به گزارش پاداش، بازار دیروز در حالی به اتمام رسید که خبری از معاملات در فرابورس نشد. در بازار نیمه تعطیل دیروز فقط سهام شرکت های بورسی معامله شدند و شرکت های فرابورسی به دلیل مشکلات فنی در هسته معاملاتی فرابورس، پیش از پیش گشایش انجام نشد. در پایان معاملات روز گذشته شاخص کل با 0.09 درصد کاهش معادل 2003 واحد به 2 میلیون و 163 هزار واحد رسید، این در حالی بود که شاخص هم وزن که نشان دهنده وضعیت روند عمومی شرکت های کوچک و متوسط هست، برخلاف نماگر اصلی با رشدی معادل 1130 واحدی رو به رو شد و به ارتفاع 739 هزار و 771 واحد رسید.

 

اخبار کدال

www.padash.ir

اخبار بورسی

  1. مجوز افزایش سرمایه ۱۴% سپ از محل سود انباشته صادر شد.
     
  2. معاون وزیر صنعت: تولید تراکتور به ۳۵ هزار عدد رسیده و امسال ۳۰ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم.
     
  3. طبق آمار بانک مرکزی، میانگین وزنی نرخ بهره بین بانکی در هفته‌ای که گذشت نسبت به هفته قبل‌تر از ۲۳.۵۸ درصد به ۲۳.۵۷ درصد در هفته منتهی به چهارشنبه ۱۶ اسفند رسید.
     
  4. مهم برای خساپا: تیموری از سایپا رفت | مدیرعامل خاور آمد.
     
  5. «شیراز» دوباره به راه افتاد: شرکت پتروشیمی شیراز بیان داشت با اعلام شرکت گاز استان فارس مبنی بر رفع محدودیت در مصرف گاز، فرایند تولید در واحد‌های تولیدی این شرکت مجدداً شروع گردید.
     
  6. افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی لخزر از محل سود انباشته به تصویب سهامداران شرکت رسید.
     
  7. تصویب افزایش ۵۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی سرمایه چادرملو از محل سود انباشته.
     
  8. در پایان معاملات امروز نماد‌های انتخاب، غپاذر، اتکاسا، کهرام، بایکا، فگستر، کیمیا، سلیم، کقزوی جهت برگزاری مجمع در روز سه شنبه متوقف خواهند شد.

 

پیش بینی بازار

 

در حالی که بورس یک هفته نسبتا خوب را پشت سر گذاشته بود و فعالان بازار امید خوبی داشتند اما در روز معاملاتی گذشته عرضه بر تقاضا سبقت گرفت و این در حالی بود که نبود فرابورسی ها در بازار کاملا مشهود بود و شنبه نسبتا منفی را پشت سر گذاشتیم. با این حال این احتمال وجود دارد که برخی گروه ها به صورت گردشی مورد توجه قرار گیرد و امروز نیز بازار به واسطه خبرهایی که روز گذشته مخابره شد با مثبت کمی همراه شود.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 05 اردیبهشت 1403 ساعت 09:10
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19