به گزارش پاداش سرمایه شرح بازار سرمایه در روز ِیکشنبه  4 دی 1401 به شرح زیر می باشد :

 

 در مرحله پیش گشایش :

بازار در مرحله پیش گشایش با 120 صف خرید به ارزش 2.1 همت همراه بوده است ، صدرنشین ها در بازار روز جاری نمادهای کویر، شپلی، کپشیر، گشان و ساینا بوده اند . هم چنین با 5 صف فروش به ارزش 163 میلیارد تومان همراه بوده است.

بازار روز یکشنبه 4 دی ماه  1401 :  

در راستای رشد بازار  سرمایه در روز گذشته و عبور از کانال 1.5 میلیونی شاهد سبزپوشی بازار روز جاری بودیم  نماگرها هم چنان مثبت بودند .

گروه خودرو با اخبار مثبت منتشر شده درباره ی این صنعت به جز نماد خاور سبز پوش میدان بوده است تمامی صنایع به جز تک سهم ها با افزایش تقاضا دنبال می شدند و گروه شیمیایی و فلزی صدرنشین ورود پول حقیقی بودند ،  خروج پول از صندوق درامد ثابت و رشد پالایشی  ها هم چنان ادامه داشت . گروه  خودرو و ساخت قطعات یک روز مثبت و متعادل دیگر را تجربه کرد. البته نوسانات مثبت در گروه خودرویی بیشتر از روز گذشته بوده است و این را تا پایان بازار نیز مشاهده کردیم . بازار با سبزپوشی 90 درصد از نمادها آغاز شد. در حالی که متقاضیان برای 92 نماد به صف خرید نشسته بودند .

 

 15 دقیقه از بازار را پشت سر گذاشتیم :   

نماگر شاخص کل با رشد 14097 در ارتفاع یک میلیون و 552 قرار گرفته بود ، شاخص هم وزن و فرابورس نیز بر مدار مثبت جریان داشت ، نمادهای فولاد و نوری از عوامل مثبت بر رشد شاخص کل بورس بوده اند . نمادهای فولاد کگل  پارس نوری     شپدیس  بیشترین تاثیر مثبت  را بر شاخص_کل داشته اند . ارزش معاملات خرد از 1,2 همت هم عبور کرده بود .

 

20 دقیقه از بازار را پشت سر گذاشتیم :

طی بیست دقیقه ابتدایی ارزش معاملات خرد به یک همت رسیده بود . ورود 60 میلیارد تومان پول خرد به بازار باز جمله اتفاقات در روز جاری بوده است .

 

    نمایی از نقشه_بازار  معاملات را در روز بازار روز جاری  شاهد هستیم :

www.padash.ir

 

در دقایق نیمه ی ابتدایی بازار مشاهده شد که :

شاخص کل با رشدی معادل 15 هزار و 506 واحد به ارتفاع  یک میلیون 553 هزار و 509 واحد رسید ، شاخص هم وزن نیز همسو با مسیر رشدی شاخص کل  با رشد 3 هزار و 510 واحدی به عدد 459 هزار و 784 واحد رسید .

نسبت به دقایق ابتدایی عرضه در بازار به وجود امد  و هم تعداد صفوف فروش اندکی افزایش یافته اما قدرت خریداران بیشتر بوده است  .

 

در یک ساعتی که از بازار گذشت :

 

شاخص کل با رشد ۱۶هزار و ۷۵۲واحدی به ارتفاع  ۱میلیون و ۵۵۴هزار و ۷۵۵واحد رسید ، شاخص هم‌وزن نیز  با رشد ۴۵۸۵واحدی به ۴۶۰هزار و ۸۶۰واحد رسیده است ، هم چنان نمادهای فولاد، کگل و پارس بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص  داشتند .

 

در یک ساعت و 40 دقیقه ای که از بازار گذشت :

ارزش معاملات خرد به عدد 4067 میلیارد تومان رسیده بود  ،   روند خروج نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت همچنان ادامه داشته  است . بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی در بر داشته است سپس  گروه‌ شیمیایی و فلزات اساسی هستند . صف های فروش در بازار روز جاری نمادهای وسالت، آریان، وفتخار، وسدید، نیرو، تپولا، انرژی2 و فنرژی هستند  .

 

در یک ساعت پایانی بازار مشاهده شد که :

عرضه در بازار افزایش یافته بود و تعداد نمادهای منفی  روندی افزایشی داشت اما همچنان قدرت خریداران بیشتر بوده است . شاخص کل در سطح 1 میلیون و 562 هزار واحد دنبال میشد و حقیقی ها حدود 220 میلیارد تومان پول به بازار وارد کردند . ارزش معاملات خرد به فراتر از  5 هزار میلیارد تومان رسیده بود و کولاکی در ارزش معاملات خرد را در پیش داشتیم  

 

در ساعت 09:30 ورود حدود 57 میلیارد تومانی پول_حقیقی

در ساعت 10:30 ورود حدود 136 میلیارد تومانی پول_حقیقی

در ساعت 11:30 ورود حدود 221 میلیارد تومانی پول_حقیقی را شاهد بودیم .

 تابلوی ورود و خروج پول حقیقی به صورت زیر می باشد :

www.padash.ir

در نیم ساعت پایانی بازا رمشاهده شد که :

بیش از 460 نماد معاملاتی مثبت و 170 نماد معاملاتی منفی را در بازار شاهد بودیم. تعداد نمادهای دارای صف خرید به 140 افزایش یافته بود  .

 

در پایان :

 

بیش از 70 درصد از نماد ها معاملاتی مثبت داشتند.

شاخص کل بورس به  رشد ۲۵هزار و ۵۶۳واحدی در ارتفاع  ۱میلیون و ۵۶۳هزار و ۵۶۷واحدی دست یافت .

شاخص هم وزن نیز با  رشد ۶۴۷۹واحدی به ۴۶۲هزار و ۷۵۳واحد رسید شاخص‌ هم وزن نیز 1.42 درصد افزایش را تجربه کرد در این راستا شاخص فرابورس همسو با رشد سایر شاخص ها با رشد 229 واحدی به 19 هزار و 768 واحد رسید.

ارزش معاملات خرد بورس به بیش از 7 هزار میلیارد رسید .

 نمادهای تاثیر گذار بر شاخص کل کگل، تاپیکو و فولاد بودند .

 

جمع بندی خلاصه بازار به شرح زیر می باشد :

www.padash.ir

 

 

به صورت جمع بندی می توان گفت :

دلار نیز  ۴۱ هزار تومان شد دلار نیما به بالای 29 هزار تومان رسید.

با افزایش قیمت دلار شاهد افزایش تقاضا  در اکثر نمادهای تحت تاثیر آن بودیم و  سبزپوشی در نمادهای گروه شیمیایی  پالایش فلزات_اساسی  کانه_غیرفلزی  کانه_فلزی   دارویی  محصولات_غذایی اتفاق افتاد بازار در میانه ی راه با کمی عرضه روبرو شد  امروز از جمله روزهای بحث برانگیز در بازار خواهد شد روزی که ارزش معاملات خرد به بیش از 7 هزار میلیارد رسید  دلار با افزایش قیمت به سزایش  به بحث داغ این روزهای بازار سرمایه تبدیل گشته است از دیگر عوامل موثر بر بازار روز جاری معافیت مالیاتی صادرات اوره است ؛ فرصتی که  برای جهش سودآوری اوره‌سازان ایجاد گردیده می تواند موجب رشد گروه شیمیایی ها در روزهای آتی نیز گردد از دیگر عوامل می توان به ایران خودرو دیزل اشاره کرد که  توانسته با تولید ۲۰۱۵ دستگاه، رکورد تولید ماهانه قبلی خود که مربوط به شهریورماه امسال بود را پشت سر بگذارد اگر بخواهیم در باره ی اخبار گروه سیمانی ها بگوییم می توان به خبر عرضه ی یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن سیمان اشاره کنیم  در رابطه با گروه خودرویی ها نیز اخبار مبنی بر انکه سایپا قصد دارد در مرحله اول واردات خودرو سراغ محصولی جدید از چانگان و در مرحله دوم نیز خودروی یونی کی انجام دهد و این که سود ۵۰ میلیون تومانی خریداران پژو ۲۰۷ در بورس کالا در روز جاری حاصل شد این اخبار می تواند تاثیر مثبتی بر این گروه و به طبع کلیت بازار داشته باشد .

یکی دیگر از اخبار منتشر شده تمدید تعلیق شرکتهای سهام عدالت استانی تا آخر فروردین بوده است ، دامنه نوسان گواهی سپرده سکه طلا همچنان ۲ درصد است و کاهش دامنه نوسان سکه به نیم درصد رسیده بود .

 

این بود از گزارش روز یکشنبه 4 دی ماه بارانی 1401

 

جمله ی طلایی :

هنگامی که خود را به صورت آن هوشیاری که جلوه ی جهان در آن شکل می‌گیرد،  بشناسید ، از وابستگی به شکل ها آزاد می شوید و از جستجو در پی وضعیت ها، مکان ها و شرایط رها می شوید.
 به بیان دیگر آنچه رخ میدهد یا نمیدهد،
دیگران هم برایتان مهم نیست.
 در این حالت از سنگینی و جدیت در امور کاسته می شود.
نوعی بازیگوشی به زندگیتان وارد می‌گردد و درک می کنید که این جهان یک رقص کیهانی ست، رقص اشکال.
 
#اکهارت تله

 

پرسود
کارشناس بازار سرمایه :مرسده گونه



کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 17 اردیبهشت 1403 ساعت 08:37
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 10 اردیبهشت 1403 ساعت 08:18
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32