به گزارش پاداش سرمایه شرح بازار سرمایه در روز ِ دوشنبه 12 دی 1401 به شرح زیر می باشد :

 

بازار در مرحله پیش گشایش :

در مرحله ی پیش گشایش 73 نماد دارای صف خرید به ارزش 1.5 میلیارد تومان بودند هم چنین نمادهای صدرنشین نمادهای  فاذر، شلرد، ولانا، بگیلان و ممسنی بوده اند ، در صف فروش ها نیز 12 نماد به ارزش 160 میلیارد تومان قرار داشتند

هم چنین در این مرحله نمادهایی که با حجم زیادی همراه بودند شامل : نمادهای فملی، فولاد، فخوز، سایپا، خودرو، وتجارت، وبصادر، وبملت، شتران، شبندر و شپنا بوده اند .

 

معاملات روز دوشنبه 12 دی 1401 :

در تایم ابتدایی معاملات روز جاری شاهد آغاز سبز در گروه های بزرگ بازار سرمایه و کلیت بازار بودیم در گروه خودرویی شاهد به صف خرید نشستن  نماد خودرو و رشد چنددرصدی در نمادهای دیگر این گروه بودیم خودرو توانست از سطح مقاومتی 290 تومانی خود عبور کند . گروه  پالایشی نیز همچون پیش بینی روز گذشته آغازی مثبت و پرحجم را تجربه کرد . کلیت بازار معاملاتی پرتقاضا را پیش میبرد شاخص ها  مثبت بودند و با توجه به تزریق پول به صندوق تثبیت بازار حمایتی از بورس شکل گرفته بود  که توانست معاملات مثبتی اتفاق بیفتد هم چنین اخبار مثبت خودرویی ها نیز در این رشد بی تاثیر نبوده است. بازار سهام در سومین روز کاری خود با رشد قیمت برخلاف روند دو روز معاملاتی قبل آغاز کرد و شاهد درخشش خریداران در عمده نمادهای بزرگ و شاخص ساز بودیم .

داد و ستدهای ابتدای بازار :

بیش از 540 نماد معاملاتی مثبت را پشت سر گذاشتند وحدود 88 درصد از بازار مثبت بودند . نمادهای  فولاد  شستا   فملی شپنا بیشترین تاثیر مثبت  را  شاخص_کل داشتند .

نیم ساعت از بازار را پشت سر گذاشتیم :

با گذشت نیم ساعت از بازار شاخص کل با رشد 15731 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 580 قرار گرفته بود شاخص هم وزن نیز رشدی 3706 واحدی را تاکنون به خود دید . ارزش معاملات خرد به حدود 1,7 همت رسیده بود و 65 میلیارد تومان سرمایه از سوی حقیقی ها به بازار تزریق گردیده بود . بیش از 550 نماد معاملاتی مثبتی را در پیش داشتند  .

40 دقیقه از بازار را پشت سر گذاشتیم :

ارزش معاملات خرد از 2 همت عبور کرد و تراز پول خرد حدود 100 میلیارد تومان مثبت بوده است .

یک ساعت از بازار را پشت سر گذاشتیم :

شاخص کل با رشد 26000 واحدی بار مسیر رشدی اش را طی میکرد . نمادهای فارس ، فولاد ، فملی در کنار شستا بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند

 

    نمایی از نقشه_بازار  معاملات را در روز بازار روز جاری  شاهد هستیم :

www.padash.ir

 

هفتاد دقیقه از بازار را پشت سر گذاشتیم ؛

 

ارزش معاملات خرد 3 همت بوده است  ، تعداد نمادهای خرید بیش از تعداد نمادهای فروش بوده است

در نیمه ی معاملات روز جاری مشاهده شد که :

ارزش معاملات خرد به 4000 میلیارد تومان رسیده بود . شاخص کل 27.641 واحد رشد  داشته است.

در دوساعتی که از بازار پشت سر گذاشتیم مشاهده شد که :

عمده ترین خریدهای حقیقی ها شامل نمادهای خودرو، خساپا، حکستی، خگستر، آریا، نوری، خبهمن، ختراک، قچار، بوعلی، غدیس، وپاسار و خزامیا بوده اند .

 

در ساعت 09:30 ورود حدود 68 میلیارد تومانی پول_حقیقی

در ساعت 10:30 ورود حدود 275 میلیارد تومانی پول_حقیقی

در ساعت 11:30 ورود حدود 395 میلیارد تومانی پول_حقیقی را شاهد بودیم 

 تابلوی ورود و خروج پول حقیقی به صورت زیر می باشد :

www.padash.ir

 

در 40 دقیقه ای تا پایان بازار باقی مانده بود مشاهده شد که :

هم چنان ورود پول به بازار و خروج پول از  صندوق های درآمد ثابت و مختلط ادامه داشته است . ارزش معاملات خرد به بیش از 5,5 همت رسیده بود  و هم چنان تعداد صف های خرید رو به افزایش بوده است .

 

پایان :

شاخص بورس تهران با رشد ۲۸هزار و 909 واحدی به ارتفاع ۱میلیون و ۵۹۳هزار واحد رسیده بود بیش از 80 درصد از نماد ها معاملاتی مثبت را پشت سر گذاشتند .

شاخص‌ هم وزن نیز 1.87 درصد افزایش یافته بود و با رشد ۸۷۰۰واحدی به ۴۷۳هزار واحدی دنبال میشد .

شاخص فرابورس هم در راستای رشد سایر شاخص ها  با رشد 321 واحدی به 20 هزار و 346 واحد رسیده بود .

از جمله نمادهای موثر بر رشد شاخص کل نمادهای فملی، فولاد و فارس بوده اند .

ارزش معاملات خرد در پایان معاملات به رقم 6 هزار و 556 میلیارد تومان رسیده بود ..

 (83درصد) نمادها مثبت  و ( 17درصد) نمادها معاملاتی منفی را پشت سر گذاشتند .

 

  به صورت جمع بندی می توان گفت :

www.padash.ir

 

 

به صورت خلاصه می توان گفت :

اردرهای حمایتی از سوی صندوق تثبیت که ناشی از تزریق پول 15 میلیادی به آن جهت حمایت از بازار بوده است موجب شد تا بازار بتواند رشد به سزایی را در روز جاری کسب کند و مجددا در یک قدمی کانال 1600 قرار گیرد در ابتدا این رشد با نوسانات مثبت گروه خودرویی خصوصا نماد خودرو آغاز گردید و این نماد با عبور موفقیت آمیز از مقاومتی مهم به صف خرید رسید نماد خساپا که مجاز محفوظ بوده است پس از گذشت زمان و رسیدن به تایم معاملاتش توانست با صف خرید دنبال شد خزامیا نیز هم پای این نمادها به صف خرید رسید سایر نمادها با رشد چنددرصدی همراه شدند اگرچه نماد خاور نوسانات متغیری را در روز جاری کسب کرد و دائما از منفی به مثبت و بالعکس عمل میکرد اما در نهایت با 2.5 درصد مثبت در قیمت 329 معاملاتش را به پایان رساند ، رشد این نماد و سابقه ی درخشان آن از دید سهامداران پوشیده نبوده است در گروه پالایشی نیز معاملاتی مثبت را پشت سر گذاشتند ، در میان نمادها نماد شستا نماد پرحجم در روز جاری بوده است . از جمله اتفاقات روز می توان به فروخته شدن  ۵۰۲ دستگاه لاماری ایما در دو رنگ سفید و مشکی اشاره نمود.

در نهایت تاکنون   قیمت دلار از معاملات پر هیجانش فاصله گرفت و امروز در محدوده ی 39 هزار تومان قرار گرفته بود ، در میان صندوق ها هم چنان ورود پول به صندوق های کالایی به  نمادهای طلا و نهال و در صندوق های سهامی به نمادهای اهرم و نهال ادامه ی ورود پول حقیقی جریان داشته است  اما از صندوق های درآمد ثابت تا انتهای بازار خروج پول را شاهد بودیم .

و اما خبری مهم برای بازار سرمایه :

در انتهای معاملات روز جاری خبری مبنی بر عملیاتی شدن افزایش نرخ سود در نظام بانکی متشر شد و اینکه  نرخ سود ۲۵ درصدی در بانک‌های دولتی مقرر گشته است . این خبر در صورتی که  موثق باشد  می تواند خبر مثبتی برای بازار محسوب نگردد و موجبات عرضه را در بازار روز سه شنبه به وجود آورد باید ببینیم واکنش بازار به این خبر چه خواهد بود ؟

با این وجود اخبار مثبتی در جهت زیر سازی رشد  صنایع خودرویی پالایشی دارویی و غذایی منتشر شده است و هنوز از ارزنده بودن قیمت نمادها نمی توان چشم پوشی کرد ...

 

جمله طلایی :

 

همیشه گلهایی هست برای کسانی که می‌خواهند  آنها را ببینند...
هنری ماتیس نقاش فرانسوی

 

پرسود باشید
✍?کارشناس بازار سرمایه :مرسده گونه



کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 17 اردیبهشت 1403 ساعت 08:37
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 10 اردیبهشت 1403 ساعت 08:18
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32