به گزارش پاداش سرمایه شرح بازار سرمایه در روز ِچهارشنبه 30 آذر 1401 به شرح زیر می باشد :

 

پیش گشایش :

بازار در مرحله پیش گشایش با 70 صف خرید به ارزش بیش از 1.3 همتی همراه بوده است نمادهای صدرنشین در بازار روز جاری نمادهای کپشیر، ساینا، خفنر، بسویچ و وسنا می باشند .

23 صف فروش در مجموع به ارزش حدود 200 میلیارد تومان همراه بوده است هم چنین  صدرنشین ها دربازار را  می توان به نمادهای  وسالت، وسدید، درازک، رفاه و واحصا نسبت داد .

ابتدای بازار روز چهارشنبه :

آغاز مثبتی را در جو کلی بازار رو نماگرها شاهد بودیم بازار  با برتری خریداران پیش می رفت و 65 درصد از نمادها سبزپوش بودند . گروه خودرویی صندوق های درآمد ثابت و هتل_و_رستوران شیمیایی ها واسطه_گری_مالی سرمایه_گذاری   فراکابی ورود پول صورت گرفته بود .

گروه خودرو و قطعه سازی معاملات مثبتی را در پیش داشته است . خودرو و برخی نمادهای دیگر مانند وبانک، خگستر و پترول شاخص را یکبار دیگر وارد کانال 1,5 میلیون واحدی میکنند تعادل  در اکثر نمادهای بازار اتفاق افتاد  . بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل نمادهای شتران  فولاد فملی و بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای وبانک  خودرو  خساپا بر شاخص داشته اند .

 

نگاهی به نماگرها در لحظات ابتدایی بازار :  

شاخص کل با رشد 1460 در ارتفاع یک میلیون و 4493 واحدی قرار گرفته بوده است . شاخص کل فرابورس و هم وزن نیز بر مدار مثبت جریان داشت  ، نمادهای وبانک و خودرو از جمله نمادهای موثر بر رشد شاخص کل بودند  .

  

در 30 دقیقه ابتدایی بازار به شرح زیر می باشد :

تعداد نماد های سبز بازار  بیش از تعداد نماد های قرمز است؛تعداد 456 نماد سبز و 259 نماد در محدوده قرمز قرار داشت .

 

    نمایی از نقشه_بازار  معاملات را در روز بازار روز جاری  شاهد هستیم :

www.padash.ir

 

به صورت کلی شرح بازار در نیمه ی ابتدایی به صورت زیر می باشد :   

شاخص بورس با معاملاتی مثبت  و با رشد ۱۵۲۵واحدی تا نیم ساعت ابتدایی بازار به ارتفاع ۱میلیون و ۴۹۳هزار و ۶۲۰ رسیده بود . شاخص هم وزن هم بر مدار مثبت و رشد ۱۶۶۱ واحدی به ۴۴۴هزار و ۶۰واحد رسید ،نمادهای  وبانک بیشترین تاثیر مثبت و شتران و فولاد بیشترین تاثیر منفی را در شاخص داشتند. هم چنبن نمادهای خاور، خفنر، کپشیر، گدنا و گشان بیشترین صف های خرید را دارا بودند . 79 نماد با صف خرید  همراه بودند .

 

چهل دقیقه از بازار را پشت سر گذاشتیم :

ارزش معاملات خرد به یک همت رسیده بود . 410 نماد مثبت و 195 نماد معاملات منفی را داشتند . بازار سهام در آخرین روزکاری هفته با تقاضای نسبی در برخی گروه ها همراه است برخی گروه ها برخلاف روز گذشته امروز در محدوده مثبت خود در حال معامله بودند  ، رشد شاخص به حدود هزار و 500 واحد بوده است صف های خرید در بازار  شدت گرفته بود

حدود 60 دقیقه از بازار را پشت سر گذاشتیم :

ارزش معاملات بازار در محدوده های 1460 میلیارد تومان بوده است و هم چنان تعداد نمادهای مثبت از منفی بیشتر بوده است .

 

یک ساعت از بازار گذشت :

با گذشت حدود یک ساعت از آغاز معاملات روز جاری، بازار همچنان متعادل بوده است . قدرت خریداران هم چنان بیشتر بوده است جمع ارزش صف های خرید از 405 میلیارد تومان عبور کرده بود ، ارزش معاملات بازار بورس به حدود  یک هزار و 318 میلیارد تومان رسیده بود  ، شاخص‌ فرابورس نیز افزایشی 71 واحدی به 19 هزار 134 واحد رسید..

  برخلاف روزهای گذشته ورود پول به صندوق های درآمد ثابت اتفاق افتاده است و خروج پول از صندوق های سهامی و سهام و حق تقدم را داشته ایم . بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی  گروه خدمات فنی داشته است. هم چنین پس از آن  گروه بیمه و گروه سرمایه گذاری‌ها قرار گرفته اند . نمادهای پرتراکنش در بازار روز گذشته  خودرو شتران  خگستر شستا ورنا پترول دانا بوده اند . حدود 65 درصد نماد ها مثبت و بقیه  معاملات منفی بوده  است .در بازار روز جاری گروه بانکی ها در صدر توجه سهامدارن و با افزایش تقاضا دنبال می شدند در ابتدا با صف خرید وپارس و همچنین ونوین  و سپس این رشد به سایر نمادها سرایت کرد و این گروه سبزپوش به کار خود ادامه داد .

در ساعت 09:30 خروج حدود 40 میلیارد تومانی پول_حقیقی

در ساعت 10:30 خروج حدود 41 میلیارد تومانی پول_حقیقی

د رساعت 11:30 خروج حدود 26 میلیارد تومانی پول_حقیقی را شاهد بودیم .

 

 تابلوی ورود و خروج پول حقیقی به صورت زیر می باشد :

www.padash.ir

در دقایق پایانی بازار :

شاخص کل رشد 4 هزار و 222 واحدی، به ارتفاع  یک میلیون 496 هزار و 317 واحدی ، شاخص هم وزن نیز بر مدار مثبت ، .

 (63%) نمادها  مثبت و (37%) نمادها منفی بودند .خروج پول  هنوز هم از بازار ادامه داشت

و در پایان :

 شاخص 1.5 میلیونی با وجود مثبت بودن بازار اما از دست رفت شاخص کل رشد ۴۲۲۹واحدی را  در ارتفاع ۱میلیون و ۴۹۶هزار و ۳۲۳ واحدی تجربه کرد ، شاخص فرابورس هم مانند سایر نماگرها با رشد 109 واحدی به 19 هزار و 172 واحد رسید

  شاخص هم وزن هم با رشد ۳۴۰۶واحدی به ۴۴۵هزار و ۸۰۵واحد  vsdn ,  0.75 درصد افزایش یافت ارزش معاملات خرد بورس به 4 هزار و 128 میلیارد تومان رسیده بود ،  نماد های مثبت 420 و تعداد نماد های منفی 247  بوده اند نمادهای  وبانک ، وبملت و وپاسار با رشد به سزایشان و کولاک گروه بانکی ها بیش‌ترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشته اند . 

جمع بندی خلاصه بازار به شرح زیر می باشد :

www.padash.ir

جمله طلایی :

 هیچ‌گاه به امروز برنخواهیم گشت.
هر آنچه را که لازم است
هم‌اینک با خود بردارید!
 
#آلبرت_هابرد
نویسنده‌ و فیلسوف آمریکایی

 

پرسود
کارشناس بازار سرمایه :مرسده گونه



چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19
بازار همچنان بر نوار...
توسط محمدباقر سلیمانی 02 اردیبهشت 1403 ساعت 15:01
بالاترین ارزش معاملات خرد به ثبت...
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اردیبهشت 1403 ساعت 14:52