب، ثمسکن، ولیز، پسهند، ثاژن، وشهر، دقاضی و بزندگی جهت برگزاری مجمع در روز چهارشنبه متوقف خواهند شد.

۸- پیشنهاد هییت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت داروسازی دانا/ درصد افزایش سرمایه: ۲۰۰ درصد/ محل تامین افزایش سرمایه: سود انباشته

 

پیش بینی بازار

با توجه به نبود پول در بازار سرمایه و همچنین عدم انگیزه و خبرهای مثبت برای رشد بازار، پیش بینی می شود امروز نیز با معاملاتی فرسایشی و ارزش معاملات پایین را نظاره گر باشیم و اکثر نمادهای معاملاتی در حوالی منفی کم و صفر تابلو به کار خود پایان دهند.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




پایانی متعادل
توسط محمدباقر سلیمانی 29 اردیبهشت 1403 ساعت 15:09
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 29 اردیبهشت 1403 ساعت 08:38
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 25 اردیبهشت 1403 ساعت 08:31
کارت قرمز بورس به...
توسط محمدباقر سلیمانی 24 اردیبهشت 1403 ساعت 14:58