میزان رشد بازارها در روز گذشته : 

در روز گذشته بازار سرمایه با رشد بیش از 6 هزار واحدی به کار خود پایان داد شاخص کل بورس با رشد بیشتر از شاخص هم وزن معادل 0.32 درصد و شاخص هم وزن معادل 0.25 درصدی رشد یافتند.

بررسی ارزش معاملات خرد : 

باز هم شاهد روز کم حجمی بودیم که ارزش معاملات خرد در سطح پایینی قرار داشته است با وجود آنکه در روز یکشنبه ارزش معاملات خرد با بهبود نسبی همراه گشته بود اما مجددا در روز گذشته با وجود مثبت بودن بازار در سطح پایینی قرار گرفت . هم چنین فروش اوراق یکی از اتفاقات روز دوشنبه بوده است .

وضعیت بازارها و رکودی فراگیر : 

زمانی که به وضعیت اقتصادی کشور نگاهی بیاندازیم رکود در تمامی بازارها از بازار مسکن با عدم داشتن قدرت خرید در میان مردم گرفته تا بازار خودرو با ریزش قیمتی اخیر پیش آمده با واردات خودروی کارکرده و هم چنین تا بازار  بورس تهران که هم چنان درگیر دست و پنجه نرم کردن با محدوده ی 2 میلیونی می باشد، حس میگردد .پس سوالی اساسی در این مدت پیش می آید ، این پول ها کجا میروند ؟ با وجود کسری بودجه ی دولت پس هم چنان وضعیت بازارها ناخوش احوال ادامه داشته است .

برخی اقدامات مهم :  

با این وجود برخی از اقدامات پیش آمده را نیز می توانیم درنظر بگیریم در بازار خودرو مرکز پژوهش‌های مجلس راهکار‌هایی را در جهت پشت سر گذاشتن بحران فعلی در حوزه خودرو ارائه نموده است و در این راه کار عرضه ی تمامی خودروها در بورس کالا مطرح گردیده است . در صورتی که این اتفاق صورت گیرد شاهد اتفاقاتی مثبت مشابه عرضه ی ابتدایی خودروها در بورس کالا خواهیم بود از سویی دیگر در روز گذشته با توجه به دستور معاون اول رئیس جمهوری، چشم‌انداز صنایع بازار سهام امیدبخش خواهد بود و این خبر نیز می تواند موجب رشد یا کم کم تعادل در این روزهای بازار سرمایه گردد. با این وجود با انتشار اوراق انتظارات با توجه به چشم انداز دولت برای فروش اوراق خود،  احتمالات بر باقی نگه داشتن بازارهای سرمایه‌گذاری هم چنان در فاز رکود خواهد بود . 

 

پیش بینی بازار روز جاری : 

روز جاری با توجه به به معاملات روز گذشته و در صورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد می تواند با برتری خریداران نسبت به فروشندگان اما هم چنان کم حجم جریان یابد .

 

   کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه

 




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 17 اردیبهشت 1403 ساعت 08:37
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 10 اردیبهشت 1403 ساعت 08:18
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 08 اردیبهشت 1403 ساعت 08:26
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32