نگاهی به بازار سهام در معاملات روز یکشنبه 11 اردیبهشت ماه 1401

از تاخت و تاز خریداران در نمادهای کوچک تا نگاه گوشه چشمی به بزرگان بازار 

به گزارش پاداش سرمایه بازار بورس تهران در حالی دومین روز کاری هفته نیمه تعطیل خود را آغاز کرد که شاهد برتری خریداران و ادامه دار بودن توجهات به نمادهای کوچک همچنان مشهود بود اما با این تفاوت که خریداران در بزرگان هم نفوذ کرد و شاهد رشد قیمت و قرار گرفتن نمادهای بانکی در آستانه سقف قیمت روزانه بودیم.  با توجه به اتفاقات اخیر در برجام و ناامیدی‌ها دلار در محدود 28000 تومان جای خوش کرده و پایین تر نیامده است و نرخ نفت نیز در حوالی 110 دلار می‌باشد. کامودیتی‌ها نیز شرایط مناسبی را پیش روی خود دارند. ارز 4200 تومانی آرد حذف شده و در انتهای ماه رمضان نیز برای سایر گروه مواد غذایی حذف خواهد شد که همین موضوع موجب رشد قیمت گروه های غذایی، زراعتی و دارویی ها شده است.در بازار امروز، شاخص کل با یاری شبریز توانست بیش از 3 هزار واحد رشد کند و در سطح 1 میلیون و 525 هزار واحد قرار بگیرد. طی روز جاری حدود 7 میلیارد تومان خروج پول از سوی حقیقی ها صورت گرفت و ارزش معاملات خرد به محدوده 6 هزار میلیارد تومان رسید. نمادهای وبصادر و شبریز صدرنشین ورود پول حقیقی ها بودند و نمادهای سخوز و فولاد بیشترین حمایت را از سوی حقوقی ها داشتند. بازار به طور کلی محتاط عمل می‌کند و در هفته اخیر تکنیکالی‌تر از همیشه رفتار کرد و به نمادهایی که افت بسیار سنگینی کرده بودند، توجه بیشتری داشت اما در نمادهای بنیادی و رشد کرده در هفته‌های اخیر نیز پشت نکرد. در گذشته زمانی فعالین بازار سرمایه بر اساس تورم، به سمت خرید و نگهداری سهام گرایش پیدا می‌کردند که این تورم را در دلار و سکه می‌دیدند اما با از بین رفتن قشر متوسط در جامعه ایران، امروز به لحاظ روانی توجه بزرگترین پرتفوهای حقیقی نیز به قیمت اجناس و کالاهایی است که در زندگی روزمره استفاده می‌شود و همین رشد پی در پی قیمت‌ها و تورم کالاهای خوراکی باعث شده تا سرمایه‌گذاران میل به نگهداری وجه نقد نداشته باشند.

نقشه بازار

در کدال چه گذشت؟

شبریز:  پیرو گزارش منتشر شده در پایگاه خبری کدال مبنی بر تصمیمات مجمع افزایش سرمایه به استحضار می رساند با توجه به زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به 1400/12/29 شرکت، افزایش سرمایه فوق تا زمان برگزاری این مجمع نزد مرجع ثبت شرکت ها به ثبت نخواهد رسید.

خمحرکه:  به اطلاع می‌رساند پیرو شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر افزایش قیمت محصولات این شرکت به استحضار می رساند مذاکرات اولیه با شرکت ساپکو و مگاموتور انجام گردیده لیکن هنوز منجر به عقد قرارداد نگردیده است.

خراسان:  هزینه گاز خوراک مصرفی در سال 1400

غمینو: خط مذکور به منظور افزایش توان تولید با حداقل نیروی انسانی به دلیل رباتیک بودن خط و سرعت بالای آن و نتیجتا کاهش قیمت تمام شده محصول تولیدی می باشد.

این هفته نماد‌های فوق مجمع برگزار می‌کنند

مجمع عمومی فوق العاده و مجمع عمومی عادی سالیانه درازی: مجمع عمومی فوق العاده شرکت پخش رازی در ساعت ۱۲:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۱ در استان تهران، شهر تهران به آدرس تهران، خیابان جمهوری، بین سی تیر و فردوسی، کوچه مسعود سعد، پلاک ۲۹ جهت اصلاح مفاد اساسنامه جهت فراهم آوردن امکان انتخاب سامانه کدال به عنوان روش مجاز انتشار اطلاعیه‌ها به شکل الکترونیکی برگزار میگردد.همچنین مجمع عمومی عمومی عادی سالیانه این شرکت که در ساعت ۱۰:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۱ در همان مکان جهت تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ برگزار میگردد.

مجمع عمومی عادی سالیانه سیمرغ : مجمع عمومی عادی سالیانه سیمرغ در ساعت ۱۰:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۱ در استان تهران، شهر تهران به آدرس باشگاه بانک کشاورزی واقع در تهران، خیابان الهیه، پل رومی خیابان شهید فیاضی بعد از بیمارستان اختر کوچه شاهد پلاک ۱۶ جهت تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ و انتخاب حسابرس و بازرس قانونی برگزار میگردد.

مجمع عمومی فوق العاده و مجمع عمومی عادی سالیانه سرود: مجمع عمومی فوق العاده شرکت سیمان شاهرود در ساعت ۱۱:۳۰ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۱ در استان تهران، شهر تهران به آدرس تهران، خیابان ولیعصر، بالاتراز جام جم، نرسیده به پارک وی، خیابان استقلال، مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش جهت تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس برگزار میگردد.همچنین مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که در ساعت ۱۰:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۱ در همان مکان جهت تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ و  انتخاب اعضای هیئت‌مدیره تلاش برگزار میگردد.

از اخبار مهم بازار چه خبر؟

طرح شفافیت تصویب شد: طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه‌گانه با ۱۸۳ رای موافق نمایندگان مجلس تصویب شد. براساس این طرح، آرای همه نمایندگان برای اولین‌بار در تاریخ تشکیل مجلس، شفاف شده و مشروح مذاکرات کمیسیون‌های مختلف در دسترس همه مردم قرار می‌گیرد.‌همچنین جلسات دولت و بسیاری از دستگاه‌های اجرایی از جمله شرکت‌های دولتی که برخی از آن‌ها تاکنون تاریک‌خانه اجرایی بوده‌اند و نیز نهادهایی همچون صداوسیما و موسسات و ارگان‌هایی مانند اتاق بازرگانی، شوراهای شهر و روستا و... شفاف خواهد شد./ فارس

شرکت سایپا از سازمان بازرسی کل کشور تذکر گرفت/کنترل کیفی خودروها در سایپا چشمی است:  بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به بازدید از شرکت سایپا، درباره ترخیص خودروهای ناقص پس از رفع نقص و عدم اهتمام کافی در کنترل‌های کیفی، تذکراتی را به مدیران این شرکت خودروسازی ارائه کرد.در جریان بازدید بازرس کل صنعت، معدن و تجارت و هیاتی از دادستانی کل کشور از خودروسازی سایپا، مشخص شد این خودروساز پس از تکمیل کاری خودروهای ناقص به منظور توزیع در استان‌های مختلف از طریق شبکه حمل و نقل، دقت کافی و نظام‌مند در کنترل‌های کیفی اعمال نکرده است که این موضوع با تذکر سازمان بازرسی مواجه شد.ایرنا

 کلیات طرح شفافیت قوای سه‌گانه تصویب شد: نمایندگان مجلس با کلیات طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها موافقت کردند. در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس، کلیات طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها مورد بحث و بررسی قرار گرفت

آغاز فرآیند اختصاص سهام عدالت به جاماندگان/ پورابراهیمی: ۵ میلیون نفر در اولویت واگذاری هستند: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که فرآیند اختصاص سهام عدالت به جاماندگان آغاز شده است گفت: اولویت اول واگذاری سهام عدالت حدود چهار تا پنج میلیون نفر هستند.محمدرضا پورابراهیمی گفت: گزارش‌هایی که ما داشتیم تعداد زیادی از افرادی که مستحق دریافت سهام عدالت بودند مثل افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، رزمندگان، ایثارگران، کارگران فصلی و خیلی از افرادی که جزو مجموعه‌هایی بودند که کاملاً در اولویت واگذاری بودند این‌ها از دریافت سهام عدالت محروم شده بودند.وی گفت: کمیسیون اقتصادی در مجلس یازدهم این را در دستور کار قرار داد و پس از بررسی و جلسات مشترک با دولت ظرفیتی را ایجاد کرد برای این که بتواند این واگذاری انجام شود. تسنیم

جمله طلایی روز

موفقیت چیزی فراتر ازچند قانون ساده نیست.

 

هر روز تلاش کنید و قدمی بردارید.

هر چند کوچک باشند تا روزی نتیجه همه آن قدم‌ها را ببینید...

تحلیل گر و کارشناس بازار: الناز جمالی 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




پیش بینی بازار/ حمایت برای حفظ 2...
توسط الناز جمالی 24 مهر 1402 ساعت 08:19
پیش بینی بازار/ حرکت به سمت...
توسط الناز جمالی 23 مهر 1402 ساعت 08:15
پیش بینی بازار / بررسی صنایع پیشنهادی...
توسط مرسده گونه 27 شهریور 1402 ساعت 07:47
پیش بینی / بازار در خواب نیم...
توسط مرسده گونه 19 شهریور 1402 ساعت 07:59