کریمی معاون بین الملل بانک مرکزی شد

علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در حکمی محسن کریمی را به سمت معاون جدید بین الملل بانک مرکزی منصوب کرد.

آمریکا راهکارهایی را برای ارائه ضمانت به ایران درباره ماندگاری برجام بررسی می‌کند

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پاسخ به درخواست ایران برای ارائه ضمانت درباره عدم تکرار خروج از برجام ارائه راهکارهایی جهت اطمینان‌بخشی به ایران را بررسی می‌کند. ایده‌هایی که واشنگتن در حال بررسی آنها است مواردی مانند ارائه ضمانت‌نامه از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا به فهرستی از بانکها و شرکت‌های بین‌‌المللی را شامل می‌شود. با این حال، چنین اقداماتی با ارائه ضمانت‌های سخت حقوقی فاصله خواهند داشت.

وال‌استریت‌ژورنال: هدف ایران از اخذ تضمین برای برجام کش‌دار کردن مذاکرات نیست

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال با بیان اینکه ایران خواستار ضمانت‌های حقوقی از آمریکا درباره عدم خروج دوباره از برجام است به نقل از دیپلمات‌های آمریکایی و اروپایی اذعان کرده به نظر نمی‌رسد هدف ایران از طرح این مطالبه کش‌‌‌دار کردن مذاکرات باشد.

نشست مهم دولت و مجلس برای حذف ارز ترجیحی

امشب، نشستی مشترک بین دولت و مجلس برای هماهنگی چگونگی اجرای حذف ارز ترجیحی برگزار می شود.در این نشست مخبر معاون اول رئیس جمهور، میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، قالیباف رئیس مجلس و اعضای هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ حضور دارند.دولت برنامه اجرایی حذف ارز ترجیحی و شیوه جبران تاثیرات آن در معیشت مردم را امروز به کمیسیون تلفیق بودجه مجلس تقدیم کرد.

وال‌استریت‌ژورنال از پیشرفت بر سر برخی جزئیات مهم در مذاکرات وین خبر داد

یک روزنامه آمریکایی مدعی شده در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین پیشرفت‌هایی در برخی جزئیات مهم، از جمله نحوه رفع تحریم‌ها، نحوه برگشت ایران به تعهدات هسته‌ای و نحوه اجرای توافق حاصل شده است. این روزنامه با وجود این نوشته در حوزه رفع تحریم‌ها، برداشتن گام‌های هسته‌ای و تعیین توالی اجرای توافق نیاز به اتخاذ برخی تصمیم‌های سیاسی است.

آغاز اجرای موافقتنامه ۲۵ ساله میان ایران و چین

شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی:آغاز اجرای موافقتنامه ۲۵ ساله میان ایران و چین بعنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان آن هم در شرایطی که آمریکا همچنان با یکجانبه گرایی و تداوم فشار حداکثری بدنبال محروم کردن ایران از تعاملات اقتصادی با دنیاست، موفقیتی راهبردی برای تهران محسوب میشود.

آیا ایران از برخی مواضع خود در وین کوتاه آمده است؟

خطیب‌زاده: اگر قرار بود ایران از خطوط قرمز خود کوتاه بیاید در ۶ دور اول حتماً توافقی حاصل می‌شد. برای رسیدن به توافق، خطوط قرمز خود را فراموش نمی‌کنیم. توافقی که ایران دنبال آن است دو ویژگی دارد؛ قابل اتکا و پایدار باشد. این دو در اتاق‌های مذاکرات به طرف‌های مقابل گفته شده است. تضمین‌های سه‌گانه‌ای که آمریکا مجدداً نظام بین‌الملل را به سخره نخواهد گرفت، هیچ دولتی در آمریکا از سازوکارهای برجام بر ضد برجام استفاده نکند و تضمین‌هایی که انتفاع ایران را تضمین کند، در هر توافقی باید باشد.

مذاکرات در مسیر درست است و بن بست لاینحل نداریم

خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه:ذاکرات در مسیر درستی قرار دارد، بن بست لاینحلی نداریم و تصمیمات خاص سیاسی باید اتخاذ شود که این تصمیات نیاز به اتخاذ در پایتخت کشورها است.عدم رسیدن به توافق برای هیچ طرفی جذابیت ندارد.

پاسخ خطیب‌زاده به «ضرب‌الاجل» و «گزینه‌های دیگر» آمریکا

به وزیر خارجه آمریکا توصیه می‌کنم تمام تلاش را بکند «پلان آ» به نتیجه برسد. او بهتر از هر کسی می‌داند هر کشوری برای خودش پلان بی دارد و شاید «پلان بی» ایران برای آن‌ها جذابیت نداشته باشد.دولت فعلی  آمریکا می‌دانند اگر امروز برجام زنده است به خاطر ایران است نه آمریکا که از برجام خارج و تمام تلاشش را کرد برجام را همان موقع از بین ببرد. نظام بین‌الملل دچار فراموشی نیست و بهتر است از مسیری که رفتند برگردند.

بلوک 10.06درصدی «فولاد» عرضه می شود

به گزارش کدال نگر بورس 24،شرکت  سرمایه گذاری توسعه سرمایه رفاه در نظر دارد 10.06درصد از سهام فولاد مبارکه اصفهان را در بازار اول به صورت یکجا و نقد و با قیمت پایه 20،000ریال در روز چهارشنبه مورخ 27 بهمن 1400 عرضه کند.

اطلاعیه گشایش نماد معاملاتی «تجلی1»

مطابق اطلاعیه فرابورس ایران شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با نماد معاملاتی «تجلی1»روز شنبه مورخ 1400.11.2در بازار دوم فرابورس ایران گشایش می یابد.

با راه‌اندازی معدن مس کرور ۳۰ هزار تن کنسانتره تولید خواهیم کرد

اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی مس: میزان اکتشاف  معدن کرور عنبرآباد نزدیک به ۵۰۰ میلیون تن با عیار ۲۴ صدم است؛ همچنین ذخیره اقتصادی ۱۰۳ میلیون تن با عیار ۲۹ صدم  و ۹۰ PPM  مولیبدن مورد اکتشاف قرار گرفته است.پیش‌بینی می‌شود میزان سرمایه‌گذاری برای احداث  بخش اول جاده ۸۰ میلیارد تومان  و برای ۱۳ کیلومتر مابقی، بودجه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرد./ اقتصاد آنلاین

رئیس کل بانک مرکزی خبر داد؛

مجوز انتشار رمزپول ملی تصویب شد

صالح آبادی: هفته گذشته دستورالعمل انتشار رمزپول ملی و یا رمزریال بانک مرکزی در شورای پول و اعتبار تصویب و چهارچوب آن مشخص شد و انشاالله به زودی در عمل رمزریال بانک مرکزی اجرایی خواهد شد.

عشقی، رئیس سازمان بورس: اشخاصی که از ابتدای سال 99 به عنوان اولین خرید وارد بورس شده اند، 6.7 میلیون نفر هستند. از آن ها نزدیک به 3.2 میلیون نفر با سود خارج شده اند و زیان نکرده اند.پورابراهیمی، نماینده مجلس: دارندگان سهام عدالت نزدیک به 50 میلیون نفر هستند. ارزش دارایی های آن ها نزدیک به 500 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است. شما می گویی 6 میلیون نفر هستند. ما این ها را نمی گوییم.

"رمز ریال" به صورت آزمایشی اجرا می‌شود

معاون فناوری نوین بانک مرکزی: رمز پول بانک مرکزی با نام رمز ریال به صورت آزمایشی به‌زودی اجرا می‌شود.به زودی فاز آزمایشی رمز پول بانک مرکزی با نام رمز ریال اجرا می‌شود و استفاده عمومی دارد و به صورت اسکناس است ،اما در فضای دیجیتال منتشر و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

جزئیات حذف ضامن از تسهیلات بانکی خرد

مرادی؛ کارشناس امور بانکی: با دستور امروز رئیس جمهور همه بانک‌های دولتی و نیمه دولتی در مرحله اول به افراد خوش حسابی که حقوق بگیر و مستمری بگیر هستند با اعتبارسنجی و بدون ضامن و یا با حداقل ضامن تسهیلات ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی پرداخت خواهند کرد.این دستور احتمالا از هفته آینده اجرای خواهد شد.

وال استریت ژورنال: نشانه‌های از پیشرفت در مذاکرات وین وجود دارد

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال:نشانه‌هایی از پیشرفت در مذاکرات وین وجود دارد، اما دولت بایدن با درخواست ایران برای ارائه تعهد و تضمین عدم خروج از توافق موافقت نمی‌کند. /باشگاه خبرنگاران

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




اخبار مهم و تاثیر گذار بورس/ افزایش...
توسط الناز جمالی 09 مرداد 1401 ساعت 16:32
آیا هفته ای مثبت پیش روی بازار سهام...
توسط الناز جمالی 08 مرداد 1401 ساعت 16:45
بورس امروز تحت تاثیر چه سیگنال هایی...
توسط الناز جمالی 11 اردیبهشت 1401 ساعت 07:51
اخبار و شایعات بورسی
توسط الناز جمالی 10 اردیبهشت 1401 ساعت 08:07