اولیانوف، نماینده روسیه در وین:

روابط روسیه و آمریکا در وضعیت بسیار بدی قرار دارد. با این حال در مورد ایران تا کنون موفق شده ایم کار سازنده‌ای داشته باشیم. کنایه های تحریک آمیز آن را تغییر نمی دهد. البته نتیجه مثبت به همه بازیگران از جمله ایران به عنوان بازیگر اصلی بستگی دارد اما ما در مسیر درستی حرکت می کنیم.

کُره بدهی ایران به سازمان ملل را پرداخت کرد

 بلومبرگ: وزارت اقتصاد و دارایی کره‌جنوبی اعلام کرد ۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران در این کشور را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه تهران به سازمان ملل پرداخت کرده است. پیش‌تر به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا و عدم پرداخت حق عضویت، حق رای ایران در این نهاد به حال تعلیق درآمده بود.

شکر؛ 26 درصد گران شد!

بر اساس نرخنامه جدید سازمان میادین میوه وتره‌بار شهرداری تهران، قیمت شکر در میادین 26 درصد افزایش یافت و به کیلویی 16900 تومان رسید. قیمت هر کیلو شکر در نرخنامه سابق میادین 13400 تومان بود که این نرخ تا 28 دی‌ماه معتبر بود. _همشهری

اولیانوف: زمان‌بندی نباید عامل تعیین‌کننده در نتیجه مذاکرات وین باشد

نماینده روسیه در وین نوشت: زمان‌بندی به شرکت‌کنندگان در وین بستگی دارد. زمان‌بندی بسیار مهم است اما نباید عامل اصلی تعیین‌کننده نتیجه مذاکرات در مورد آینده برجام باشد. در صورت لزوم، مذاکره‌کنندگان باید کار خود را تسریع کنند.این توئیت اولیانوف واکنش به خبرنگار روزنامه «وال استریت ژورنال» است که به نقل از یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفته بود این نگرانی وجود دارد که به دلیل کند بودن روند مذاکرات و زمان‌بندی، نتوان به توافقی خوب رسید.

تهران فقط توافق دائم را می‌پذیرد

یک منبع نزدیک به هیئت ایرانی در وین به «الجزیره» گفت:ما فقط به توافق هسته‌ای دائمی فکر می‌کنیم، نه موقت. پیشنهاد توافق موقت هرگز در دستور کار ما نبوده است.تهران فقط توافقی دائمی و استوار بر اساس پایه های محکم را می‌پذیرد.

حذف قیمت‌گذاری دستوری برای همه کالاهای عرضه شده در بورس کالا

 علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با بیان اینکه قیمت‌گذاری دستوری نوعی آفت در اقتصاد کشور است، گفت: نمایندگان مجلس تاکید زیادی نسبت به حذف قیمت‌گذاری دستوری دارند و تاکید آنان به اجرای حتمی آن در اقتصاد کشور است که در همین زمینه در اصلاح قانون بازار اوراق بهادار به دنبال آن هستیم تا همه کالاهایی که در بورس کالایی عرضه شود، مواد اولیه و خوراک خود را از بورس کالا خرید و تولیدات خود را نیز از طریق بورس کالا به فروش برسانند.

توافق موقت در دستور کار ایران نیست

 یک منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده ایران در واکنش به ادعای یک رسانه خارجی درباره پیشنهاد توافق موقت در وین تصریح کرد که چنین توافقی در دستور کار جمهوری اسلامی ایران نیست. _ایرنا

دیدار باقری و نمایندگان سه کشور اروپایی با تمرکز بر رفع تحریم‌ها

مذاکره کننده ارشد ایران در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها، عصر شنبه با نمایندگان اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی دیدار و گفت‌وگوها با تمرکز ویژه بر راستی آزمایی رفع تحریم‌ها و تضمین به پایبندی اجرای برجام پیگیری شد.

شرایط اضطراری مذاکرات وین/  آمریکا برای ایران پیام فرستاد!

هشتمین دور مذاکرات هسته‌ای وین در حال انجام است. سفر همزمان رئیسی و انریکه مورا، به مسکو نشان می‌دهد که مذاکرات به نقطه حساس رسیده و احتمالا بخشی از مذاکرات به جای وین در مسکو  صورت گرفته است. همزمان گفته می شود امریکا از طریق عراق برای ایران پیامی ارسال کرده و ایران در حال بررسی این پیام است. البته منابع خبری، اطلاعاتی از جزئیات این پیام منتشر نکرده‌اند.اما به نظر می‌رسد که آمریکا تمایل دارد مذاکرات هسته‌ای وین زودتر به نتیجه برسد. مقامات آمریکا پیش از این ضرب‌الاجلی برای مذاکرات اعلام کرده و گفته بودند مذاکرات باید تا اول فوریه (۱۲ بهمن ماه) به نتیجه برسد. تجارت نیوز

وام گیرندگان ارزی منتظر بازپرداخت با نرخ ترجیحی نباشند

غضنفری؛ رییس صندوق توسعه ملی:

بازپرداخت تسهیلات ارزی با نرخ ترجیحی و به صورت ریالی غیرممکن است و صندوق در این زمینه کوتاه نخواهد آمد.

به دنبال راه‌اندازی بازار برق هستیم

وزیر صمت:برای این موضوع مدیر پروژه گذاشتیم و با عملیاتی شدن آن بسیاری از مشکلات واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی نیازمند به برق حل و فصل خواهد شد. شرکت‌های خرده فروشی برق از بورس کالا برق را می‌خرند، بهینه سازی می‌کنند و به واحدها تحویل می‌دهند.این مصوبه دولت که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ قیمت گاز برای واحدهای صنعتی معادل قیمت گاز برای نیروگاه‌ها می‌شود، در مجلس منتظر تأیید است. تا پایان سال موضوع مواد اولیه در بورس کالا و شبکه توزیع حل می‌شود. این موضوع البته به جز پتروشیمی‌ها است که بخشی از مباحث آن در اختیار ما نیست، موضوع کنسانتره و گندله آهن اجرایی شده که به تدریج وارد بورس کالا می‌شوند و کل زنجیره فولاد را تقریباً در بورس کالا وارد می‌کنیم.

تورم نقطه به نقطه ۳۵.۹ درصد شد

بر اساس این گزارش تورم ماهانه ۲.۴ درصد و نقطه به نقطه به ۳۵.۹ افزایش یافته و تورم سالانه با کاهش یک درصدی ۴۲.۴ درصد ثبت شده است.بالاترین میزان تورم سالانه نیز برای روغن و چربی ها با ۷۸ درصد و گروه شیر، پنیر و تخم مرغ با ۶۸.۲ درصد ثبت شده است.

 

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




چند خبر مهم و اثرگذار
توسط مرسده گونه 04 تیر 1402 ساعت 07:30
تابستان 1402 آغاز شد
توسط مرسده گونه 03 تیر 1402 ساعت 07:55
نگاهی عمیق تر به روند پیش روی بورس...
توسط مرسده گونه 30 خرداد 1402 ساعت 07:41
اتمام بازی خودرویی ها
توسط مرسده گونه 29 خرداد 1402 ساعت 07:52