به گزارش پاداش سرمایه، بازار بورس تهران پرونده اردیبهشت ماه خود را با ثبت بازدهی 4 درصدی به پایان رساند و در آخرین روز کاری اردیبهشت ماه شاهد افت بیش از 15 هزار واحدی نماگر کل و قرار گرفتن در بالاتر از سطح 1 میلیون و 579 هزار واحد بودیم و همچنین نماگر هم وزن نیز افت بیش از 2400 واحدی را به ثبت رساند. ارزش معاملات خرد در روزجاری در محدوده 5500 میلیارد تومان قرار گرفت. نمادهای بزرگ و شاخص ساز با افت قیمت و با افزایش عرضه بیشترین نقش را در افت نماگر بورس تهران به ثبت رساندند. همانطور که گفته شد، افزایش عرضه و افت قیمت در نمادهای بزرگ و کوچک در بازار سهام روز جاری به قدری بالا بود که نقشه بازار سهام از ابتدا تا انتهای معاملات سرخ پوش به کار خود پایان داد اما نکته ای در معاملات روز جاری شاهد آن بودیم برگشت خریداران به نمادهای غذایی، دامپروری و سیمانی ها بود که موجب شد تا عمده نمادهای این سه گروه در مدار مثبت قرار گیرند و معاملات متعادلی را به ثبت برساندند.

بازار در هفته گذشته روند صعودی داشت و با توجه به تصمیم دولت در اصلاح سیاست های ارزی و یارانه شاهد اقبال نقدینگی به گروه های متاثر بودیم. در کالایی ها نیز افت جهانی ها و دست اندازهای سیاست های داخلی رکود نسبی را به همراه داشت و نفتی ها و البته نمادهای کوچک تر روندی بهتر را به ثبت رساندند.

https://www.padash.ir/

صنایع خودرویی و بانکی نیز همانند گذشته چشم انتظار اخبار برجامی بودند که اگر اخبار خوبی در خصوص این صنایع منتشر شود میتوانیم شاهد روند خوبی در این دو صنعت نیز باشیم، اما در این میان گزارش‌های پالایشی‌ها بر خلاف انتظارات گزارش‌های خوبی نبود و به نظر میرسد برخی فشار‌ها منجر شده تا پالایشی‌ها دیگر همانند گذشته رغبتی برای شفاف سازی در خصوص سوداوری شرکت نداشته باشند بنابراین ممکن است این اتفاق نیز به افزایش عرضه‌ها دامن بزند، اما در نهایت با توجه به اصلاح زمانی که پیش بینی میشود میتوانیم منتظر بهبود وضعیت در روند کلی بازار باشیم. نزدیکی به فصل مجامع یکی از اتفاقات مهم بازار است که می‌تواند در تصمیم گیری سهامداران برای نگهداری یا فروش سهم‌ها موثر باشد، اما در این میان شرکت‌هایی که برنامه‌ای برای افزایش سرمایه دارند دارند میتوانند شانس بیشتری برای صعود داشته باشند.

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۲ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۱۲۷ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۵ درصد معادل ۶۸ هزار و ۴۰۵ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۲۷۶ تومان رسیده است.

کارشناس بازار: الناز جمالی 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




تابلوی اخبار و شایعات بازار/ و رشدی که...
توسط مرسده گونه 10 خرداد 1401 ساعت 08:21
گزارش روز: پایان خوش...
توسط الناز جمالی 28 اردیبهشت 1401 ساعت 14:39
تغییر سهام سهامداران عمده /چشم امید به...
توسط مرضیه گل محمدی 21 اسفند 1400 ساعت 08:09