مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد تهران شد

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با استقبال بهروز کمالوندی، سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی وارد تهران شد.گروسی در سفر خود به تهران امروز شنبه ۱۴ اسفند با مهندس محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار می‌کند.مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای مذاکره و رایزنی با مقامات کشورمان درباره موضوعات پادمانی که مدتی مورد بحث است به تهران سفر کرده است؛ حل و فصل موضوعات باقی مانده میان ایران و آژانس از گام‌های ضروری است که برای دستیابی به توافق در وین و احیای برجام باید برداشته شود.

زلنسکی: اوکراین سقوط کند، همه اروپا سقوط خواهد کرد

زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در نطقی تلویزیونی: در حمایت از اوکراین ساکت نباشید، چون اگر اوکراین باقی نماند، تمام اروپا باقی نخواهد ماند. اگر اوکراین سقوط کند تمام اروپا سقوط خواهد کرد./ فارس

یارانه این 3 گروه در سال آینده حذف نمی‌شود

دوازدهمین سال حضور یارانه دراقتصاد ایران در حالی آغاز می شود که مجلس شورای اسلامی به سنت سال‌های اخیر دولت را مکلف به حذف سه دهک پردرامد از فهرست یارانه‌بگیران کرده است .️با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته سه گروه زنان سرپرست خانوار، افرادی که تحت‌پوشش نهادهای حمایتی نظیر سازمان بهزیستی و کمیته امداد هستند و افرادی که فاقد درآمد ثابت و شغل ثابت هستند مشمولان قطعی دریافت یارانه خواهند بود.

گزارش توییتری اولیانوف از دیدار با علی باقری کنی

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین:عصر امروز(جمعه) بار دیگر با دکتر علی باقری کنی، رئیس هیات ایرانی در مذاکرات وین دیدار کردم تا درخصوص راه‌ها و ابزارهای اطمینان حاصل کردن از اجرای روان برجام پس از احیای آن از جمله در زمینه همکاری‌های هسته‌ای غیرنظامی گفت‌وگو کنیم.

رئیسی: دولت سیزدهم خود را موظف به افزایش سطح رفاه و آسایش مردم می‌داند

رئیسجمهور:دولت خود را موظف به افزایش سطح رفاه و آسایش مردم می‌داند و خیرین در این حوزه کمک حال دولت و مردم هستند. خلیج گرگان نعمت بزرگ طبیعی است که نباید خشک شود، بلکه باید با احیا و استفاده از این نعمت، در استان اشتغال‌زایی شود.کارهایی که خیرین انجام می‌دهند، کمک به مردم و همراهی با دولت است.

کرملین: هیچ توافقی در مذاکره طرفین صورت نگرفته است

 دیمتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید حتی پس از دور دوم مذاکرات نیز هیچ چشم‌اندازی برای توافق وجود ندارد و چیزی بین طرفین امضا نشده است. پسکوف افزوده است: «گفت‌وگوها فرصت خوبی بود تا ایده مسکو برای چگونگی حل مشکل برای طرف اوکراینی روشن شود و حال همه چیز به واکنش کی‌یف بستگی دارد.»/دویچه وله

بازگشت مذاکره کنندگان اروپایی به پایتختها / توافق وین در انتظار تصمیم سیاسی طرف های غربی

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به وین، در حالی که مذاکره کنندگان ارشد سه کشور اروپایی به پایتخت های خود برمی گردند، علی باقری، مذاکره کننده ارشد ایرانی و تیم مذاکره کننده ایران در وین باقی خواهند ماند.بر اساس این گزارش، مذاکره کنندگان اروپایی قرار است در بازگشت به پایتخت ها مقامات ارشد خود را در جریان تحولات جدید در مذاکرات قرار داده و نهایتا تصمیم سیاسی خود در زمینه موضوعات مطرح شده بگیرند.به گزارش خبرنگار ایرنا مذاکره کنندگان ارشد اروپایی قرار است به زودی به وین بازگردند تا هر چه سریعتر گفتگوها درباره نهایی کردن یک توافق ادامه پیدا کند. هر چند در زمان عدم حضور آنها نیز گفتگوها در فرمت های مختلف د جریان خواهد بود.

بایدن رکورد زد: ایجاد 6.6 میلیون شغل برای آمریکایی در سه ماه/ بیکاری کمتر از 4 درصد!

کارنامه اشتغالزایی دولت جو بایدن در ماه فوریه، ایجاد 678 هزار شغل بوده است و بیکاری در آمریکا به 3.8 درصد کاهش یافته است. دولت بایدن از ابتدای سال جدید میلادی 6.6 میلیون شغل برای آمریکایی ها ایجاد کرده است و این آمار از سال 1939 بی سابقه است!از ابتدای سال 2022 حقوق دریافتی آمریکایی ها هم 5.7 درصد بیشتر شده است.بایدن به تازگی گفته است: هیچ سالی یادم نمی آید که مثل امسال آمریکایی ها انقدر دلشان بخواهد کار کنند./ جماران

سه وزیر عراقی برای مذاکره درباره برق و گاز به ایران سفر می‌کنند

سخنگوی وزارت برق عراق از سفر قریب الوقوع سه وزیر در راس سه هیات عراقی به تهران با هدف ازسرگیری تزریق گاز و تامین شبکه انرژی عراق خبر داد./ایرنا

نفت ۱۸۵ دلاری با ادامه جنگ اوکراین و تاخیر در احیای برجام

بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان پیش‌بینی می‌کند در صورت ادامه اختلال در عرضه نفت روسیه و تاخیر در حضور نفت ایران در بازار، قیمت نفت به ۱۸۵ دلار در هر بشکه برسد.قیمت نفت خام برنت در روز پنجشنبه و به‌دنبال روی گرداندن تاجران از نفت روسیه پس‌از حمله این کشور به اوکراین، به حدود ۱۲۰ دلار در هر بشکه رسید.

انریکو مورا، نماینده اتحادیه اروپا:

ما در مرحله پایانی مذاکرات وین هستیم.  برخی موضوعات مربوطه هنوز باز هستند و موفقیت در آنها بهیچ وجه در یک چنین مذاکره پیچیده‌ای، تضمین شده نیست.ما در حال انجام حداکثر تلاش خود در قالب تیم هماهنگ هستیم اما هنوز قطعا به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم.

قیمت و میزان پذیره‌نویسی سرخابی‌ها اعلام شد

بیش از یک میلیارد سهم از پرسپولیس در اختیار علاقه‌مندان به این تیم خواهد بود که چیزی معادل 350 میلیارد تومان است که صرف اصلاح ساختار مالی باشگاه و مدیریت حرفه‌ای آن خواهد شد.روز 15 اسفند عرضه اولیه استقلال نیز آغاز خواهد شد؛ 11.5٪ از سهام این باشگاه در عرضه اولیه در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت که معادل حدود یک میلیارد و 200 هزار سهم است.

متن توافق در وین نهایی نوشته شده است / پس از بازگشت گروسی از تهران توافق اعلام خواهد شد

رضا عباسی فعال رسانه ای نزدیک به وزارت امور خارجه:‏متن توافقنامه نهایی نوشته شده و تنها مسئله ای که باقی مانده مسئله پادمانی میان ایران و‌ آژانس است.در وین توافقات لازم صورت گرفته و در صورت مثبت بودن نتایج سفر گروسی ،گروسی و ۱+۵ طی یک نشست مطبوعاتی به طور رسمی توافق را اعلام خواهند کرد.

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




چند خبر مهم و اثرگذار
توسط مرسده گونه 04 تیر 1402 ساعت 07:30
تابستان 1402 آغاز شد
توسط مرسده گونه 03 تیر 1402 ساعت 07:55
نگاهی عمیق تر به روند پیش روی بورس...
توسط مرسده گونه 30 خرداد 1402 ساعت 07:41
اتمام بازی خودرویی ها
توسط مرسده گونه 29 خرداد 1402 ساعت 07:52