سخنگوی کاخ‌سفید: آماده مذاکرات مستقیم و فوری با ایران هستیم

عرضه پژو207، پارس و دنا پلاس توربو در فروش فوری ایران خودرو

گروه صنعتی ایران خودرو در راستای افزایش عرضه به بازار، برنامه فروش فوق‌العاده سه محصول خود را از فردا سه شنبه به مدت سه روز به اجرا می‌گذارد.

بعد از وزیر خارجه، دولت، حالا مجلسی‌ها...

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: اگر آمریکایی‌ها حسن نیت داشته باشند می‌توانیم با آن‌ها مستقیما مذاکره کنیم

امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران خبر داد:

 آمریکا خواهان مذاکره مستقیم است؛ اگر نیاز باشد سطحی از مذاکره را با آنها خواهیم داشت.

کاهش نرخ ریپو در بازار باز

با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ 811.4 هزار میلیارد ریال اقدام کرد.حداقل نرخ توافق بازخرید در  عملیات بازار باز 19.2 تعیین شد

هیات‌مدیره فرابورس ایران در راستای اجرای دستورالعمل بازارگردانی و با هدف افزایش نقدشوندگی تصویب کرد.

 برای نمادهایی که ۵ روز صف باشند با درخواست بازارگردان مشروط به افزایش تعهدات آن، حراج با دامنه ۴ برابر برگزار می‌شود.

ادامه تهیه پیش‌نویس بخش مهمی از سند حاصل‌شده در مذاکرات وین

 نماینده روسیه در صفحه توییترش درباره مذاکرات وین نوشت: ایران، تروئیکای اروپا [آلمان، فرانسه و انگلیس]، روسیه و چین امروز به تهیه پیش‌نویس از بخش مهمی از سند حاصل‌شده از مذاکرات وین ادامه دادند.این یک کار کم و بیش موفق بود، اگرچه برخی از مسائل باقیمانده قابل توجه هنوز در بخش مربوط به تهیه سند باقی مانده است.

رئیس کمیته تبصره14 بودجه 1401:

هنوز برای نرخ خوراک پتروشیمی ها تصمیمی مجلس نگرفته است.در خصوص تغییرات نرخ گاز سوخت از 100 درصد نرخ خوراک به 40 درصد، مورد منتظر نامه دولت هستیم

بنزین سال آینده گران نمی‌شود

مالک شریعتی نیاسر؛ عضو کمیسیون انرژی مجلس:قیمت بنزین در لایحه بودجه سال آینده به قیمت امسال پیشنهاد شده است از همین رو بنزین سهمیه‌ای یک هزار و ۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز ۳ هزار تومان خواهد بود. در مجلس نیز قرار نیست تغییری در قیمت بنزین برای سال بعد اتفاق بیفتد. _ایرنا

خطیب‌زاده: مذاکرات پیشرفت‌ خوبی داشته است

سخنگوی وزارت امور خارجه:آنچه که در وین شاهدیم، پیشرفت گفت و گوها هست و در چهار حوزه پیشرفت خوبی داشتیم و پرانتزها کم شده است.ایده‌ها تبدیل به کلمات شدند و مهم هست که همه طرف‌ها در وین پذیرفته اند که نباید دوباره شاهد خروج آمریکا باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

عمق نمایندگان مجلس یازدهم در مسائل مختلف از جمله اقتصاد بسیار کم است/ از اینکه این افراد، کشور را اداره می‌کنند حس درماندگی دارم.غلامحسین شافعی:نماینده شهر من بالاترین پستی که داشته محافظ آقای صالحی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی بوده است/ از این قبیل نماینده‌ها در این مجلس کم نیستند/ این نمایندگان خیلی افراد خالی هستند و نیازمند این هستند که چیزی پای تریبون بگویند./ عمق نمایندگان مجلس در مسائل اقتصادی خیلی کم است به طوری که آدم از این که این افراد می‌خواهند کشور را اداره کننده درمانده می‌شود/ دولت هم خیلی دست کمی از این نمایندگان ندارد.

ایران: آماده تبادل زندانیان با آمریکا هستیم

خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه:اتباع ایرانی در آمریکا به دلایل واهی در زندان هستند ولی اتباع آمریکایی اتهاماتشان در ایران اثبات شده است.اگر اراده در طرف مقابل باشد در هر دو مسیر که از هم جدا هستند (مذاکرات وین و تبادل زندانیان) می‌توانیم به توافقی پایدار برسیم.

افت نرخ اوره صادراتی

قیمت اوره در هفته منتهی به 1 بهمن نسبت به هفته گذشته 61 دلار کاهش یافته و به 640 دلار رسیده که نسبت به سقف 917 دلاری بیش از 30 درصد کاهش داشته است

رمزارز ملی اوایل ۱۴۰۱ راه‌اندازی می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی درباره رمزارزها: رمز ارز یا رمز پول ملی در شورای پول و اعتبار تصویب شد و مقدمات راه‌اندازی آن در حال انجام است و اوایل سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

رئیس کمیته تبصره14 بودجه 1401:

هنوز برای نرخ خوراک پتروشیمی ها تصمیمی مجلس نگرفته است.در خصوص تغییرات نرخ گاز سوخت از 100 درصد نرخ خوراک به 40 درصد، مورد منتظر نامه دولت هستیم.

تغییر دامنه نوسان به ۴ درصد برای بازارگردان‌ ها

اقتصاد آنلاین - مدیرعامل فرابورس از فراهم شدن امکان تغییر دامنه مظنه در خصوص نمادهای معاملاتی مندرج در بازارهای اول و دوم این شرکت به ۴ درصد خبر داد و گفت: بازارگردانی که حداقل شش ماه از مدت فعالیتش سپری شده می‌تواند در صورت تمایل درخواست خود را مبنی بر تغییر دامنه مظنه به ۴ درصد به معاونت نظارت بازار ارسال کند.

شکاف در تیم مذاکره‌کننده آمریکایی؛ چند عضو دیگر وین را ترک کردند

شریه «وال‌استریت ژورنال» خبر داد که چند عضو دیگر تیم مذاکره‌کننده آمریکایی به دلیل اختلاف نظر با مواضع «رابرت مالی» سرپرست این تیم در قبال ایران، مذاکرات وین را ترک کرده و به واشنگتن بازگشتند.اختلافات در تیم آمریکایی جدی است. وال‌استریت ژورنال نوشت که اختلافات در تیم مذاکره‌کننده آمریکایی بر سر مواردی مانند زمان خروج واشنگتن از گفتگوهای وین و سخت‌گیری بیشتر در اجرای تحریم‌ها علیه ایران است.

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




اخبار مهم و تاثیر گذار بورس/ افزایش...
توسط الناز جمالی 09 مرداد 1401 ساعت 16:32
آیا هفته ای مثبت پیش روی بازار سهام...
توسط الناز جمالی 08 مرداد 1401 ساعت 16:45
بورس امروز تحت تاثیر چه سیگنال هایی...
توسط الناز جمالی 11 اردیبهشت 1401 ساعت 07:51
اخبار و شایعات بورسی
توسط الناز جمالی 10 اردیبهشت 1401 ساعت 08:07