«فرهاد رهبر» دستیار اقتصادی رئیس جمهور شد

 حجت‌الاسلام رئیسی با صدور حکمی دکتر «فرهاد رهبر» را به سمت دستیار اقتصادی رئیس جمهور منصوب کرد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با صدور حکمی، دکتر "عادل آذر" را به سمت مشاور رئیس جمهور و رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی منصوب کرد

رئیس سازمان بورس خبر داد:چند قدم تا طرح کامل و جامع برای دامنه نوسان

طرحی تحقیقاتی در سازمان بورس و اوراق بهادار در حال تدوین است که سندی کامل و جامع برای دامنه نوسان طراحی و تدوین شود. این طرح به زودی نهایی می‌شود.رئیس سازمان بورس عصر روز گذشته درباره تغییر و تحول در دامنه نوسان گفت: در صورت نهایی شدن این طرح از فعالان بازار خواهیم خواست، جلساتی برای بررسی برگزار کنند. امیدواریم طرح مورد نظر با استقبال فعالان بازار رو به رو شود و بتواند شفافیت و کارایی بازار را ارتقا دهد.  _سنا

پیش بینی تولید 7 میلیون تن چغندر قند در سال زراعی جاری

مجری طرح چغندر قند کشور گفت: امسال تولید حدود 5.5 میلیون تن چغندرقند بهاره پیش بینی می‌شود و با احتساب تولید حدود 1.4 میلیون تن چغندرقند پاییزه، مجموع تولید چغندر قند کشور در سال زراعی جاری را حدود 7 میلیون تن برآورد می‌کنیم. پیمان حصادی اظهار داشت: انتظار می‌رود از این میزان تولید چغندر قند، نزدیک به 950 هزار تن شکر استحصال و تولید شود.

کره جنوبی مشغول رایزنی با آمریکا است تا زمینه آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران فراهم شود

 رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی با اشاره به تلاش کره جنوبی برای آزاد سازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی، گفت: بازگشت دو شرکت لوازم خانگی کره‌ای به ایران صحت ندارد.حسین تنهایی با اشاره به 7 میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی اظهار داشت: البته کره جنوبی اقداماتی را انجام داده و مشغول رایزنی با مقامات کشور آمریکا است تا با لغو برخی از تحریم ها بطور استثنا زمینه آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی فراهم شود و این پول‌ها به ایران بازگردد.

عرضه اولیه فجهان قطعی شد

 سفارش‌گیری در روز چهارشنبه ۱۷ شهریورماه/ تخصیص سهام در روز شنبه ۲۰ شهریورماه!حداکثر ۸ هزار سهم به هر کد

حداکثر قیمت ۵۵۰ تومان

قرارداد 27 میلیارد دلاری عراق با توتال فرانسه

دولت عراق قرارداد 27 میلیارد دلاری برای 4 پروژه انرژی از جمله زیرساخت انتقال گاز، تامین برق، توسعه چاه های آب و انرژی خورشیدی را با شرکت توتال فرانسه به امضا رساند.

دیپلمات روس: هدف مذاکرات وین لغو تحریم‌ها علیه ایران است

 اولیانوف مذاکره کننده روسیه در مذاکرات وین در توییتی نوشت: «لازم است به خاطر داشته باشیم که هدف از مذاکرات وین احیای برجام اصلی شامل لغو تحریم‌ها و اجرای کامل تعهدات توافق هسته‌ای است. هیچ یک از اعضاء در مذاکرات این هدف موافقت شده را زیر سئوال نمی‌برد»

محدودیت حجمی (حداکثر تعداد اوراق بهادار در هر سفارش) جهت نماد سرمایه گذاری ایساتیس پویا (ویسا 1)، از روز دوشنبه 15 شهریور به میزان 10 هزار سهم تعیین می‌شود.

پیرو درخواست صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی اکسیر سودا، انجام عملیات بازارگردانی در نماد شهد (قشهد) توسط صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی مذکور در پایان روز معاملاتی 15 شهریور پایان خواهد یافت.

عرضه ۲۶۸ میلیون دلار در سامانه نیما

سامانه نیما امروز شاهد عرضه حدود ۲۶۸ میلیون دلار به صورت حواله ارزی به منظور تامین ارز واردات کشور بوده است.

تعیین وزرای منتخب هیات وزیران در شورای پول و اعتبار

هیات دولت به پیشنهاد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به استناد ماده (۱۵) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، وزرای جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی را به عنوان وزیران منتخب عضو شورای پول و اعتبار تعیین کرد.

رئیسی: ایران با مذاکرات مفید مخالفتی ندارد:

رئیس‌جمهور در تماس تلفنی مکرون: ایران  توسعه روابط با فرانسه بویژه در زمینه های اقتصادی و تجاری استقبال می کند.

مروز سیاست مداخله نظامی ناتو و آمریکا در افغانستان شکست خورده است.درمورد افغانستان بهترین کار این است که اجازه دهیم مردم این کشور برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند. ما با مذاکره مفید مخالفتی نداریم اما برنامه و نتیجه مذاکره باید لغو تحریم‌ها علیه ایران باشد، مذاکره برای مذاکره بی فایده است.

کل سیمان کشور برای عرضه صحیح به بورس کالا می‌آید

رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت:کل محصول سیمان برای عرضه صحیح و جلوگیری از افزایش کاذب قیمت باید به بورس بیاید. مصالح فروشان بزرگ نیز باید در بورس خرید کنند و در سامانه افق، فاکتور بزنند.در اولویت اول باید خرده‌فروشان برای خرید وارد بورس کالا شوند.سامانه جامع تجارت می بایست تمام کالاهای مهم را حداکثر تا آخر پاییز مورد پوشش قرار دهد.

«حآفرین» به زودی در تابلو فرابورس

مدیرعامل شرکت ریل پرداز نوآفرین در نشست خبری ویژه عرضه اولیه سهام این شرکت که بعد از ظهر امروز در فرابورس ایران برگزار شد، به تشریح عملکرد این مجموعه پرداخت و با بیان اینکه این شرکت در سال 1386 با نام فنی مهندسی ریل صنعت نوآفرین ثبت شد و سپس تغییر نام پیدا کرد، گفت: ریل پرداز نوآفرین از زیرمجموعه‌های هلدینگ ارزش آفرینان فدک است و پنجمین شرکت زیرمجموعه این هلدینگ محسوب می‌شود که به بازار سرمایه وارد می‌شود./فرابورس ایران

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید







کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 17 دی 1402 ساعت 08:55
پیش بینی بازار/ افزایش تقاضا در انتظار...
توسط الناز جمالی 13 آبان 1402 ساعت 08:20
بررسی بازار و سهام عدالت / هیچ کس در...
توسط مرسده گونه 28 تیر 1402 ساعت 13:39
انتظار کاهش هیجان در...
توسط الناز جمالی 10 تیر 1402 ساعت 13:06