به گزارش پاداش سرمایه شرح بازار سرمایه در روز ِ سه شنبه 13 دی 1401 به شرح زیر می باشد :

 

بازار در مرحله پیش گشایش :

در پیش گشایش بازار با صف خرید های فراوان و پرحجم مانند خودرو همراه بوده است 126 نماد در صف خرید به ارزش 2.4 همت قرار داشتند و در میان نمادهای صدرنشین می توان به نمادهای  فاذر، خودرو، کلوند، فکمند و خساپا اشاره نمودهم چنین در میان صف فروش ها می توان به نمادهای صدرنشین ان به نام های گدنا رسالت انرژی3 اشاره نمود .

بازار روز سه شنبه 13 دی ماه 1401 :

اغاز سبز در کلیت بازار با معاملات پر حجم و پر تقاضایی گروه خودرویی ها شکل گرفته بود ، در گروه پالایشی ها هنوز نتوانسته بودند تا در ابتدای بازار  خود را با مسیر بازار همسو کنند ، نماگرها نیز آغازی مثبت داشتند  هم چنین شاهد افزایش تقاضا و مثبت شدن  در اکثر نمادهای  بازار از جمله صنایع گروه های خودرو_قطعات  سیمان  فلزات_اساسی  دارویی  حمل_نقلی ، سرمایه_گذاری  بانکی و  بیمه ای  بودیم . نمادهای موثر بر رشد شاخص کل نمادهای خودرو وبملت و خبهمن بوده اند . 80 درصد از بازار معاملاتی مثبت  داشتند و سهم  حقیقی ها حدود 90 درصد از معاملات خرید کل بازار بوده است .

 در بیست دقیقه ای که از بازار گذشت :  

اگر بخواهیم در رابطه با ارزش معاملات بگوییم  ارزش معاملات خرد به 1,5 همت رسیده بود و ورود پول به در ابتدای بازار وجود داشته است و بیش از 70 میلیارد تومان پول خرد به بازار تزریق گردیده بود .با وجود آنکه در ابتدای بازار افزایش تقاضا وجود داشته است  و رشد شاخص هم در پی تقاضا در گروه ها به 8 هزار واحد رسیده بود .

 

    نمایی از نقشه_بازار  معاملات را در روز بازار روز جاری  شاهد هستیم :

www.padash.ir

 

در نیم ساعتی که از بازار گذشت :

بیش از 84 درصد از بازارمثبت بوده است و در این حین معاملات خودرویی ها بی تاثیر نبوده اند .. ارزش معاملات خرد از حدود 2 همت گذشته بود .با پیشروی در بازار مشاهده شد که بازار  کانال 1 میلیون و 600 هزاری را هدف صعود خود قرار داده بود .

 

در دقایقی که از بازار گذشت :

شاخص کل با معاملاتی مثبت و با رشد 8 هزار و 103 واحدی دنبال شده بود و به ارتفاع عدد یک میلیون 601 هزار و 388 واحد رسیده بود ، شاخص هم وزن نیز هم مسیر سایر نماگرها  با رشد 4 هزار و650 واحدی  دنبال شده بود .

در دقایقی که گذشت کم کم به تعداد نمادهای عرضه شده افزوده شد و مشارکت حقیقی ها برای خرید به کمتر از 87 درصد رسانده ده بود ، البته فروش های کل بازار نیز به 82 درصد افت رسیده بود.

 

در هفتاد دقیقه ابتدایی که از معاملات گذشت ؛

 تعداد نمادهای مثبت بیش از منفی ها بوده است 100 صف خرید و 9 صف فروش تشکیل گردیده بود .ارزش معاملات خرد به 6,5 همت رسیده  بود و تراز پول خرد بازار تقریبا به صفر تمایل داشت هم چنان تعداد نمادهای مثبت بیشتر بوده است .

در یک ساعت و بیست دقیقه ای که از بازار سپری شد :

شاخص_کل با رشد 7297 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 600 قرار گرفته بود شاخص کل بار دیگر محدوده ی 1600 خود را پس گرفت با وجود انکه در ابتدای بازار عملکرد سهم ها بهتر بوده است و با گذشت زمان بازار با افزایش عرضه بازار دنبال شد با این وجود نماگرها مثبت و با رشد دنبال می شدند از جمله نمادهای موثر بر رشد شاخص کل نمادهای خودرو و خساپا  بوده اند .

سپس مشاهده شد که شاخص کل از محدوده ی مثبت خود فاصله گرفت و حدود 3,500 واحد افت یافت و به ارتفاع 1 میلیون و 599 هزار واحد رسید و از کانال 1600 خود خارج شدند .  . شاخص هموزن نیز با افت نمادهای کوچک بازار  1,000 واحد به عقب بازگشت .

 

در ساعت 09:30 ورود حدود 135 میلیارد تومانی پول_حقیقی

در ساعت 10:30 خروج حدود 8 میلیارد تومانی پول_حقیقی

و در ساعت 11:30 خروج حدود 16 میلیارد تومانی پول_حقیقی را شاهد بودیم .

 تابلوی ورود و خروج پول حقیقی به صورت زیر می باشد :

www.padash.ir

 

و در پایان :

 بیش از 50 درصد از نماد ها سرخ پوش شدند

شاخص کل با افت یک هزار و 910 واحدی به ارتفاع  ۱میلیون و ۵۹۱ هزار و ۳۷۴ واحد رسیده بود

شاخص هم وزن نیز  با رشد ۲۲۸۱واحدی به ۴۷۵هرار و ۴۱۷واحد رسیده و 0.48 درصد افزایش یافته بود ..

شاخص فرابورس  نیز با وجود منفی شدن شاخص کل با رشد 31 واحدی به 20 هزار و 377 واحدی همراه شده بود

ارزش معاملات خرد به 8 هزار و 521 میلیارد تومان رسیده بود  

تعداد نماد های مثبت 280 نماد و تعداد نماد های منفی 387 بوده اند .

در پایان معاملات 104 نماد تشکیل صف خرید و 33 نماد تشکیل صف فروش بوده اند . 

نمادهای کگل فملی نوری بیش‌ترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشته اند

 

  به صورت جمع بندی می توان گفت :

www.padash.ir

 

و به صورت خلاصه می توان گفت :

بازار که در ابتدا با غوغای گروه خودرویی معاملات خود را آغاز کرده بود و در پیش گشایش با صف خرید میلیاردی دنبال میشد همسوی بازار با گذشت تایم معاملات  با عرضه دنبال شد کلیت بازار  ریزش بیشتری را متحمل شدند اما به نسبت گروه خودرویی با لباس غریق نجات اخبار مثبت و عبور از مقاومت های مهم خود از ریزش کمتری برخوردار شدند هم چنین یکی از دلایل این ریزش بازار را می توان پایین آمدن قیمت دلار دانست به صورتی که با خود حدود 60 درصد از نمادهای بازار را منفی کرد هم اکنون دلار در مزر کانال 40ئ هزار تومان در حال نوسان است .

در روز گذشته همان طور که پیش بینی اش را کرده بودیم با توجه به نوسانات مختلف و اخبار منتشر شده نه چندان مثبت نرخ سود بانکی افزایش عرضه در بازار به وجود آمده بود از طرفی دیگر با توجه به آنکه دائما اخبار مثبتی برای گروه خودرویی منتشر میشود انتظار میرود با دائمی شدن این روند ورود خودرو به کشور از اثرات مثبت آن کاسته شود و بازار واکنش بی واکنشی را برای خود  برگزیند با این وجود هنوز این تاثیر روند مثبت بر بازار وجود دارد .در بازار های موازی نیز قیمت طلا و سکه با کاهش همراه شده بود و هم چنین  در این میان سکه ی امامی بیشترین کاهش را تجربه کرده است به صورت کلی می توانیم بگوییم که پول از بازاری به بازار دیگر در حال چرخش بوده است همان طور که مدتی با واکنش به سزایی نسبت به دلار سپس افزایش قیمت طلا و سکه بعد از آن عملکرد مثبت صندوق ها ( که البته در بازار امروز خروج از کلیه ی صندوق ها صورت گرفته بود ) و سپس ورود پول حقیقی و افزایش  نقدینگی به بانک ها را شاهد بودیم بورس با هر کدام از این عوامل و متغیرها بالاها و پایین های زیادی را به خود دید با این وجود تغییری که در آن بسیار مشهود بوده است افزایش ارزش معاملات خرد و حجم بالای معاملات  بوده است  که در روز جاری رتبه ی سوم بالاترین ارزش معاملات را به خود اختصاصی داد.

 

جمله طلایی :

آنچه به آن محتاجیم معلمی است که ما را متقاعد کند که قدرت‌های بیشماری در دسترس ماست.
 
کارلوس_کاستاندا
 
پرسود باشید
✍?کارشناس بازار سرمایه :مرسده گونه



کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 17 اردیبهشت 1403 ساعت 08:37
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 10 اردیبهشت 1403 ساعت 08:18
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32