آنچه در بازار سهام گذشت و آنچه در انتظار بازار سهام است...

به گزارش پاداش، پایان هفته دوم آبان ماه با افت قابل توجهی در عمده نمادهای بازار به پایان رسید که باز هم شاهد افزایش ریسک های سیاسی و تشدید جنگ در خاورمیانه موجب عقب نشینی خریداران و افزایش عرضه در این سطوح قیمتی برای سهامداران شد و در نهایت بازار سهام با افت 10 هزار واحدی در سطح 1 میلیون و 970 هزار واحد به کار خود پایان داد.

و اما اولین روز هفته برخلاف تصورات از جنگ، بعد از سخنرانی نصرالله خبری از جنگ نشد و تا حدودی ریسک سیاسی برای معاملات روز جاری کاسته شد و از سوی دیگر شاهد پایین آمدن قیمت دلار در شبانگاه گذشته بودیم.

اما بازار سهام تنها به دنبال محرکی برای آغاز یک ترند صعودی است چرا که تا به امروز فقط ترید و ترس موجب ابهامات روند صعودی در این سطوح قیمتی گشته و با فشرده شدن فنر دلار در محدوده فعلی و با در نظر گرفتن شیب کنونی رشد نقدینگی در اقتصاد می‌توان انتظار افزایش مجدد نرخ دلار را برای انتهای امسال متصور بود. به نظر می‌رسد در شرایط عادی دلار ۶۰ الی ۶۵ هزار تومانی برای انتهای امسال و ابتدای سال ۱۴۰۳ با دیگر شاخص‌های اقتصادی همخوانی خواهد داشت‌. آنچه در بازار روز جاری انتظار می رود، روندی متعادل و در اکثریت نمادها شاهد افزایش تقاضا خواهیم بود.

و اما آنچه در کدال گذشت؟

برگزاری مزایده وملل

وملل در نظر دارد املاک و مستغلات مازاد خود را به شرح روزنامه پیوست کدال، به افراد حقیقی یا حقوقی متقاضی و واجد شرایط بر اساس قیمت پایه اعلامی به بالاترین قیمت پیشنهادی و به صورت نقدی و اقساط در تاریخ ۱/۹/۱۴۰۲ واگذار نمایند. شرایط مزایده شرایط فروش: نقدی: ۹۵ درصد بهای مورد معامله همزمان با انعقاد قرارداد و تحویل ملک مورد معامله و ۵ درصد همزمان با تنظیم سند رسمی دریافت می‌گردد. اقساطی: الف) ۳۰ درصد نقدی مابقی در قالب تسهیلات با بازپرداخت حداکثر چهار ساله با قابلیت پرداخت اقساط بصورت ماهانه، سه ماه یکبار. ب) ۲۵ درصد نقدی، مابقی در قالب تسهیلات با بازپرداخت سه ساله و با قابلیت پرداخت اقساط بصورت ماهیانه و یا سه ماه یکبار.

اطلاعات با اهمیت شپدیس

بخشی از فعالیت‌های شرکت شپدیس که مبلغ درآمد‌های عملیاتی سال مالی گذشته آن‌ها ۴۳۱,۵۸۲,۸۲۳ میلیون ریال بوده از تاریخ ۱۰/۸/۱۴۰۲ متوقف گردید.

اطلاعات با اهمیت کاما

شرکت کاما اقدام به خرید و واردات ۱۴، ۰۸۷ تن آلومینا (اکسید آلومینیوم) به مبلغ ۲۳.۸ میلیون درهم معادل ۲، ۴۱۰ میلیارد ریال نموده است.

پرداخت سود نقدی سدشت

برنامه زمانبندی پرداخت سود نقدی سهام شرکت سدشت منتهی به سال مالی ۳۱/۶/۱۴۰۲ بدین صورت است که: سود سهامداران حقیقی و حقوقی، صندوق‌های سرمایه گذاری و سبدگردان‌ها در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ از طریق سجام واریز خواهد شد. 

عملکرد ۶ ماهه فنوال

شرکت فنوال در ۶ ماه منتهی به ۳۱/۶/۱۴۰۲؛ سود خالص هر سهم ۶۱۳ ریال که نسبت به مدت مشابه ۹۵ درصد افزایش داشته است. سود ناخالص با افزایش ۹۲ درصدی ۳,۱۲۸,۴۵۷ میلیون ریال می‌باشد. سود خالص این شرکت به ۲,۰۸۰,۳۹۰ میلیون ریال رسید.

عملکرد ۶ ماهه شفن

شرکت شفن در ۶ ماه منتهی به ۳۱/۶/۱۴۰۲؛ سود خالص هر سهم ۱۰۲ ریال که نسبت به مدت مشابه ۲۵ درصد کاهش داشته است. سود ناخالص با افزایش ۶ درصدی ۱۰,۲۸۴,۳۲۵ میلیون ریال می‌باشد. سود خالص این شرکت به ۳,۱۶۵,۴۹۷ میلیون ریال رسید.

 

تهیه کننده: تیم خبری پاداش







کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 17 دی 1402 ساعت 08:55
بررسی بازار و سهام عدالت / هیچ کس در...
توسط مرسده گونه 28 تیر 1402 ساعت 13:39
انتظار کاهش هیجان در...
توسط الناز جمالی 10 تیر 1402 ساعت 13:06
سرمایه های سرگردان سر و سامان خواهند...
توسط الناز جمالی 27 آذر 1401 ساعت 16:05