به گزارش پاداش سرمایه  در روز سه شنبه  ۱۸ مرداد شاخص کل بورس روی مدار صعود باقی ماند. شاخص در این روز با رشد سه هزار و ۱۹ واحدی( ۰٫۲۱ )درصدی همراه شد به محدوده یک میلیون و ۴۵۱ هزار واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز رشد ۸۰۱ واحدی داشت و به سطح ۳۹۰ هزار واحدی رسید.

مذاکرات برجام تاثیر زیادش را بر روی بورس ایران و نمادهایش نشان داده است و به نوعی بورس به مذاکرات توجه ویژه ای نشان می دهد . دور اخیر مذاکرات وین شب گذشته در شرایطی به اتمام رسید که همچنان امید  به احیای برجام  از دست نرفته است. امیدی که بر اساس اظهارات طرف‌های مذاکره مبنی بر آماده بودن متن نهایی بیش از پیش تقویت شده است.

با توجه به تمرکز همیشگی بازار بر روند مذاکرات و اثرپذیری بورس از تحولات سیاسی و به تبع آن اقتصادی، می‌توان گفت این رابطه کماکان ادامه دارد. نه تنها تداوم این رابطه مشهود است بلکه آثار واضحی از خوشبینی ناشی از امیدواری به احیای برجام نیز در روند معاملات امروز قابل مشاهده بود.

در ادامه به تابلوی اخبار و شایعات خواهیم پرداخت:

www.padash.ir

 

با توجه به اخبار مختلف، بورس در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برد و ارزش معاملات نیز پایین بوده است. زمانی که بازار از بلاتکلیفی مذاکرات خارج شود، ارزش معاملات نیز افزایش می‌یابد و در نهایت مسیر بورس عوض می‌شود. بازار امروز پیش بینی می شود که با افزایش عرضه بازگشایی شود اما با توجه به اخبار مثبت برجامی انتظار می رود رفته رفته با رشد همراه شود .

در ادامه به بررسی 10 خبر تاثیرگذار بر بازار امروز خواهیم پرداخت:

 

۱- گروه صنعتی ایران خودرو برای عرضه خودرو در بورس_کالا اقدام کرده که در نخستین گام، بخشی از تولیدات دو مدل هایما S ۵ و S ۷ از این طریق به فروش خواهد رسید.


۲- رئیس سازمان بورس گفت:شاید یک شاخص جدید منتشر شود تا قابل اتکا و نشان دهنده حال و روز بهتر بازار باشد.


۳- مالیات بر ارزش افزوده همه کالا‌هایی که در قالب گواهی سپرده کالایی در بورس‌های کالایی کشور پذیرش و معامله می‌شوند، مشمول نرخ صفر مالیاتی است.


۴- قیمت جهانی غلات کاهش یافت.


۵- سازمان امور مالیاتی از محاسبه نرخ مالیات صفر درآمد بیمارستان‌ها، هتل‌ها و مراکز اقامتی و تفریحی تا ۵ سال از زمان صدور پروانه بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم خبر داد.


۶- بانک مرکزی: تمام کارتخوان‌ها تا پایان هفته دارای پرونده مالیاتی می‌شوند.


۷- شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان، شتوکا، افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی از مبلغ ۱۵ میلیارد تومان به ۳۷.۵ میلیارد تومان نزد مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید.


۸- این هفته اولین ثبت سفارش رسمی واردات با رمزارز به ارزشی معادل ۱۰ میلیون دلار با موفقیت صورت پذیرفت.


۹- نسبت تسهیلات غیرجاری در نظام بانکی کشور تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۶/۷ درصد است و نسبت تسهیلات غیرجاری ۳۷/۸ درصدی بانک دی معادل ۵/۶ برابر میانگین آن در نظام بانکی است.


۱۰- افزایش ۴۳.۴درصدی قیمت نهاده‌های ساختمانی تهران در یک سال گذشته / سیمان ۶۹.۷ و آهن آلات ۱۸.۲درصد گران شدند.

 

آگاه باشید و پرسود 

 




بازار سبزپوش شد
توسط محمدباقر سلیمانی 20 فروردین 1403 ساعت 15:11
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 21 اسفند 1402 ساعت 08:48
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 20 اسفند 1402 ساعت 08:50
پایان بازار نیمه...
توسط محمدباقر سلیمانی 19 اسفند 1402 ساعت 15:14