فروش 1336 میلیارد ریالی جم پیلن در  دو ماهه سال‌جاری و رشد 177 درصدی آن نسبت به مدت مشابه را نشان می دهد.

توافق ایران و اژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا یک ماه دیگر تمدید شد.

غکوروش در روز چهارشنبه به تعداد حداکثر 500 سهم برای هر کد عرضه اولیه می‌شود.

چفیبر از انعقاد قرداد جدید به موضوع معاوضه دو قطعه زمین به منظور اجرای عملیات خط آهن بندرکاسپین خبر داد.

سایپا و ایران خودرو از مجوز افزایش نرخ فروش محصولات خود را خبر دادند.

افزایش سرمایه 976% بیمه ملت از محل تجدید ارزیابی تصویب شد.

بازگشایی وبملت با 20 درصد منفی در قیمت 387 تومان

دسبحان در مجمع سالیانه برای هرسهم 168 تومان سود تقسیم کرد.

در جلسه امروز شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا پیشنهادات تکمیلی برای مدیریت بهینه بازار سرمایه به تصویب رسید.

صنایع پتروشیمی فارس اوراق اختیار فروش تبعی منتشر کرد:شرکت صنایع پتروشیمی فارس با نماد (هفارس۱۰۲) برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری، ۵۰ میلیون ورقه اوراق اختیار فروش تبعی با قیمت اعمال ۱۱٬۳۴۶ ریال با تاریخ اعمال ۱۴۰۱/۰۲/۲۷ و با حداقل سفارش ۵۰۰ هزار ورقه برای هر شخص منتشر کرد.همچنین این شرکت برای اشخاص حقیقی با نماد (هفارس۰۱۲)، ۵۰ میلیون ورقه اوراق اختیار فروش تبعی با قیمت اعمال ۱۱٬۳۴۶ ریال با تاریخ اعمال ۱۴۰۱/۰۲/۲۸ و با حداقل سفارش ۱۰۰ هزار ورقه برای هر شخص منتشر کرد.

درآمد 10 میلیارد دلاری صادرات محصولات پتروشیمی:معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از صادرات 25 میلیون تن محصولات پتروشیمی در سال گذشته در شرایط تحریم و کاهش تقاضای ناشی از کرونا خبر داد و گفت: درآمد ارزی ناشی از این مقدار صادرات 10 میلیارد دلار بوده است.بهزاد محمدی افزود: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی از 65 میلیون تن سال 98 با بهره‌برداری از 17 طرح و افزایش 25 میلیون تنی به 90 میلیون تن رسیده است که رکورد بی‌نظیری در تاریخ این صنعت به شمار می‌آید.وی رشد تقاضای سالانه فرآورده‌های نفتی در دنیا را کمتر از 0.9 درصد و رشد تقاضای سالانه محصولات پتروشیمی را نزدیک 5 درصد دانست و افزود: این نشانه مهمی برای لزوم توسعه هر چه بیشتر صنعت پتروشیمی است.

طرح عرضه خودرو در بورس کالا، به صحن مجلس می‌رود: روح‌الله ایزدخواه، رییس کمیته خودرو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد:طرح عرضه خودرو در بورس کالا در کمیسیون صنایع مجلس تصویب شده و در صف بررسی در صحن مجلس است.امیدوار هستیم که طی هفته آینده طرح عرضه خودرو در بورس کالا در صحن بررسی شود، اگر طی این زمان در صحن مطرح نشود احتمالا هفته بعد از آن این اتفاق می‌افتد. به هر حال ما نیز در این مورد منتظر هستیم و تعیین زمان بررسی آن در صحن در اختیار ما نیست.

گروه اقتصادی کرمان خودرو (خکرمان) در راستای اهداف پیش گفته در گزارش فعالیت هیات مدیره به مجمع عمومی صاحبان سهام، اقدام به تحصیل 20 درصد از سهام شرکت ابرداده گزاران کرانسو مالک استارت آپ و برند "استادکار" نموده است.

شرایط ورود فعالان فضای مجازی به فرآیند عدالت ترمیمی: محمدمهدی منتظری، رییس مرکز عدالت ترمیمی سازمان بورس:براساس اطلاعیه مرکز عدالت ترمیمی، کلیه فعالان فضای مجازی اعم از مدیران کانال­‌ها، گروه‌ها و صفحات مجازی بورسی که سابقه انجام فعالیت در فضای مجازی بدون اخذ مجوز نهاد مالی از سازمان بورس را دارند از قبیل مشاوره، سیگنال‌دهی و سبدگردانی و غیره، با توجه به اینکه این قبیل فعالیت­‌ها مصداق بند (۱) ماده ۴۹ قانون بازار اوراق بهادار و دارای وصف مجرمانه است، می‌­توانند با دریافت و تکمیل فرم تقاضانامه اجرای شیوه‌های عدالت ترمیمی از سایت سازمان بورس اقدام کرده و با ثبت آن نزد دبیرخانه وارد فرایند ترمیمی شوند.مهم‌ترین اقدامات ترمیمی مورد انتظار سازمان بورس در این بین، توقف فوری انواع فعالیت­‌های موضوع نهاد مالی (تحلیل‌­گری مالی، مشاوره سرمایه­‌گذاری سبدگردانی)، توقف فوری معرفی خود به عنوان نهادهای مالی، اخذ رضایت شکایت خصوصی و واحدهای نظارتی به نحوی که حسن نیت و تمایل به همکاری در عمل ثابت شود و انطباق محتوای کانال یا صفحات تحت مدیریت با رعایت شرایط قانونی خواهد بود.

آمریکا: جایگزینی برای مذاکرات وین نمی‌بینیم:سخنگوی کاخ سفید:ما به دیپلماسی ادامه می‌دهیم و گزینه جایگزین، یعنی عدم مذاکرات دیپلماتیک و پذیرفتن عدم نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران.معتقدیم که این روش کاملا درست و در گام‌های درست است.

واردات نفت سبک چین به رکورد 2 میلیون تن رسید:به نقل از اس پی گلوبال پلتس، واردات نفت سبک چین 48.1 درصد در ماه آوریل نسبت به سال گذشته میلادی افزایش داشت و به رکورد بیش از 2 میلیون تن رسید. دلیل این افزایش هجوم واردکنندگان چینی برای خرید بشکه‌های بیشتر قبل از اجرای قانون جدید مالیات بر مصرف بود.دولت چین در چهاردهم مه اعلام کرد قانون جدید مالیات از 12 ژوئن اجرایی می‌شود بنابراین انتظار می رود واردات در ماه مه هم در حد بالایی باشد.

توافق ایران و آژانس برای یک ماه دیگر تمدید شد:کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین، گفت: تصمیم ایران برای ادامه ضبط داده های دوربین ها حداکثر تا یک ماه دیگر، امروز (دوشنبه) از سوی سازمان انرژی اتمی به اطلاع مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسید. نماینده دائم ایران به کشورهای طرف مذاکره توصیه کرد تا از این فرصت که بر اساس حسن نیت ایران فراهم شده است، در جهت لغو کامل تحریم‌ها به گونه‌ای عملی و قابل راستی آزمایی استفاده کنند.

شایعاتی قوی در خصوص اعمال 10 درصد عوارض بر صادرات فولادهای کربنی بویژه ورق گرم و سرد، وایر راد و مواد اولیه فولاد توسط دولت چین در جهت کنترل صادرات بی رویه و تامین نیاز داخلی شنیده می شود. با درنظر گرفتن شرایط اخیر چینی ها و کنسل نمودن 13 درصد برگشت مالیات از محل صادرات محصولات فوق، عملا صادرات چینی ها متوقف خواهد شد که فرصت گرانبهایی برای دیگر کشورهای صادرکننده فولاد به بازارهای شرق آسیا پدید خواهد آورد.(planner)

در پی کاهش اخیر قیمت ها در بازار فولاد چین، سوددهی کارخانجات فولادی به سرعت جای خود را به ضرردهی داده و هم اکنون تولید میلگرد با ۱۱۶ یوان ضرر و ورق گرم تنها با ۲۵۰ یوان سود همراه است. دپارتمان های مختلف دولتی چین امروز طی نشستی جنبه های مختلف کنترل بیشتر قیمتها در بازار کامودیتی ها را بررسی نموده و خواستار کاهش مجدد قیمت ها شدند. از این رو، بهای سنگ آهن در بازار فیوچرز دالیان و محصولات فولادی در بازار شانگهای، افت شدیدی را تجربه کردند. به نظر می‌رسد با شایعات نزدیک به واقعیت در خصوص اعمال تعرفه بر صادرات فولاد چین، بازار داخلی این کشور باز هم شاهد افت بیشتر باشد. (planner)

با توجه به قیمت بالای ورق در اروپا و آمریکا بهای اسلب از کاهش های اخیر قیمتی در امان مانده بود، با این وجود جو ترس و احتیاط حاکم بر بازار فولاد معاملات جدید اسلب را نیز با کاهش همراه کرد. در یکی از این معاملات ٣٠،٠٠٠ تن اسلب روسیه با ٢٠ دلار کاهش ٩٣٠ دلار/ تن CFR اندونزی و موعد تحویل آگوست نهایی شد. یک محموله ی دیگر نیز به کره جنوبی ٩٤٥ دلار/ تن CFR فروخته شد. (planner)

موجودی‌فولاد در چین این هفته با کاهش ٦٧٠ هزارتنی (٪؜ ٣.٨٥-) به ١٦.٧٨ میلیون تن افت کرد، که نسبت به کاهش ١.٢٢ میلیون تنی هفته ی گذشته بسیار پایینتر  و حاکی از افت تقاضا و کمی هم جو محتاطانه حاکم شده بر بازار می باشد. (planner)

مصرف نفت خام چین، تا میزانی تحت تاثیر رشد اقتصادی و طرح حمایت معیشتی دولت در حال افزایش است. در سال 2020، زمانی که رشد تولید ناخالص داخلی چین در میزان 2/3 درصد بود، آن ها در حدود 10/85میلیون بشکه در روز واردات داشتند. انتظار میرود تولید ناخالص داخلی چین در سال 2021 تا میزان 7/4 درصد رشد داشته باشد، بنابراین تاجران نفت باید انتظار رشد مصرف نفت خام این کشور را داشته باشند. چین تا چه میزان واردات نفت خود را افزایش خواهد داد تا نیاز خود را تامین کند؟ چین در نیمه اول 2021 سهمیه بندی خود را برای پالایشگاه های مستقل (واردکنندگان نفت غیر دولتی) 20 درصد افزایش داد.(پترو تحلیل)

به نقل از پایگاه خبری آی‌سی‌آی‌اس، گروه هندی آدانی قصد دارد یک کارخانه تولید پی‌وسی‌سی از زغال سنگ با ظرفیت تولید سالانه 2 میلیون تن و 292 میلیارد روپیه هند (4 میلیارد دلار) سرمایه‌گذاری در موندرا واقع در ایالت گجرات غربی بسازد.







کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 17 دی 1402 ساعت 08:55
پیش بینی بازار/ افزایش تقاضا در انتظار...
توسط الناز جمالی 13 آبان 1402 ساعت 08:20
بررسی بازار و سهام عدالت / هیچ کس در...
توسط مرسده گونه 28 تیر 1402 ساعت 13:39
انتظار کاهش هیجان در...
توسط الناز جمالی 10 تیر 1402 ساعت 13:06