به گزارش پاداش، بازار در هفته پیش با توجه به تنش های موجود در منطقه خاورمیانه، با فراز و نشیب های زیادی همراه شد و همین موضوع باعث شد تا با تصمیم سازمان بورس و اوراق بهادار دامنه نوسان به مثبت و منفی یک درصد کاهش پیدا کند. در فروردین ماه، نماگر اصلی تالار شیشه ای با فقط 0.46 درصد معادل بیش از 10 هزار واحد افزابش داشته است و اما شاخص هم وزن که نشانگر وضعیت عمومی شرکتهای کوچک و متوسط می باشد با 2.7 درصد معادل 20 هزار واحد  عقبگرد داشت تا نشان دهد که وضعیت بورس در این ماه به چه صورت بوده است.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

اخبار بورسی

۱- روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه/ نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران: علیرغم افزایش قیمت طلا در بازار‌های جهانی، همچنان قیمت‌ها در بازار‌های داخلی کاهشی بوده است.

۲- شبکه اسرائیلی از قول نتانیاهو: به دنبال جنگ با ایران نیستیم!

۳- معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران: از هفته آینده فراخوان واگذاری هزار تاکسی برقی انجام می‌شود.

۴- نگاهی به عملکرد "شستا" در ۹ ماهه: شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی در ۹ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۲ برای هر سهم ۱۳ ریال زیان شناسایی کرد.

۵- کپشیر و افزایش نرخ اعلام افزایش ۲۲ درصدی قیمت فروش پشم شیشه با توجه به افزایش نرخ خرید مواد اولیه ناشی از تورم

۶- فایننشال‌تایمز: صادرات نفت ایران به بالاترین میزان در ۶ سال گذشته رسید.

۷- شرکت فولاد خوزستان در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت! در فهرستی که وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر کرده است، شرکت فولاد خوزستان که یکی از ارکان اصلی تولید و تامین فولاد کشور و خاورمیانه بوده و مهم‌ترین صادرکننده فولاد کشور به شمار می‌رود را (همراه با شرکت‌های مرتبط با آن در خارج از ایران) مورد تحریم قرار داده است.

۸- روح‌اله شریفیان، مدیر عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه بیان کرد: در مجموع طی ۱۱ روز کاری (از ۱۴ تا ۲۹ فروردین ماه) حدود ۲.۵۵۰ همت خرید حمایتی از بازار سهام توسط صندوق تثبیت بازار سرمایه صورت گرفت.

۹- انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران: تولید فولاد کشور در مجموع یکساله ۱۴۰۲، از ۳۲ میلیون تن فراتر رفته که بالاترین میزان در تاریخ تولید فولاد کشور است.

۱۰- زماهان و لغو مجمع: مجمع عمومی عادی سالیانه راُس ساعت ۱۶:۰۰ روز پنج شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ به اطلاع میرساند مجمع عمومی عادی سالیانه در تاریخ مذکور برگزار نمی‌گردد.

۱۱- مالیات ارزش افزوده و حقوق گمرکی کالا‌های اساسی و دارو به ۱ درصد کاهش یافت.

 

پیش بینی بازار

با توجه به فروکش کردن تنش ها در منطقه این احتمال وجود دارد که بازار با مثبت همراه شود. این درحالیست که امروز دامنه نوسان به حالت عادی برمیگردد و بورس قاعدتا شاهد مثبت شدن و حتی در برخی نمادهای صف خرید خواهیم بود.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 05 اردیبهشت 1403 ساعت 09:10
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19