به گزارش پاداش سرمایه شرح بازار سرمایه در روز ِ سه شنبه 20 دی 1401 به شرح زیر می باشد :

 

بازار در مرحله پیش گشایش :

در مرحله ی پیش گشایش 84 نماد با صف خرید به ارزش یک همت تشکیل گشته بود صدرنشینان در بازار نمادهای : فاذر، خکاوه، خاور، های وب و شپلی بوده اند .

نمادهای صف فروش در بازار کمتر از نمادهای صف خرید بوده است تشکیل 5 صف فروش 170 میلیارد تومان را در بازار روز جاری به چشم دیدم . نمادهای  حگردش، فسدید، نیز شامل صف فروش بودند .

 

نگاهی به بازار روز سه شنبه 20 دی ماه  1401 :

بازار با قابی مثبت و افزایش تقاضا آغاز به کار کرد در همان ابتدای امر به سهام، حق تقدم و ص.سهامی ورود پول 4.5 میلیاردی صورت گرفته بود ، شاخص کل در دقایق ابتدایی با رشد 12 هزار واحدی دنبال می شد ،  

سایر نماگرها نیز عملکردی مثبت را در پیش گرفته بودند  به گروه های صندوق_سهامی شیمیایی اطلاعات_و_ارتباطات فلزات سرمایه گذاری ها ورود پول صورت گرفته بود . نمادهای موثر بر رشد شاخص کل فملی و فولاد بودند . از طرفی 105 نماد با صف خرید و 6 نماد با صف فروش دنبال می شدند.

 

در 15 دقیقه ابتدایی  بازار  1000 میلیارد تومان معامله گردیده بود .   

 

    نمایی از نقشه_بازار  معاملات را در روز بازار روز جاری  شاهد هستیم :

 

www.padash.ir

 

در بیست دقیقه ای که از بازار سپری شد :

90 درصد از نمادها معاملاتی مثبت را در پیش گرفته بودند و 5 صف فروش در بازار وجود داشته است ، با این وجود بازار با برتری خریداران همراه بود و 118 نماد تشکیل صف خرید داده بودند .

 

پس از گذشت 20 دقیقه از بازار :

شاخص کل نیز رشدی 20 هزار و 80 واحدی را در ارتفاع یک میلیون 666 هزار و 984 واحد  پشت سر گذاشته بود .

شاخص هم وزن نیز معادل  رشد 4 هزار و  915 واحدی به ارتفاع 501 هزار و 316 واحد دست یافته بود هم چنان به بازار ورود پول حقیقی و از صندوق های درآمد ثابت خروج صورت گرفته بود . به صورت کلی در بازار افزایش تقاضا  در صنایع همچون خودرو_قطعات  پالایشی بانکی فلزات_اساسی دارویی سیمان سرمایه_گذاری  کانی_غیرفلزی املاک_مستغلاتت بودیم . نمادهای موثر بر افت شاخص کل شپدیس  و موثر بر رشد نمادهای فولاد و فملی و شستا بوده اند . ۵۷ میلیارد ورود پول حقیقی به بازار سهام ثبت شده است و همچنین جریان خروج پول از صندوق های درآمد ثابت بالا است و حدود ۱۴۰ میلیارد خروج پول حقیقی از این صندوق ها ثبت شده است.

پس از گذشت 50 دقیقه از بازار مشاهده شد که :

شاخص کل با رشد 24566 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 671 قرار گرفته بود ، سایر شاخص ها نیز با رشد چنددرصدی دنبال می شدند  

 بازار سهام امروز را با تقاضا در اکثر نماد ها آغاز کرده است این تقاضا در پی بازگشت بازار دیروز از نیمه دوم معاملات بوده است  و گروه خودرویی و بانکی برخلاف دیروز از ابتدا با تقاضای نسبی همراه بودند گروه پالایشی هم با تقاضا همراه شدند

شاخص که  در روز دوشنبه در محدوده  سقف قبلی به کار خود پایان داد ، امروز روند صعودی خود را ادامه داد و با رشد همراه گشت .

70 دقیقه از بازار سپری شد :

تعداد نمادهای مثبت بیش از نمادهای منفی بوده است ، 500  نماد مثبت و 120 نماد منفی تشکیل گشته بودند البته عرضه در بازار کمی به وجود آمد  و ارزش معاملات خرد به 4,5 همت رسیده بود  .

در ساعت 10:37 دقیقه ای که از بازار سپری شد :

علاوه بر استمرار خروج پول حقیقی از صندوق های درآمد ثابت هم چنان صندوق های سهامی نیز به این خروج اضافه گشته بود نمادهای دارا_یکم و پالایش در صدر این خروج قرار گرفته بودند .

پس از گذشت لحظاتی دیده شد که :

بازار با عرضه همراه گشت و گروه هایی که در ابتدای بازار در محدوده ی مثبت معامله میشدند مانند گروه های خودرویی  فراکابی پالایشی با افزایش عرضه همراه شده اند .

خودرویی ها در مدار تعادل قرار گرفتند و این در حالی بوده  است که با توجه به فروش های محصولات ایران خودرو و برخی از محصولات سایپا، می توان گفت انتظار بر گزارشی مطلوب در عملکرد 9 ماهه این دو سهم مهم خودرویی خواهیم بود. اما بنظر روند معاملاتی خودرویی ها با تغییر روند به سمت قیمت های بالا تغییر کند .

 ایران خودرو در پایان فصل پاییز امسال افزایش ۱۷۳ درصدی فروش نسبت به فصل مشابه قبلی داشته و هم‌چنین ۴۱ درصد بیشتر از تابستان درآمد ساخته است ، جمع فروش ایران خودرو در پایان سه فصل گذشته از مرز ۱۲ هزار میلیارد تومان عبور کرده و ۱۷ درصد بیشتر از کل سال مالی ۱۴۰۰ بوده است .

خساپا و درآمد فصلی :  

سایپا پاییز امسال را با افزایش ۱۷۶ درصدی درآمد نسبت به پاییز سال گذشته به پایان رساند و در مقایسه با تابستان امسال رشد ۱۳ درصدی داشت.جمع فروش ۹ ماهه خساپا تقریبا به درآمد کل سال ۱۴۰۰ نزدیک بوده است . نمادهای دارای خرید حقیقی نمادهای ومعادنح، خبهمن، ومعادن، آریان، شتران، وتجارت، شستا، دی، شپدیس، های وب، وبهمن و سمگا بوده اند . هم چنین در بازار  کاهش جبهه خریداران در گروه فلزات اساسی و مواد معدنی به وجود آمد .

در ساعت 11:30 ورود حدود 93 میلیارد تومانی پول_حقیقی  

در ساعت 10:30 ورود حدود 205 میلیارد تومانی پول_حقیقی

در ساعت 11:30 ورود حدود 127 میلیارد تومانی پول_حقیقی را شاهد بودیم .

 

 تابلوی ورود و خروج پول حقیقی به صورت زیر می باشد :

 

www.padash.ir

دو ساعت و 40 دقیقه از بازار سپری شد :

مشاهده شد که ارزش_معاملات_خرد در حدود 8900 میلیارد تومان  بوده است .در ابتدای بازار به دلیل خرید هیجانی شاخص به 1 میلیون و 666 واحد رسید .

 بازار سهام در این روزها یا در نیمه اول و یا در نیمه دوم با افزایش عرضه روبرو می شود و در نهایت متوجه وجود خریدار در قیمت های پایین می شود و مجددا با رشد قیمت دنبال می شود و بنظر در معاملات روز جاری هم شاهد بازگشت تقاضا دربزرگان بازار باشیم. در نظر بگیرید که کم کم شاهد راهی شدن گزارشات 9 ماهه بروی سامانه کدال خواهیم بود و فروش های خوبی را در عملکرد برخی از شرکت ها و شناسایی سودهای قابل توجهی از سوی آنها را می توانیم ببینیم .

نکته حائز اهمیت این روزها، افزایش حجم معاملات و ورود پول هوشمند به بازار سهام است.  در سهم های خوب و بنیادی تان که فروش و سودآوری آنها شرایط مناسبی دارند صبر نمایید. با شرایط فعلی فروش این گروه نمادها توجیه بنیادی نداشته و با رشد دلار نیمایی شرایط قیمتی این شرکت ها تغییر خواهد کرد.

 

5 دقیقه باقی مانده به پایان بازار :

 ارزش معاملات خرد به بالاتر از 9 همت رسیده بود ، برآیند ورود و خروج پول خرد به مثبت 155 میلیارد تومان بوده است .شاخص کل تا اینجا حدود 22 هزار واحد صعود را تجربه کرد .شاخص هم وزن نیز با افزایش بیش از 7 هزار واحد دنبال شد .شاهد بودیم که 417 نماد مثبت  و 220 نماد معاملاتی منفی را پشت سر گذاشتند  .

 

در پایان :

در پایان مشاهده شد که شاخص کل با رشد 21 هزار و 284 واحدی به ارتفاع یک میلیون و 668 هزار و 190 واحد رسید .شاخص هم وزن نیز در همین مسیر رشدی گام برداشت و با  1.46 درصد افزایش همراه گشت ،بیش از 60 درصد از نماد ها مثبت بودند . 

شاخص فرابورس نیز رشدی معادل  235 واحد را  به 21 هزار و 143 واحد به پایان رساند ورود پول به بازار ادامه یافت و خروج از صندوق های درآمد ثابت و مختلط هم چنین سهامی ادامه دار گشت .

 (65 درصد) نمادها معاملاتی  و ( 35 درصد)نمادها معاملاتی منفی را به پایان رساندند .

بیشترین ورود پول هوشمند به گروه کانه های فلزی و در رتبه دوم در گروه سرمایه گذاری ها و در رتبه سوم در گروه ارتباطات تعلق گرفته بود .

بازار شروع سبزی از خود به نمایش گذاشت و  روند قدرت تقاضا از نیمه دوم معاملات به مرور با کاهش مواجه شد البته فروشندگان توان مقابله با خریداران را نداشتند در نهایت با رشد نماگرها مواجه بودیم و شاخص کل متاثر از رشد نمادهای فولاد، فملی، ومعادن، کچاد و شتران رشد 21284 واحدی را ثبت کرد.

ارزش کل معاملات امروز بازار  15.193  میلیارد تومان بوده که از این مبلغ   11.016میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام  و حق تقدم و صندوق های قابل معامله سهامی بوده است.

 

قیمت ارز و طلا و سکه در روز سه شنبه 20 دی ماه 1401  :

 

 اونس_جهانی 1,877.2 دلار

 مظنه:   8,179,000 تومان

 گرم_18_عیار: 1,888,100 تومان

 سکه_بهار : 19,950,000 تومان

سکه_امامی : 21,050,000 تومان

 نیم_سکه: 12,150,000 تومان

 ربع_سکه: 8,150,000 تومان

 سکه_گرمی: 4,350,000 تومان

 

جمله طلایی :

بهترین جمله ای که آیندگان مارو با اون توصیف کنند، فقط یک جمله است؛
ملتی غرقِ در پارادوکس
 
تهیه کننده :تیم خبری پاداش 



کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 17 اردیبهشت 1403 ساعت 08:37
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 10 اردیبهشت 1403 ساعت 08:18
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 02 اردیبهشت 1403 ساعت 08:34