به گزارش پاداش سرمایه شرح بازار سرمایه در روز ِیکشنبه 27 آذر 1401 به شرح زیر می باشد :

 

بازار در پیش گشایش بازار روز یکشنبه :  

جمع ارزش 1,5 همت در نمادهای در حال صف خرید و هم چنین در مورد صدرنشین ها در پیش گشایش به نمادهای کپشیر، گشان، ساینا، ثفارس و قجام اشاره نمود .

تعداد نمادهای دارای صف فروش کمتر از نمادهای دارای صف خرید و ، جمع ارزش صف های فروش  31 میلیارد تومان بوده اند ،

 

در شروع بازار روز یکشنبه و آنچه گذشت :

بازار با برتری  قدرت خریداران آغاز گردید و قاب سراسر سبز در تمام بازار سرمایه به چشم میخورد ، به طوری که در همان دقایق ابتدایی بیش از 83 درصد نمادها معاملاتی  مثبت را در پیش داشتند .

 

چهل و پنج  دقیقه از معاملات را پشت سر گذاشتیم :

ارزش معاملات خرد رشد به سزایی را تجربه کرد تمام نماگرها مثبت و با رشد قابل توجه دنبال شدند  و تا آن  لحظه 100 میلیارد تومان نقدینگی از سوی حقیقی ها به بازار وارد گردید .و هم چنان خروج پول از صندوق های درآمد ثابت ادامه یافته بود .

 در یک ساعتی که از بازار پشت سر گذاشتیم :

 ارزش معاملات خرد 2 همت را نیز پشت سر گذاشت. در دقایقی که گذشت از هیجان بازار و معاملاتش کاسته شد و هم چنان تعداد خریداران بیشتر از فروشندگان بوده است هم چنین  91 درصد از نمادها در حال معامله بر مدار مثبت بودند  .

 

در دقایقی که از بازار پشت سر گذاشتیم :

شاخص بورس رشدی 11هزار و 479واحدی را تجربه کرد و به  ارتفاع ۱میلیون و 481هزار و 413واحدی رسید نمادهای تاثیر گذار بررشد شاخص کل نمادهای  فولاد، فملی و شپنا  بوده اند .

 شاخص هم وزن نیز در مسیر سایر شاخص ها مثبت و با رشد نمادهای کوچکتر مسیر مثبتش را ادامه داد و  با رشد 2739واحدی توانست به 439هزار و 218واحد دشت یابد

افزایش تقاضا در اکثریت گروه های بازار به چشم میخورد و سبزپوشی در صنایع خودرو و قطعات آن  سرمایه_گذاری بانکی ها   فلزات_اساسی  کشاورزی_دامپروری  پالایشی مخابراتی و  شیمیایی  دیده میشد . ارزش معاملات خرد به 2,5 همت رسیده بود.

 

در ادامه ی بازار مشاهده شد که :

شاخص کل افزایشی 25 هزار واحدی را به چشم دید و به ارتفاع یک میلیون 494 هزار و 951 واحد دست یافت .شاخص هم وزن  نیز هم چنان مسیر مثبتش را ادامه داد اگر بخواهیم در مورد ارزش معاملات بورس بگوییم  به حدود 2 هزار و 120 میلیارد تومان رسیده بود،از جمله نمادهای پرتراکنش روز جاری نمادهای خودرو وبملت خگستر شستا فملی فولاد شپنا  بوده اند .شاخص کل با تاثیر پذیرفتن از رشد نمادهای فارس، فولاد، فملی، وغدیر، شپنا، شبندر و شستا مثبت و با رشد همراه بوده است . بازار با کمی عرضه رودر و شد و از تعداد نمادهای مثبت آن کاسته شد حدود 87 درصد نماد ها مثبت و بقیه معاملاتی منفی در پیش داشتند .

 

حدود 100 دقیقه از بازار را پشت سر گذاشتیم :

تعداد نمادهای مثبت هم چنان بیشتر از تعداد نمادهای منفی بوده است . ورود پول به سهام صندوق های سهامی ادامه یافت و هم چنین ادامه ی خروج پول حقیقی از صندوق های درامد ثابت و مختلط را به چشم دیدیم .  امروز نمادهای شاخص‌ساز تقاضای بیشتری به نسبت نمادهای کوچک و متوسط داشته‌اند ، عمده ترین خریدهای حقیقی از حقوقی در نیمه ی ابتدایی بازار  نمادهای اخابر، واتی، ذوب، گشان، وآذر، کگل، وبصادر، وسینا، خصدرا، شغدیر و بوعلی بوده اند .

 

یک ساعت پایانی بازار در پیش بود و مشاهده شد که :

ارزش معاملات خرد 4 همت را نیز گذراند  هم چنان خریداران قدرتمند تر از فروشندگان عمل کردند و تعداد نمادهای مثبت نسبت به نمادهای منفی برتری داشته است  ،  111 نماد تشکیل صف خرید و 17 نماد تشکیل صف فروش داده بودند

 

تا ساعت 09:30 ورود حدود 95 میلیارد تومانی پول_حقیقی 

تا ساعت 10:30 ورود حدود 102 میلیارد تومانی پول_حقیقی

 و تا ساعت 11:30 ورود حدود 132 میلیارد تومانی پول_حقیقی را شاهد بودیم .

 

در نیم ساعت پایانی بازار مشاهده شد که :

شاخص کل حدود 30 هزار رشد را تجربه کرد . فلزی ها و معدنی ها و پتروشیمی ها صنایعی که با افزایش تقاضا دنبال میشدند .

ورود ۱۸۸ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار وجود داشته است  ، شاخص کل توانست به 1500 هزار واحد بازگردد.

 

  و در پایان :

شاخص  مجددا توانست  کانال ۱.۵ میلیونی اش را باز ستاند . شاخص کل بورس با رشد ۳۰هزار و ۳۱۰واحدی به ارتفاع ۱میلیون و ۵۰۰هزار و ۲۴۳واحدی دست یافت . بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل نمادهای فارس فولاد و فملی داشته اند ، شاخص هم وزن نیز با رشد ۷۴۸۳واحدی به ۴۴۳هزار و ۹۶۲واحدی رسید. ارزش معاملات خرد به حدود 5,6 همت رسید ؛ همان طور که در تابلوی اخبار شایعات صبح به ان اشاره کردیم اخبار مثبت مخابراتی و خودرویی ها موجب رشد بیشتر نمادهای ان شد هم چنین اخبار مثبت زیادی مبنی بر رشد صنایع منتشر شد که می توانیم به رشد بیشتر بازار سرمایه امیدوار باشیم .

 

 

جمله طلایی :

ساعت دروغ می‌گوید - زمان دور یک دایره نمی‌چرخد! زمان بر روی خطی مستقیم می‌دود و هیچ‌گاه، هیچ‌گاه، هیچ‌گاه باز نمی‌گردد.
ایده ساختن ساعت به شکل دایره، ایده جادوگری فریبکار بوده است! ساعتِ خوب، ساعت شنی است! هر لحظه به تو نشان میدهد که دانه‌ای که افتاد دیگر باز نمی‌گردد. و به‌یادمان می‌آورد که زمان «خط» است نه «دایره» و زمان رفته دیگر باز نمی‌گردد. نه افسوس، نه اصرار، بر اين خط بی‌انتها تاثيری ندارد. تفسيرش بماند برای اهلش. همين!
فریبی که ما را خرسند می‌کند بیش از صد حقیقت برای ما ارزش دارد.
 
#آنتوان_چخوف
? تمشک تیغ‌دار

 

پرسود
کارشناس بازار سرمایه :مرسده گونه



چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19
بازار همچنان بر نوار...
توسط محمدباقر سلیمانی 02 اردیبهشت 1403 ساعت 15:01
بالاترین ارزش معاملات خرد به ثبت...
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اردیبهشت 1403 ساعت 14:52