به گزارش پاداش سرمایه ، شرح بازار روز چهارشنبه 23 شهریورماه 1410 به شرح زیر می باشد :

 

امروز شاهد آغازی متعادل تر از روز گذشته در کلیت بازار سهام بودیم  و شاخص با رنگ سبز کمرنگ، معاملات آخرین روز هفته را دنبال میکرد .

 به نظر می‌رسید از قدرت خریداران در گروه هایی همچون خودرویی ها، فلزات  و صنایعی که دیروز در کانون توجه خریداران بوده، کاسته شده بود .

 

همانطور که ملاحظه میشد  شاهد افزایش تقاضا در نمادهای گروه خودرو_قطعات  سرمایه_گذاری  سیمان  بانکی  فلزات_اساسی   حمل_نقل  فراکابی  را شاهد بودیم .

 نمادهای خودرو   فسبزوار   انرژی3  خساپا  بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص_کل داشتند .

 

نمای آغازین بازار را با شاخص همچنان سوار بر خودرویی‌ها آغاز شد .

 

در ۱۵ دقیقه ابتدایی بازار شاخص کل با ۸۱۶ واحد افزایش همراه بود و در آستانه ورود به کانال یک میلیون و ۳۹۴ هزار واحدی قرار گرفت

خودرو و فولاد بیشترین تاثیر مثبت و فارس و آسیاتک بیشترین تاثیر منفی برروی شاخص را داشتند

 

شاخص هم وزن هم رشدی ۵۸۲ واحدی را به ثبت رساند.

طی نیم ساعت اولیه بازار ارزش معاملات خرد به 400 میلیارد تومان رسید و حقیقی ها 13 میلیارد تومان نقدینگی از بازار بیرون بردند.

 

 هم اکنون 52 درصد از بازار مثبت است و جمع ارزش صف های خرید به حدود 250 میلیارد تومان می رسد.

در حالی که مجموع ارزش صفوف فروش حدود 130 میلیارد تومان است. اتکاسا، بالبر، گشان، فمراد و فالوم در صدر صف های خرید و حبندر، ممسنی، انرژی1، آینده و تاتمس در صدر صفوف فروش قرار داشتند .

 

در دقایقی فروشندگان توانستند کمی از خریداران سبقت بگیرند. 54 درصد از بازار در محدوده های منفی داد و ستد می شد و تعداد نمادهای منفی به مثبت 330 به 275 بوده است. خروج پول خرد به منفی 18 میلیارد تومان رسیده و ارزش معاملات خرد هنوز حدود 700 میلیارد تومان بوده است .

 

نقشه ی بازار روز چهار شنبه  23 شهریورماه 1401:

www.padash.ir

 

طی یک ساعت اولیه بازار امروز، مشارکت حقیقی ها در بخش خریدهای بازار 84,84 درصد و در بخش فروش ها 87,28 درصد بود

مختصات ۶۰ دقیقه ابتدایی بورس به شرح زیر می باشد :

 

با گذشت ۶۰ دقیقه از بازار ارزش معاملات خرد به بیش از ۷۱۰ میلیارد تومان رسیده است و حقیقی ها ۲۳ میلیارد تومان از بازار خارج کرده‌اند

 

خمحور با ۷.۵،فولاد با ۳ و فپنتا با ۲ میلیارد تومان بیشترین ورود و فسبزوار با ۵،آسیاتک با ۴ و زمگسا با ۴ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

 گروه خودرو و ساخت قطعات با ۷ میلیارد تومان بیشترین ورود و گروه محصولات شیمیایی با ۵.۵ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.

 

در ساعات اولیه معاملات امروز شاخص کل افزایشی نزدیک به ۵۷۳ واحد داشت و شاخص کل به عدد یک میلیون ۳۹۳ هزار و ۵۷۶ واحد رسید.

شاخص هم وزن افزایشی ۷۲۶ واحدی داشت.

 

فارس و پترول با نوسان منفی و خودرو، خساپا، شستا، فولاد و شبندر  با نوسانی مثبت بیشترین تاثیر را بر شاخص داشتند.

سنگین ترین صف خرید در نمادهای اتکاسا، فالوم، تمحرکه و ... بوده است. همچنین سنگین ترین صف فروش در نماد های حبندر، ممسنی، آینده و ... بوده است.

 

نماد های دی، صبا، کرمان، قچار و ... جزو نماد های پر تراکنش بازار بودند.

با گذشت یک ساعت و نیم از بازار ارزش معاملات خرد به یک همت رسید، حقیقی ها حدود 32 میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند. کمتر از 270 نماد مثبت و 350 نماد منفی هستند. جمع ارزش صفوف خرید 268 و فروش 135 میلیارد تومان بوده  است.

 

نمای میانی بازاربه شرح زیر می باشد :

 

با وجود صعود رشد شاخص کل در ابتدای معاملات امروز، با افزایش عرضه‌ها و نبود تقاضا، شاخص کل تنها توانست ۱۱ واحد از رشد خود را در میانه معاملات امروز حفظ کند و در سطح یک میلیون و ۳۹۳ هزار واحدی قرار بگیرد.

 فارس و پترول بیشترین تاثیر منفی و خودرو و شستا بیشترین تاثیر مثبت را برروی شاخص داشتند.

شاخص هم وزن ولی ۶۲۶ واحد رشد داشت و در ارتفاع ۴۰۵ هزار واحدی قرار گرفت.

 

همچنین تا لحظاتی ارزش معاملات خرد به بیش از هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی ها ۴۲ میلیارد تومان از بازار خارج کردند

خمحور با ۹،تمحرکه با ۷ و فپنتا با ۳ میلیارد تومان در صدر جدول ورود پول حقیقی قرار گرفتند و خساپا با ۱۰.۵،تملت با ۷ و آسیاتک با ۶ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.

 

در میان صنایع نیز،گروه ماشین آلات و تجهیزات با ۷ بیشترین ورود و فعالیت های کمکی به نهادهای مالی واسط با ۱۱ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند

 فراکاب ها معاملاتی سبز داشتند و در محدوده های بالای دامنه نوسان مثبت داد و ستد می‌شدند ..

 

تقریبا یک نیمه از آغاز بازاری که مثبت و متعادل شروع شده بود گذشت. نبود خریداران قوی و بی رمق دنبال شدن معاملات موجب شد که باز هم عرضه بر تقاضا غلبه کند و تعداد نمادهای منفی از مثبت ها سبقت بگیرد و به 353 برسد.  ارزش معاملات خرد نیز تازه به 1000 میلیارد تومان رسیده است.

 

در حالی بازهم کلیت بازار جوی منفی داشت که، از خروج پول های حقیقی خبری نبود. شاخص کل که با رشد هزار واحدی همراه شده بود و به مدار منفی رفته و سرخپوش دنبال می شود.

کالا حدود ۳.۷ درصد رشد قیمتی داشته و قیمت نماد بورس نیز حدود ۴ درصد بالا آمده است. انرژی ۳ نیز با صف خرید بیش از ۲ میلیونی دست و پنجه نرم می‌کرد ..

 

 تا ساعت 09:30 خروج حدود 18 میلیارد تومانی پول_حقیقی

 

تا ساعت 10:30 خروج حدود 37 میلیارد تومانی پول_حقیقی

 

و تا ساعت 11:30 خروج حدود 59 میلیارد تومانی پول_حقیقی را شاهد بودیم .

 

در ادامه به بررسی جدول ورود و خروج پول حقیقی خواهیم پرداخت :

www.padash.ir

 

مختصات ۱۲۰ دقیقه ابتدایی بورس به شرح زیر می باشد :

با گذشت ۲ ساعت از بازار،ارزش معاملات خرد به حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است و حقیقی ها ۵۵ میلیارد تومان از بازار خارج کردند

 

کزغالح و خمحور با ۸.۵ میلیارد در ورود پول حقیقی پیشتاز بودند و تمحرکه با ۸ میلیارد تومان در رده بعدی قرار گرفت.همچنین خساپا با ۱۱،آسیاتک با ۹.۵ و تملت با ۸ میلیارد تومان بیشترین خروج را به ثبت رساندند.

 گروه استخراج زغال سنگ با ۸ میلیارد تومان بیشترین ورود پول حقیقی را از خود کرد و گروه اطلاعات و ارتباطات با ۱۱ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کرد.

 

درشرایطی وارد دقایق پایانی بازار می شویم که افت ۲۱۷۶ واحدی ( ۰.۱۶ درصدی) ، شاخص کل را به ارتفاع یک میلیون و ۳۹۰ هزار و ۹۵۰ واحدی رسانده است.

 شاخص‌ هم وزن اما ۰.۰۲ درصد رشد کرده است.

 

مختصات  بازار تا ساعت  12 به شرح زیر می باشد :

 

کمتر از یک ساعت به پایان معاملات مانده بود که ،ارزش معاملات خرد به حدود یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسید و حقیقی ها ۵۵ میلیارد تومان از بازار خارج کرده‌اند.

 کزغالح با ۲۳،فگسترح با ۱۸ و تمحرکه با ۹ میلیارد تومان بیشترین ورود و آسیاتک با ۱۵،خساپا با ۱۴ و تملت با ۸ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

 

گروه استخراج زغال سنگ با ۲۴.۵ و محصولات شیمیایی با ۱۹ میلیارد تومان به ترتیب بیشترین ورود و بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.

در گروه بانکی وتجارت با افت 1.5 درصدی در قیمت 146 تومان دنبال می شد نماد وبملت در محدوده صفر تابلو نبض منفی می زد  و وبصادر حوالی 1- داد و ستد می کرد ..

 

وغدیر و شستا امروز را به نوسان در مرز صفر معاملاتی سپری کردند. البته نوسانات مثبت در وغدیر محسوس تر بوده  است.

 در پالایشی ها شتران و شپنا با افت حدود 1 درصدی دنبال می شدند . شبندر در مرز صفر معاملاتی درجا می زد و محدوده 712 تومان را حفظ کرده است.

 

با نزدیک شدن به دقایق پایانی بازار تقریبا دو سوم سهم ها منفی داد و ستد می شد . اما جمع ارزش صف های خرید به حدود 255 میلیارد تومان رسیده و نمادهای اتکاسا، بالبر، گشان، خبنیان و فالوم در راس آن ها قرار دارند. ارزش معاملات خرد از 2 همت عبور کرده و تراز پول خرد منفی 62 میلیارد تومان است.

 

در پایان معاملات امروز، شاخص فرابورس بیش از ۳۵ واحد کاهش داشت  و به ۱۸ هزار و ۷۳۳ واحدی رسید.

 نماد "کزغال" با نوسان مثبت و نماد های "صبا"، "فزر"، "خدیزل"، "بکهنوج"، "بمپنا"، "شگویا" با نوسان منفی بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص بازار فرابورس داشتند.

 

از طرفی نماد های "صبا"، "دی"، "کزغال"، "کرمان"، "فزر"، "فتوسا" از نماد های پر تراکنش بازار امروز بودند.

 

و در پایان :

 

پس از پایان معاملات امروز،شاخص کل با کاهشی ۴هزار و ۴۷ واحدی در کف کانال یک میلیون و ۳۸۹ هزار واحدی قرار گرفت.

 فارس،کگل و وپاسار بیشترین تاثیر منفی و مبین و خودرو و وغدیر بیشترین تاثیر مثبت برروی شاخص را داشتند.

 

شاخص کل هم وزن هم کاهشی ۳۶۹ واحدی را تجربه کرد.

 مجموع ارزش معاملات در پایان امروز به بیش از دوهزار و سیصد میلیارد تومان رسید و حقیقی ها ۹۶ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

 

کزغالح با ۲۳.۵،فگسترح با ۱۸ و تمحرکه با ۹ میلیارد تومان بیشترین های ورود پول حقیقی بودند و آسیاتک با ۱۸،خساپا با ۱۴ و بپاس با ۹ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.

 گروه استخراج زغال سنگ با ۲۵ میلیارد تومان بیشترین ورود و گروه محصولات شیمیایی با ۲۳ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

 

در ادامه به  بررسی جدول تغییرات شاخص کل به شرح زیر می باشد:

www.padash.ir

 

به صورت جمع بندی می توان گفت :

بازار امروز را می توان گفت که در ابتدا با نمایی مثبت آغاز به کار کرد اما همانند روزهای گذشته در میانه ی بازار از رشد نمادهای آن کاسته شد و نماگرهای بورس و فرابورس منفی شدند  در ابتدا شاخص کل بورس سپس فرابورس و در انتها شاخص کل هم وزن نبض منفی زدند .

بازار در این هفته نوسانات زیادی را متحمل شد ارزش معاملات خرد هر روز کمتر از روز های گذشته بوده است و این نشان خوبی برای بازار نبوده است با این وجود نمادهای بازار پایه در صدر توجه سهامداران قرار دارند  .

 

جمله طلایی آخر هفته :

 

نذار اُبهت هیچ آدم خِبره‌ای تو رو بگیره. اون بهت میگه: "دوست عزیز، من بیست ساله که این کارمه!"
آدم ممکنه کاری رو بیست سال تموم هم غلط انجام بده !

 

تا گزارشی دیگر بدرود

کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 22 اردیبهشت 1403 ساعت 08:39
تجربه ای همانند...
توسط محمدباقر سلیمانی 17 اردیبهشت 1403 ساعت 14:36
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 17 اردیبهشت 1403 ساعت 08:37
پایان بازاری بی...
توسط محمدباقر سلیمانی 16 اردیبهشت 1403 ساعت 14:59