توافق متحدان غربی برای اخراج بانک‌های روسیه از سوئیفت

کمیسیون اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس، کانادا و آمریکا اعلام کردند که با اخراج بانک‌های روسیه‌ای از سوئیفت موافقت شده است.این کشورها گفته‌اند تلاش خواهند کرد مانع استفاده بانک مرکزی روسیه از ذخائر ارزی بین‌المللی خود برای تضعیف تحریم‌ها شوند.

اتحادیه اروپا و آمریکا با تحریم بانک مرکزی روسیه موافقت کردند.

همچنین اتحادیه اروپا و ایالات متحده توافق کردند که برخی از بانک‌های روسیه را از سیستم سوییفت حذف کنند.

امیرعبداللهیان: با جدیت در حال بررسی متن توافق هستیم

وزیر امور خارجه با بیان این‌که با جدیت در حال بررسی متن توافق هستیم، اعلام کرد: خطوط قرمز خود را به طرف غربی منعکس کرده‌ایم و در صورت وجود اراده واقعی آنها، آماده توافق خوب و فوری هستیم.

جلسه شورای عالی امنیت ملی برای بررسی متن نهایی توافق احیای برجام

نایب رئیس اول مجلس گفت: جلسه شورای عالی امنیت ملی درباره مذاکرات وین برگزار شد. حجت الاسلام نبویان نماینده تهران نیز در مجلس گفته متن توافق ایران و ۴+۱ نهایی شده و از بررسی آن در نشست امروز شورای عالی امنیت ملی کشور خبر داده.‌‌  انتخاب

جلسه شورای عالی امنیت ملی با موضوع مذاکرات وین با حضور رئیس مجلس و وزیر خارجه

نیکزاد نایب رئیس مجلس  در جلسه نوبت عصر صحن علنی امروز (۷ اسفند)، گفت: هم اکنون جلسه شورای عالی امنیت ملی با موضوع مذاکرات وین در حال برگزاری است. این جلسه با حضور قالیباف رئیس مجلس، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده در حال برگزاری است.وی ادامه در اولین فرصت یک نشست غیرعلنی با حضور وزیر امور خارجه با موضوع مذاکرات خواهیم داشت.

تکذیب خبر تعیین ضرب‌الاجل آمریکا برای تصمیم‌گیری ایران در مذاکرات وین

پس از انتشار اخباری در خصوص تعیین ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته آمریکا برای جمهوری اسلامی ایران به جهت اخذ تصمیمات نهایی در خصوص مذاکرات، یک منبع ارشد در وزارت امور خارجه، این خبر را از اساس نادرست دانست.حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در جریان دیدار با همتای عمانی گفته بود: ما تحت هیچ شرایطی در مذاکرات وین از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران عبور نخواهیم کرد و پایبندی خودمان را به این مسئله با قوت نشان خواهیم داد. _خبرگزاری مهر

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: اخبار خوبی از مذاکرات به گوش نمی رسد/ نائب رئیس مجلس: وزیر امورخارجه فردا به مجلس می آید

محمودوند:اخباری که پیرامون توافقات به ما رسیده خوب نیست/ منافع ملت ایران باید رعایت شود.اگر قانون راهبری مجلس رعایت نشود قطعا دولت باید پاسخگو باشد/ متاسفانه اخبار خوبی از تیم مذاکره کننده به گوش نمی رسد.مصری، نایب رئیس مجلس:بنابر دعوت مجلس، آقای امیرعبداللهیان فردا برای توضیحات پیرامون مذاکرات به کمیسیون می آید.

تا پایان سال خبری از عرضه اولیه نیست

  فدایی مدیرعامل فرابورس ایران گفت: اکنون براساس تصمیمات اتخاذ شده به غیر از عرضه سهام سرخابی ها، هیچ برنامه ای برای عرضه اولیه جدید وجود ندارد.

فدایی: امکان حذف کامل دامنه نوسان در بورس وجود ندارد

مدیرعامل فرابورس:تاکنون هیچ بحثی از حذف کامل دامنه نوسان در بازار مطرح نشده است. حذف کامل دامنه نوسان در بازار سرمایه با توجه به تبعات منفی آن به هیچ عنوان قابلیت اجرایی شدن ندارد.در بازارهای شفاف‌تر و عمیق‌تر باید دامنه نوسان بیشتر باشد، در مقابل برای بازارهای غیرشفاف به منظور جلوگیری از ضرر و زیان سهامداران باید دامنه نوسان کمتری در نظر گرفته شود. ایرنا

ضرب الاجل آمریکا به ایران

علی قلهکی، فعال رسانه‌ای اصولگرا مدعی شد:آمریکا ضرب‌الاجل گذاشته که نهایتا امروز و فردا (شنبه و یکشنبه) ایران باید تکلیف خود را در مذاکرات مشخص کند در غیر اینصورت از طرف آنها مذاکره شکست خورده است.ایران تا جایی که شده در روند مذاکره راه آمده ولی وقتی جاده تعامل یک طرفه باشد طبیعتا عدمِ توافق به نفع ایران است، نه توافق!

روسیه برای وین مسئله است

ولی نصر، عضو شورای روابط خارجی آمریکا: توافق‌های وین تا کنون تکیه بر نقش روسیه به عنوان ضامن و محل انبار اورانیوم غنی شده ایران دارند. قطع روابط روسیه با امریکا و اروپا این توافق‌ها را زیر سوال می برد. روسیه خود الان برای سرانجام وین مسئله است.

نخستین صندوق املاک و مستغلات به زودی در فرابورس

میثم فدایی؛ مدیرعامل فرابورس:ما در فرابورس پیگیر آن هستیم که پذیره‌نویسی نخستین صندوق املاک و مستغلات انجام شود به نحوی که پایان سال درج این صندوق‌ها در فرابورس صورت گیرد و فقط پذیره‌نویسی آن به سال بعد موکول شود.

واکنش آمریکا به تاثیر حمله روسیه به اوکراین بر مذاکرات وین

 ند پرایس سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود در  پاسخ به این سوال که باتوجه به حمله نظامی روسیه به اوکراین آیا موضوعی همچون برجام وجود دارد که واشنگتن گفت وگو با مسکو درباره آن را متوقف کرده باشد؟ گفت: ما مسئله ای را که به نفع امنیت ملی مان باشد دنبال می کنیم. بعضی از مواردی که ذکر کردید برای منافع امنیت ملی ما ضروری است. اینکه روسیه به اوکراین حمله کرده است سبب نمی شود ما دست از پیگیری امنیت ملی و محافظت از امنیت شهروندان آمریکایی برداریم.

امیدواری آمریکایی‌ها به بازگشت باقری به وین با  "یک دیدگاه مثبت"

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد که مذاکره‌کنندگان طی هفته گذشته به پیشرفت‌های چشمگیری در این مذاکرات اما یکسری مسائل سخت و جدی همچنان پابرجاست.این مقام آمریکایی افزود: وی امیدوار است که مذاکره‌کننده ارشد ایران طی روزهای آتی با " یک دیدگاه مثبت" به وین بازگردد اما حتی اگر با این دیدگاه هم به وین بازگردد همچنان یکسری مسائل سخت روی میز باقی است. _رویترز

برجام؛ چقدر دلار نفتی در راه است؟

رضا زندی روزنامه نگار و تحلیلگر حوزه انرژی در روزنامه اعتماد نوشت:ایران بیش از ١٠٠ میلیون بشکه نفت و میعانات گازی فروش نرفته روی آب دارد که می‌تواند به سرعت با قیمت‌های بالای ١٠٠ دلار آنها را بفروشد. این مقدار به تنهایی می‌تواند حدود ١٠ میلیارد دلار به درآمدهای ایران اضافه کند. پس درآمد ناشی از فروش نفت خام و میعانات گازی بدون برجام در سال آینده حدود ٣٥ میلیارد و ٧٠٠ میلیون دلار پیش بینی شده است. (که بازگشت پول آن هم به سخت است.) و برجام می‌تواند سال آینده، درآمد نفتی ایران را ٢٤میلیارد و ٢٠٠ میلیون دلار اضافه کند.  ١٠ + ٢٤/٢ + ٣٥/٧ میلیارد دلار، یعنی اینکه احیای برجام می‌تواند درآمد نفتی ایران را در سال آینده به حدود ٧٠ میلیارد دلار برساند. آن‌ هم با دسترسی کامل به دلارهای نفتی. (بیش از دو برابر درآمد امسال با تحریم) به این میزان دسترسی به دلارهای نفتی بلوکه‌ شده در کشورها را اضافه کنید.

نبویان نماینده مجلس: در توافقی که احتمالا در چند روز آینده رخ می دهد مطلوب نمایندگان وجود ندارد

عضو کمیسیون اصل نود:در مورد لغو تحریم آیسا و  کاتسا به هیچ عنوان تضمین نداده‌اند / در مورد تبدیل ارز مطلقا تضمین نداده اند. آمریکا اصلا تضمین نداده که از برجام خارج نشود. به جای اینکه آنها تضمین عدم خروج دهند از ما تضمین گرفته اند.قرار بود آمریکا تحریم ها را لغو، ما راستی آزمایی کرده و گزارش به ما داده شود ولی هیچ کدام از این موارد انجام نشده است.ظاهرا آمریکا فقط بر روی کاغذ تحریم ها را برمیدارد و ما باید به تعهداتمان برگردیم.

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید

 




چند خبر مهم و اثرگذار
توسط مرسده گونه 04 تیر 1402 ساعت 07:30
تابستان 1402 آغاز شد
توسط مرسده گونه 03 تیر 1402 ساعت 07:55
نگاهی عمیق تر به روند پیش روی بورس...
توسط مرسده گونه 30 خرداد 1402 ساعت 07:41
اتمام بازی خودرویی ها
توسط مرسده گونه 29 خرداد 1402 ساعت 07:52