ایران و آمریکا با پیشنهادات تازه به مذاکره آمده‌اند

جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:در حال رسیدن به آخرین مراحل مذاکرات هستیم.البته نمی‌دانم مذاکرات قرار است چند هفته به طول بینجامد.امیدوارم بتوانیم در هفته‌های آینده به توافق برسیم. نمی‌توانم جزئیات بیشتری ارائه کنم زیرا بحث بسیار محرمانه است.آمریکا پیشنهاداتی ارائه کرده است و پیشنهادات متقابلی نیز وجود دارد.دستیابی به توافق بر سر لغو تحریم‌ها و عقب‌گرد فعالیت‌های هسته‌ای ایران «مهم‌ترین مشکل» است،  اما امیدواریم  پیشرفت داشته باشیم زیرا هر دو طرف تمایل نشان داده‌اند.

پیشنهاد شرکت پتروشیمی درباره اصلاح معافیت مالیاتی مواد نیمه خام

 مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی از پیشنهاد این شرکت درباره مالیات تولیدکنندگان مواد نیمه خام صنعت پتروشیمی خبر داد.حسن عباس زاده افزود: برخی از محصولات مثل متانول، آمونیاک، پروپیلن و اتیلن محصولات نیمه خامی هستند که به خارج از کشور صادر می‌شوند. جای توسعه این مواد در کشور وجود دارد و به سمت زنجیره ارزش دارند پیش می‌روند. پیشنهاد ما این است که موادی که به داخل زنجیره‌ها وارد می‌شوند و سرمایه‌گذاری شرکت‌های تولیدکننده‌ای که محصولات خودشون رو به داخل زنجیره می‌دهند از معافیت مالیاتی بهره‌مند بشوند.

چشم انداز توافق در وین قیمت نفت را کاهش داد

 رویترز :کاهش حدود ۳ درصدی قیمت نفت در روز سه‌شنبه به این دلیل است که سرمایه‌گذاران نگران آن هستند از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم بین آمریکا و ایران و توافق احتمالی برای احیای توافق هسته‌ای برجام باعث شود که این عضو اوپک، نفت بیشتری را روانه بازار کند.

امیرعبداللهیان: در پی یک توافق خوب و در چارچوب منافع و حقوق خود هستیم/ لاوروف: همواره بر لزوم توقف اقدامات مخرب در قبال برجام تأکید داشته‌ایم

وزیر خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه روسیه: ایران آماده رسیدن به چنین توافقی در اسرع وقت است، اما بدون واقع‌بینی طرف غربی و اقدامات ملموس و واقعی آن‌ها، سرعت پیشرفت در مذاکرات حاصل نخواهد شد.قاطعانه در پی یک توافق خوب و در چارچوب منافع و حقوق خود است.لغو موثر تحریم‌ها موضوع بسیار مهمی است و ایران در این مسیر به مشورت‌ها و تماس‌های خود با مسکو و سایر طرف‌ها ادامه خواهد داد.سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه: احیای برجام و لغو تحریم‌های غیرقانونی اهمیت دارد و همه طرف‌ها و در وهله نخست ایالات‌متحده باید به تعهدات خود بازگردند.مسکو همواره بر لزوم توقف اقدامات مخرب در قبال برجام تأکید داشته است و نگرانی‌های ایران را درک می‌کند

دیدار باقری با «مورا» و مذاکره‌کنندگان ارشد چین و روسیه

مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران با «انریکه مورا» هماهنگ‌کننده اروپایی در گفت‌وگوها و نمایندگان سه کشور اروپایی برگزار شد.همچنین هیئت‌های جمهوری اسلامی ایران و چین نیز به ریاست مذاکره‌کنندگان ارشد دو کشور برگزار شده است؛ جلسه هیئت‌های ایران و روسیه هم با حضور رؤسای هیئت‌ها برگزار شد.

نخستین گام عملیاتی برای فعال‌سازی مرکز تجاری ایران در امارات برداشته شد / حضور هیئت سرمایه‌گذاری امارات در ایران

علیرضا پیمان‌پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت در مطلبی که در صفحه شخصی خود در توییتر منتشر کرد، خبر از سفر یک گروه سرمایه‌گذار از امارات به ایران را داده است. معاون وزیر صمت در این توییت نوشت: ‏برگزاری موفق نشست فعالین تجاری ایران و امارات با بیش از 120 شرکت کننده اولین گام عملیاتی فعالسازی مرکز تجاری ایران در امارات بود. گام دوم؛ بزودی حضور هیات سرمایه‌گذاری اماراتی در ایران.

وزیر نفت:

سقف قیمت گاز برای خوراک پتروشیمی‌ها از اول بهمن به بعد اجرایی می‌گردد

جواد اوجی گفت: در حال حاضر هر متر مکعب گاز در اروپا 1.33 دلار است اما ما رقم خوبی را در نظر گرفتیم تا سرمایه‌گذاران دغدغه نداشته باشند. در دولت برای نرخ خوراک سقف تعیین و به تصویب رسیده و بنا بر این است که از نرخ تعیین شده بالاتر نرود و این برنامه از بهمن ماه اجرایی خواهد شد.  _ایلنا

ارزش‌گذاری نهایی پرسپولیس انجام شد

 قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی در صفحه توئیتر خود از ارزش‌گذاری نهایی باشگاه پرسپولیس خبر داد و افزود: دوازدهمین جلسه ستاد هماهنگی آماده سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای عرضه در فرابورس هم برگزارشد.

انگلیس: مذاکرات احیای برجام در مراحل پایان قرار دارد

 هم زمان با از سرگیری ادامه هشتمین دور مذاکرات احیای برجام در وین، مذاکره کننده ارشد انگلیس گفت که دست یابی به راه حل دیپلماتیک مستلزم تصمیمات سریع است.  _انتخاب

وزارت صمت:

شکر با رشد ۷۵.۹ درصدی رکورد افزایش قیمت در کالاهای اساسی را شکست.مطابق اعلام وزارت صنعت، شکر با رشد ۷۵.۹ درصدی بیشترین افزایش قیمت را در کالاهای اساسی آنهم در ۹ ماهه امسال به خود اختصاص داده است.

چین: مذاکرات وین وارد مرحله سرنوشت‌ساز شده است

سخنگوی وزارت خارجه چین: مذاکرات بر سر احیای پایبندی به برجام وارد مرحله سرنوشت‌ساز شده است.چین قبول دارد که تمامی طرفین باید حس فوریت قوی‌تری داشته باشند و همچنین حسن نیت و انطاف‌پذیری از خود نشان بدهند. طرفین باید به دنبال حصول هرچه سریع توافق باشند.در عین حال ما باور داریم که  ضرب‌الاجل‌های ساختگی برای مذاکرات سازنده نیستند. تمامی طرفین باید شکیبایی لازم را از خود نشان بدهند، اختلافات را به طرز مناسب حل و فصل و شرایطی مطلوب برای مذاکرات ایجاد کنند.

تاکید شمخانی بر لزوم رفع جامع و موثر تحریم‌ها

 دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در توئیتی نوشت:  ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی و تکنولوژیک کشور دارای ساختار یکپارچه است و رفع تحریم‌ها با هر شناسه‌ای باید برای همه بخش‌ها ماهیت یکسان داشته باشد. تجربه قبلی ثابت کرد که بدون رفع جامع و موثر تحریم‌ها، انتفاع اقتصادی پایدار از برجام بیشتر شبیه یک سراب است.

 

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




چند خبر مهم و اثرگذار
توسط مرسده گونه 04 تیر 1402 ساعت 07:30
تابستان 1402 آغاز شد
توسط مرسده گونه 03 تیر 1402 ساعت 07:55
نگاهی عمیق تر به روند پیش روی بورس...
توسط مرسده گونه 30 خرداد 1402 ساعت 07:41
اتمام بازی خودرویی ها
توسط مرسده گونه 29 خرداد 1402 ساعت 07:52