امروز یکشنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۱ در حالی بورس کار خود را آغاز خواهد کرد که اتفاقات مهم می‌تواند بر روی روند آن تاثیرگذار باشد. یکی از مهمترین خبر‌ها افزایش سرمایه یک نماد عرضه اولیه شده است.

فروش برق با مکانیزم بورسی، به زودی: 

محرابیان‌ ، وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو در صدد است به زودی فروش برق با مکانیزم بورسی و با نظام عرضه و تقاضا انجام شود.وزیر نیرو روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیأت دولت با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم هم در مجلس و هم در دولت برنامه توسعه ای ۳۵ هزار مگاواتی نیروگاه‌ها به عنوان یک برنامه ۴ ساله اعلام شده است، گفت: پایه و اساس سرمایه‌گذاری در این زمینه بخش خصوصی است که برنامه ریزی‌های مربوط به آن برای سال اول انجام شده و بخش قابل توجهی از نیروگاه‌ها وارد چرخه تولید کشور شده‌اند و خوشبختانه طبق برنامه پیش رفته است.

شفاف سازی خودرو

احتراماً عطف به نامه به شماره پیگیری ۹۱۹۳۵۲ مورخ ۰۵/۰۵/۱۴۰۱ آن اداره محترم در خصوص واگذاری سهام شرکت‌های گروه، به استحضار می‌رساند این شرکت هر دو برنامه واگذاری سهام درون گروهی و واگذاری سهام شرکت‌های زیر مجموعه را در دستور کار خود قرارداده که در صورت وجود متقاضی و با رعایت صرفه و صلاح، اقدامات مورد نیاز جهت واگذاری صورت خواهد پذیرفت. لازم به توضیح است که واگذاری سهام درون گروهی در اولویت برنامه‌های واگذاری این شرکت قرار دارد.

 اختلاف نظر سازمان بورس و وزارت صمت بر سر میزان عرضه خودرو است.

 تغییرات در پتروشیمی شازند؛ ولدخانی رفت، حمیدی راد مدیرعامل شازند شد.

 نشریه آمریکایی فوربس در تحلیلی درباره راه‌اندازی نماد مبادله ارزی روبل-ریال در ایران، اذعان کرد ایران و روسیه گامی هرچند کوچک، اما به طور بالقوه مهم برای حذف دلار از روابط تجاری دوجانبه برداشته‌اند.

 مک گورک، هماهنگ کننده خاورمیانه‌ای کاخ سفید، هفته گذشته به گروهی از کارشناسان اندیشکده‌ها گفت که «بسیار بعید» است که توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران در آینده نزدیک احیا شود.

 بر اساس اطلاعیه‌ای که گروه ایران‌خودرو منتشر کرده، این گروه قصد دارد سهام شرکت‌های ایران‌خودرو فارس، خراسان، خزر، تبریز و کرمانشاه را واگذار کند.


 افزایش نرخ در کل محصولات لخزر بطور میانگین تا ۱۳ درصد افزایش یافته است.


 طبق اعلام بانک مرکزی، نرخ سود بین بانکی در تاریخ ۶ مرداد با کاهش ۰.۱۸ درصدی به ۲۱.۱۳ درصد رسید.


 مرکز آمار ایران در گزارش بازار مسکن پایتخت، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران طی تیر ماه امسال را ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام کرد.


 بنابراعلام گمرک چین، مبادلات تجاری ایران و چین در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ با افزایش ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، از ۸ میلیارد دلار فراتر رفت.


 بازار ایران از زمستان گذشته با تبعات رشد قیمت جهانی روغن دست به گریبان بود، قرار است از امروز، شاهد کاهش قیمت ۱۰ تا ۲۵ درصدی این محصول در فروشگاه‌ها باشیم.

بیت کوین

بازار بیت کوین در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۲۴۴۸۲-۲۰۹۵۱ دلار در نوسان بود. قیمت این رمزارز امروز در محدوده‌ی ۲۴۴۸۲ دلار معامله شد و نسبت به روز گذشته ۵.۶۶ درصد افزایش داشته است.
بیت کوین از هفته منتهی به ۳ آوریل (۱۴ فروردین) شاهد ۹ کندل نزولی متوالی بوده و تا ۱۹ ژوئن (۲۹ خرداد) نیز در ۱۰ هفته از ۱۲ هفته موجود عملکردی نزولی داشته است. در این میان، حرکت نزولی مربوط به هفته دوازدهم با سقوط شاخص قدرت نسبی (RSI) تا سطح ۱۹.۴۳ (اشباع فروش) همراه بود. شاخص RSI بیت کوین در نمای هفتگی اکنون روی سطح ۳۵ قرار گرفته است که نشان می‌دهد بازار نه در شرایط اشباع فروش و نه در شرایط اشباع خرید، بلکه در وضعیتی متعادل قرار دارد. شاخص ترس و طمع بیت کوین احساسات معامله‌گران نسبت به تغییرات قیمت را می‌سنجد و به احساسات بازار از صفر (ترس شدید) تا ۱۰۰ (طمع شدید) امتیاز می‌دهد. روز گذشته این شاخص روی سطح ۳۹ قرار داشت که همچنان در محدوده ترس قرار می‌گیرد، اما فاصله زیادی با سطح ۶ (ترس شدید) دارد که در ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) به ثبت رسیده بود. اوج این شاخص در ۱۲ ماه گذشته به ثبت سطح ۸۴ در ماه اکتبر (مهر ۱۴۰۰) باز می‌گردد؛ یعنی زمانی که بیت کوین با قیمتی بیش از ۶۰,۰۰۰ دلار معامله می‌شد./ارزدیجیتال

قیمت سکه

قیمت سکه طرح جدید در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۱۴۱۹۹۰۰۰-۱۴۰۴۸۰۰۰ تومان در نوسان بود. قیمت این سکه امروز در محدوده‌ی ۱۴۱۹۹۰۰۰ تومان معامله شد و نسبت به روز گذشته ۰.۷۳ درصد افزایش داشته است.

قیمت طلا

قیمت طلای ۱۸ عیار در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۱۳۷۵۰۰۰-۱۳۴۸۵۰۰ تومان در نوسان بود که امروز در محدوده‌ی ۱۳۷۵۰۰۰ تومان معامله شد و نسبت به روز گذشته ۰.۹۲ درصد افزایش داشته است.

قیمت دلار

قیمت دلار در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۲۷۶۸۷-۲۷۶۲۷ در نوسان بود که امروز در محدوده‌ی ۲۷۶۸۷ معامله شد و نسبت به روز گذشته ۰.۱ درصد افزایش یافته است.

 

تهیه کننده: تیم تحلیلی پاداش سرمایه

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




تایید و تکذیبیه های ناتمام بورسی / تنور...
توسط الناز جمالی 12 شهریور 1402 ساعت 14:09
آیا هفته ای مثبت پیش روی بازار سهام...
توسط الناز جمالی 08 مرداد 1401 ساعت 16:45
ریزش بورس ادامه دارد؟
توسط الناز جمالی 04 مرداد 1401 ساعت 16:13
اخبار تاثیرگذار بر بورس امروز...
توسط الناز جمالی 02 مرداد 1401 ساعت 16:19