به گزارش پاداش سرمایه ، در بازار روز گذشته 7 تیرماه 1401 ،  6میلیارد و 990میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 5هزار و 238میلیارد تومان در بیش از 380هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 10هزار و 369واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 514هزار و 434واحد قرار گرفت.

در بازار هم بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی زاگرس، پلیمر آریا ساسول و بهمن دیزل شد و در مقابل شرکت‌های سنگ‌آهن گهر زمین، مجتمع صنعتی آرتاویل تایر و نفت ایرانول بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

 

در ادامه به تابلوی اخبار و شایعات خواهیم پرداخت:

 

www.padash.ir

 

هم چنین اخبار مهمی دیگری که شاید بتوان به آن اشاره کرد:

 

تعداد ۹۰۰، ۴۳۶، ۱۶۸ سهم معادل ۲.۸۳ درصد سهام غیر مدیریتی شرکت بیمه دی در نماد معاملاتی (ودی ۴) به‌طور عمده و نقد با قیمت پایه هر سهم معادل ۶.۴۵۰ ریال، روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ به فروش می‌رسد.

 

۲۷ اردیبهشت اولین قرعه‌کشی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو انجام شد، اما «سید مهدی نیازی» معاون وزیر صمت امروز در نامه‌ای تاکید کرده که فعلا از طریق این سامانه قرعه‌کشی انجام نشود.

 

 آغاز بازارگردانی به روش مبتنی بر حراج در نماد معاملاتی شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایران با نماد فتوسا از چهارشنبه ۸ تیر ماه ۱۴۰۱

 

فرود در آستانه عرضه اولیه است و در خرداد ماه ۱۸۷۴ میلیارد ریال فروش داشت و ۳ ماهه منتهی به خردادماه به ۴۶۸۱ میلیارد ریال رسیده است.

 

مهم برای خصدرا: شرکت صنعتی دریایی ایران قرارداد ساخت دو فروند کشتی رورو کارگو با شرکت کشتیرانی خزر منعقد کرده و جهت ارائه جزییات و شناسایی اثر مالی آن منتظر ابلاغ رسمی قرارداد می‌باشد.

 

و در پایان برای پیشبینی بازار امروز 8 تیر ماه با توجه به آغاز دوباره مذاکرات اتمی در پایتخت قطر باعث شده تا بتوانیم نسبت به احیای برجام و رشد ادامه دار بورس امیدوار باشیم با این حال کاهش قیمت دلار نیز می تواند تاثیر به سزایی بر بازار داشته باشد اما شاید نه چندان دلچسب .....پس با این وجود تکلیف بازار چیست؟؟

 

 

کارشناس بازار: مرسده گونه

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 17 اردیبهشت 1403 ساعت 08:37
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 10 اردیبهشت 1403 ساعت 08:18
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 02 اردیبهشت 1403 ساعت 08:34