اولیانوف: منتظر بازگشت باقری به وین برای نهایی کردن توافق هستیم

ایسنا - نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین از رایزنی شرکای برجام(بدون ایران) با هیات مذاکره‌کننده آمریکا در مذاکرات وین خبر داد.اولیانوف افزود: ما منتظر بازگشت دکتر علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد ایران از تهران به وین هستیم تا توافق در زمینه احیای برجام[توافق هسته‌ای] را نهایی کنیم.

روسیه خطاب به اوکراین: تا ۲ ساعت دیگر برای مذاکره‌ با ما وقت دارید

ارانیکو - رئیس هیأت مذاکره‌کننده روسیه گفته تا ساعت ۱۵:۰۰ به وقت مینسک (حدود ۲ ساعت دیگر) منتظر پاسخ اوکراین برای مذاکره خواهند بود و در غیر این صورت، تمام عواقب تحولات بعدی بر عهده کی‌یف است. زلنسکی هم مذاکره با روسیه در بلاروس را رد کرده است

باقری برای پیگیری مذاکرات عازم وین می‌شود

ایسنا - علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران امشب(یکشنبه) با دستور کار مشخص برای پیگیری مذاکرات با هدف حل مشکلات باقی مانده که حصول توافق را با چالش‌های مهمی مواجه نموده عازم وین خواهد شد.  شورای عالی امنیت ملی در آخرین جلسه خود با بررسی روند و نتایجی که تاکنون از مذاکرات وین حاصل شده بر ضرورت تحقق مطالبات قانونی و منطقی ایران که در محدوده خطوط قرمز کشورمان قرار دارد تاکید کرده است.

مخبر: بازار سرمایه باید یکی از امن‌ترین بخش‌ها برای سرمایه‌گذاری در کشور باشد

تسنیم - آقای مخبر با اشاره به ظرفیت‌های بازار سرمایه و بورس، اظهار داشت: متأسفانه به‌دلیل برخی سیاست‌های غلط اعمال شده در سال‌های اخیر، شاهد مشکلاتی در بورس هستیم و این در حالی است که بورس و بازار سرمایه باید یکی از امن‌ترین بخش‌ها برای سرمایه‌گذاری در کشور باشد.معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید تحولاتی در بورس ایجاد شود تا بتوان از این بازار مهم برای نهضت احیای واحدهای تولیدی و اقتصادی استفاده کرد، افزود: مشارکت صندوق‌های بین المللی، فاینانس خارجی و استفاده از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نیز می‌تواند نقش موثری در پیشبرد برنامه‌های نهضت احیا ایفا کند.مخبر با تاکید بر لزوم اولویت‌بندی دقیق در برنامه‌های نهضت احیای واحدهای اقتصادی خاطر نشان کرد: باید بنگاه‌هایی در اولویت قرار گیرند که هم ارزش افزوده برای سرمایه‌گذاران و هم توسعه صادرات به همراه داشته باشند.

بورسی شدن سرخابی ها در اعیاد شعبانیه/ تمام مدارک لازم تحویل داده شده است

قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی :پس از ثبت در سازمان بورس، مراحل پایانی عرضه سرخابی‌ها در فرابورس در حال اتمام است و در اعیاد نیمه شعبان (۱۵ اسفند) با مشارکت مردمی بورسی شدن دو باشگاه و مردمی شدن آن را شاهد خواهیم بود.در جلسه‌ای که امروز صبح در وزارت اقتصاد برگزار شد بخشی از مدارک پیش شرط تحویل داده شد و عملا موردی برای به تعویق انداختن این موضوع باقی نمانده است.

درخواست خاندوزی از فاطمی‌امین بابت حساب بانکی شرکت‌های صنعتی و معدنی

ماین نیوز: وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای به وزیر صمت خواست که شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان‌ها ملزم به بازگرداندن حساب‌های بانکی خود به استان محل استقرار خود شوند

صادرات و گردشگری در اولویت تسهیلات ریالی

غضنفری؛ رئیس صندوق توسعه ملی:اگرچه در منابع ارزی محدودیت داریم، اما بخش‌هایی مانند گردشگری، صادرات و دانش بنیان‌ها در اولویت تسهیلات ریالی صندوق قرار دارند.

مذاکرات روسیه و اوکراین دوشنبه آغاز می‌شود

عضو پارلمان اوکراین به اسکای نیوز خبر داد که مذاکرات روسیه و اوکراین در مرز بلاروس هنوز آغاز نشده و این گفت‌وگوها از روز دوشنبه شروع می‌شود. فارس

سود سال ۹۹ سهام عدالت به‌زودی پرداخت می‌شود

محسن انصاری مهیاری؛ مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه سود سهام عدالت به‌زودی برای مشمولان پرداخت می‌شود، گفت: اکنون تعداد ۳۶ شرکت سرمایه‌پذیر سهام عدالت که ۳۲ شرکت آن سود ده بودند، اقدام به واریز سودهای خود کرده و عدد خوبی به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز شده است.

وزیر خارجه اوکراین:

روسیه پیش‌شرط برای مذاکره را کنار گذاشت.دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین می‌گوید روسیه به دنبال «ناکامی‌های نظامی» مجبور شده است پیش‌شرط‌هایش برای مذاکره با کی‌یف را کنار بگذارد. وی همچنین صدور دستور آماده‌باش برای نیروهای هسته‌ای روسیه را در راستای «اعمال فشار» بر اوکراین در جریان مذاکره در مرز بلاروس ارزیابی کرد.مذاکرات اوکراین با روسیه در مرز بلاروس اولین گفتگوهای دو طرف از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه است.  یورونیوز

گفت‌وگوی شمخانی و مشاور امنیت ملی انگلیس درباره مذاکرات وین

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با مشاور امنیت ملی انگلیس درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و مذاکرات احیای برجام در وین گفتگو کرد. تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین، محور اصلی گفتگوی مقامات عالی امنیت ملی ایران و انگلیس بوده است.

اولیانوف: منتظر بازگشت باقری برای نهایی کردن توافق هسته‌ای هستیم

سرپرست هیات روسیه در مذاکرات هسته‌ای‌ در توئیتی نوشت: امروز اعضای توافق هسته ای (بدون حضور ایران) و هیات آمریکایی، مشورت های غیررسمی در چارچوب مذاکرت وین انجام دادند.ما منتظر بازگشت علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران از تهران به وین هستیم تا توافق بازگشت به برجام را نهایی کنیم. ایرنا

موافقت اوکراین با مذاکرات با روسیه

 خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش داد که هیئت اوکراینی برای انجام گفت‌وگوها با روسیه، راهی شهر گومیل بلاروس شده است. این درحالی است که اوکراین پیشتر حاضر به پذیرش انجام مذاکرات در این کشور نشده بود. به دنبال بیانیه گروه هفت و کشورهای عضو ناتو، رئیس جمهور روسیه به فرماندهی نظامی این کشور دستور داده همه نیروهای هسته‌ای بازدارنده‌اش در آماده باش کامل باشند.

باید از بورس کالا حمایت کرد

رئیس هیات مدیره انجمن سنگ آهن ایران:امروز که پس از سال ها شاهد حذف دخالت های دولتی و برخی ذی نفوذان و کنار رفتن رویکرد عرضه محصولات با قیمت های یارانه ای هستیم و محصولات کل زنجیره فولاد از جمله معدن، راهی بورس شده، بی‌انصافی است که بداخلاقی کرده و هر بخش به دلیل منافع کوتاه مدت خود، اعتراض کند؛سیاست گذاران با عرضه محصولات زنجیره فولاد در بورس، حذف قیمت های دستوری و لغو سهمیه بندی های رانتی به دنبال برقرار کردن تعادل در زنجیره فولاد هستند.طی یک سال اخیر بورس کالا پیگیری های زیادی در خصوص عرضه محصولات معدنی به رغم افزایش قیمت مواد اولیه فولادسازان انجام داده که این رویه که به نفع اقتصاد و صنعت است، جای حمایت دارد.

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




اخبار مهم و تاثیر گذار بورس/ افزایش...
توسط الناز جمالی 09 مرداد 1401 ساعت 16:32
آیا هفته ای مثبت پیش روی بازار سهام...
توسط الناز جمالی 08 مرداد 1401 ساعت 16:45
اخبار و شایعات بورسی
توسط الناز جمالی 07 اردیبهشت 1401 ساعت 08:06
اخبار و شایعات بورسی
توسط الناز جمالی 06 اردیبهشت 1401 ساعت 08:21