سید حسن خمینی:

به مسئولین مذاکره کننده اعتماد کنید.امانت به این نیست که آن چیزی که دلمان می‌خواهد گفته شود؛ امانت یعنی خیرِ کشور.جایگاه مسئولیت، جایگاه خطر کردن است، شجاعت لازم دارد.امام تعبیر لطیفی داشتند: برای حفظ اسلام آبرو هم باید پرداخت شود.

امیرعبداللهیان خطاب به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما با قاطعیت و صراحت به دنبال توافق خوب هستیم اما با همین صراحت و قاطعیت بر حراست از خطوط قرمز و منافع ملی خود تاکید داریم.از زمان گفتگوی پیشین برخی تحولات مثبت در مذاکرات رخ داده است، اما هنوز انتظارات ما را برآورده نمی کند.

بورل: برای بازگشت به برجام به روحیه سازش از تمامی طرف‌ها نیازمندیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توییتری نوشت:در آستانه از سرگیری هفته آینده مذاکرات وین، گفت‌وگوی تلفنی مهمی با امیرعبداللهیان داشتم. برای پایان سریع مذاکرات و بازگشت به اجرای کامل برجام به تلاش‌هایی با حسن نیت از سوی تمامی طرف‌ها و روحیه سازش نیازمندیم.

شرط ایران برای ادامه مذاکره با عربستان

ئیس‌جمهور در تماس تلفنی نخست وزیر عراق:همه مشکلات و مسائل منطقه قابل حل و فصل است به شرط آنکه مداخله قدرت‌های فرامنطقه‌ای متوقف شود.رئیسی از تلاش‌های دولت عراق برای برگزاری مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی قدردانی و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد به این مذاکرات تا حصول نتیجه ادامه دهد، به شرط آنکه سعودی‌ها نیز در فضای تفاهم و احترام متقابل حاضر به ادامه مذاکرات باشند.

اولیانوف: معافیت‌های آمریکا به معنای ورود مذاکرات وین به مرحله نهایی است

نماینده روسیه در وین: تصمیم آمریکا برای بازگردانی معافیت‌های «هسته‌ای» اقدامی در مسیر درست است.این کار به احیای برجام و بازگشت دوجانبه آمریکا و ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ سرعت می‌بخشد.همچنین می‌توان این اقدام را نشانگر این دانست که مذاکرات وین وارد مرحله‌ نهایی شده است. _ایسنا

با تصویب شورای عالی بورس مصوب شد چنانچه دارندگان سهام عدالت در روش غیر مستقیم، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۰ همچنان سهامدار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بوده و سهام خود را نفروخته باشند، سود ۵۵۰ هزار تومانی به آنها تعلق خواهد گرفت.سهامداران روش مستقیم سهامداری عدالت نیز، سود سهام خود را از طریق سجام دریافت خواهند کرد.

فرایند راستی آزمایی لغو تحریم ها بین ۳ تا ۶ ماه زمان می‌برد؛ در رسیدن به توافق عجله نکنیم

‏مالک شریعتی، نماینده مجلس در واکنش به به اقدام واشنگتن در بازگرداندن معافیت‌های تحریمی ایران نوشت: "لغو همه تحریم‌ها" به منظور انتفاع کامل اقتصادی ایران باید پیش شرط اساسی هرگونه توافق جدید باشد. فرآیند راستی آزمایی هم بین ۳ تا ۶ ماه زمان می‌برد و از هرگونه عجله برای دستیابی به توافق به هر قیمت باید پرهیز شود.‌‌

گروسی: مذاکرات وین در مسیر درست پیش می‌رود

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:دستیابی به توافق ظرف چند روز موضوعی سخت و پیچیده است، اما غیرممکن نیست و در چند روز آینده مشخص خواهد شد که تلاش‌های فعلی به چه چیزی منجر خواهد شد.تاکنون هیچ توافقی در مورد موضوع هسته‌ای ایران حاصل نشده است، اما امید برای دستیابی به توافق همچنان وجود دارد و قطع نشده است. دشواری‌ها اکنون وجود دارد و ادامه خواهد داشت، اما باید برای حل یک به یک آنها کار کرد. _ایرنا

امیرعبداللهیان: در بخش‌هایی توافقاتی صورت گرفته است

وزیر امورخارجه: آنچه در خصوص تضمین هیات جمهوری اسلامی ایران دنبال میکند، در همه سطوح سیاسی، حقوقی و اقتصادی است، در بخش هاییی از آن توافقاتی حاصل شده اما هنوز هیات مذاکره کننده ایران با جدیت اخذ تضمین ملموس از طرف های غربی و پایبندی به تعهداتی که بر مبنای توافق وین حاصل می‌شود را دنبال میکند.ما به طرف های آمریکا که از طریق واسطه هایی که این روزها پیام هایی را منتقل میکنند به صراحت گفتیم باید در عمل حسن نیت خودشان را نشان بدهند، حسن نیت در عمل از نظر ما این است که بر روی زمین اتفاق ملموسی رخ دهد و بخشی از تحریم ها به معنای عینی و واقعی میتواند ترجمان حسن نیت آمریکایی ها باشد که از آن صحبت میکند، آنچه که بر روی کاغذ رخ میدهد خوب است اما کافی نیست.

گروسی: بدون همکاری همه طرف‌ها، توافق در وین ناممکن است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به «العربیه» گفته رسیدن به توافق در وین طی روزهای آتی ممکن اما موضوع پیچیده‌ای است.لعربیه به نقل از «رافائل گروسی» نوشت: بدون التزام ایران و همکاری همه طرف‌ها توافق هسته‌ای صورت نخواهد گرفت. از وجود مواد هسته‌ای اعلام نشده در سایت‌های ایران نگران هستیم.گروسی همچنین گفته گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران در مسیر صحیحی قرار دارد و آژانس برای رسیدن به توافق تلاش زیادی می‌کند.

ایران خودرو قیمت محصولات خود را افزایش داد

یران خودرو لیست قیمت محصولات خود در بهمن ماه امسال را منتشر کرد که بر این اساس محصولات این خودروساز به طور میانگین افزایش قیمت ۱.۳ درصدی را نشان می‌دهد.بر اساس قیمت‌های اعلامی دنا پلاس توربو شارژ بیش ترین افزایش قیمت را ثبت کرد؛ قیمت این خودرو  با رشد ۲.۷ درصد به بیش از ۳۴۵ میلیون تومان رسید. این در حالی است که در بازار این خودرو ۴۷۸ میلیون تومان قیمت خورده است. تارا اتوماتیک نیز در این ماه بدون افزایش قیمت بود و در حالی قیمت آن برابر با ۴۱۵ میلیون تومان اعلام شد که در بازار آزاد ۷۱۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

ایران و امریکا به توافق ۲ ساله اتمی رسیدند!

روزنامه «رأی الیوم» در خبری اختصاصی از توافق در مذاکرات وین خبر داد. پیش از آن، کاهش سریع قیمت دلار در بازار ایران از این خبر رونمائی کرده بود. دلار دیروز در صرافی های تهران تا۲۶  تومان پائین آمد و پیش بینی می شود امروز بیش از دیروز پائین بیاید."رای الیوم" نوشت: خرین موانع  بر راه مذاکرات برداشته شده و مذاکره به توافقی موقت و ۲  ساله تا پایان مرحله آزمایش و اعتمادسازی برداشته شد. بموجب این توافق آمریکا تمامی تحریم‌های وضع شده در دوران ترامپ را لغو می کند. سفر معاون وزیر خارجه کره جنوبی به تهران با هدف آزاد شدن پولهای بلوکه شده ایران (۷ میلیارد دلار) با توافق و اشاره امریکا و با هدف نشان دادن حسن نیت در مذاکرات وین انجام شد.به موجب توافق بدست آمده ایران ذخیره (۶۰ در صدی) اورانیوم غنی ‌شده و سانتریفیوژهای جدید خود را که پس از خروج ترامپ از برجام بدست آورده و فعال کرده را حفظ خواهد کرد.  این ذخائر به روسیه منتقل و حفظ خواهد شد.در این توافق قید شده که در صورت خروج دوباره امریکا از برجام، این ذخائر به ایران باز گرداندن شده و ایران فعالیت اتمی خود را از همان نقطه ای که متوقف کرده، بار دیگر ادامه خواهد داد.همزمان با روزنامه "رای الیوم" در اسرائیل نیز اعلام شد که  ایران و آمریکا به توافقی ۲ ساله دست یافته‌اند و بموجب این توافق تحریم‌های دوره ترامپ علیه ایران لغو خواهد شد.

مدیرعامل فرابورس ایران

 در هفته‌های آتی سهام سرخابی‌‌‌‌‌ها درج میشود.برخی مراحل برای تکمیل فرآیند عرضه سهام، باقی‌مانده که اگر به صورت منظم پیش برود، طی هفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آتی شاهد درج نماد و عرضه سهام سرخابی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در بازار پایه فرابورس هستیم. افزایش سرمایه پس از درج نماد: بعد از درج نماد سرخابی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در فرابورس، مجوز افزایش سرمایه آنها از سازمان بورس اخذ می‌شود و منابع تجمیع‌شده از عرضه سهام این دو باشگاه برای تجدید ساختار مالی و نیز بهبود وضعیت باشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها وارد حساب آنها می‌شود. قیمت سهام مشخص می شود.اکنون با توجه به حسابرسی صورت‌های مالی این باشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، باید قیمت سهام آنها در هیات واگذاری تعیین‌تکلیف شود؛ بر این اساس به احتمال زیاد تا هفته آینده قیمت سهام سرخابی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها مشخص خواهد شد.

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




چند خبر مهم و اثرگذار
توسط مرسده گونه 04 تیر 1402 ساعت 07:30
تابستان 1402 آغاز شد
توسط مرسده گونه 03 تیر 1402 ساعت 07:55
نگاهی عمیق تر به روند پیش روی بورس...
توسط مرسده گونه 30 خرداد 1402 ساعت 07:41
اتمام بازی خودرویی ها
توسط مرسده گونه 29 خرداد 1402 ساعت 07:52