مصرف گاز رکورد زد

سخنگوی شرکت ملی گاز: مصرف گاز بخش خانگی و تجاری افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته و اکنون ۸۰ درصد گاز تولیدی ایران در این بخش مصرف می‌شود.صرفه‌جویی ۲۰ درصدی براحتی می‌تواند در بخش خانگی و تجاری رقم بخورد، بدون آنکه رفاه و کیفیت زندگی مشترکان تغییری کند.

بانک مرکزی روسیه به‌دنبال رصد تراکنش‌های بین بانک‌ها و صرافی‌های ارز دیجیتال است

 بانک مرکزی روسیه شروع به بررسی و رصد فعالیت‌های بین بانک‌های روسیه و صرافی‌های ارز دیجیتال در این کشور کرده است. در اواخر ماه دسامبر، بانک مرکزی روسیه یک گزارش جدید به بانک‌های تجاری ارسال کرد و از آن‌ها می‌خواهد تا جزئیاتی درمورد تعاملات خود با صرافی‌های ارز دیجیتال که در این کشور فعالیت می‌کنند را ارائه دهند. به عقیده بانک مرکزی روسیه، تراکنش‌های بین افراد از طریق این پلتفرم‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و معتقد است که این معاملات دارای خطرات کلاهبرداری و زیان‌های مالی هستند.

رئیسی: ‌کشاورزی باید قراردادی انجام شود

رئیس‌جمهور: کشاورزی ما باید با پیش‌بینی و قراردادی انجام شود؛ تاکنون کشاورزی ما بدون پیش‌بینی و برنامه‌ریزی انجام می‌شد.به تمام کشاورزان از طریق دولت اعلام می‌شود که کالای مورد نیاز کشور چیست و همان تولید می‌شود. در جهاد کشاورزی به دنبال این هستند که تولید در حوزه کشاورزی با قرارداد انجام شود.

ضرر کاربران قراردادهای آتی از مرز ۷۰۰ میلیون دلار گذشت

 افت قیمت بیت کوین و آلت کوین‌ها در یک روز گذشته حدود ۷۲۵ میلیون دلار به کاربران قراردادهای آتی ضرر زده است. بخش عمده قراردادهای لیکویید شده هم موقعیت لانگ (خرید) بودند. گفتنی است ۲۹۲ میلیون دلار از این رقم مربوط به قراردادهای بیت کوین بوده است. کارشناسان معتقدند انقضای قراردادهای اختیار معامله در روز جمعه دلیل اصلی این نوسان شدید بوده است. در بازار سرخ رنگ جمعه بهای بیت کوین تا ۳۸,۲۲۰ دلار پایین رفت و قیمت اتریوم هم به ناحیه ۲,۸۰۰ دلار سقوط کرد.

پیتر شیف: قیمت بیت کوین به زیر ۳۰ هزار دلار سقوط می‌کند

 پیتر شیف، از حامیان طلا و منتقد سرسخت بیت کوین، با اظهار خوشحالی از سقوط اخیر قیمت این ارز دیجیتال، در توییتر خود نوشته است که بیت کوین خط گردن بالای الگوی سروشانه معکوس را شکسته است و پیش‌بینی کرده است که قیمت آن در ادامه به زیر ۳۰ هزار دلار سقوط می‌کند.

دلایل سقوط قیمت بیت کوین به محدوده زیر ۴۰,۰۰۰ دلار

 از سه دلیل زیر به عنوان مهمترین دلایل احتمالی برای کاهش قیمت بیت کوین و سقوط قیمت به محدوده زیر ۴۰,۰۰۰ دلار نام می‌برند:

۱- اقدامات دولت آمریکا در قبال نرخ تورم در این کشور که شامل افزایش نرخ بهره و افزایش سیاست‌های انقباضی می‌شود.

۲- ترس فعالین بازار و انتظار آنان برای کاهش قیمت‌‌ها که افزایش هش ریت و تعداد ماینرها نیز به این ترس دامن می‌زند.

۳- ممنوعیت مبادله و استخراج ارزهای دیجیتال در روسیه

اولین قربانی افزایش قیمت گاز پتروشیمی ها؛متانول کاوه تعطیل شد!

تصمیم دولت مبنی بر افزایش غیرمنطقی قیمت گاز خوراک پتروشیمی‌ها قربانی گرفت. شرکت متانول کاوه که دومین تولید کننده بزرگ متانول جهان است، به دنبال افزایش قیمت خوراک و قطعی گاز از طرف دولت به دلیل سردی هوا واحد متانول خود را از مدار تولید خارج کرد.

واردات اروپا از ایران ۸۱ درصد رشد کرد

 پایگاه خبری کمیسیون اروپا:

واردات اتحادیه اروپا از ایران در نوامبر ۲۰۲۱ نیز رشد قابل توجه ۸۱ درصدی داشته و به ۹۶ میلیون یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در مدت مشابه سال قبل از آن ۵۳ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود.آلمان، ایتالیا و اسپانیا بیشترین واردات کالا از ایران را در نوامبر ۲۰۲۱ داشته‌اند.

آمریکا: مذاکرات با ایران به مرحله تعیین‌کننده رسیده /در صورت تاخیر درتوافق تا بهار، تغییر تاکتیک می‌دهیم

آنتونی بلینکن گفت: «ارزیابی شخصی من پس از گفتگو با همه همکارانم این است که بازگشت به پایبندی مشترک [به برجام] همچنان ممکن است.»وی در عین حال هشدار داد که واشنگتن و متحدانش در صورت عدم دستیابی به توافق طی هفته‌های آینده ممکن است تاکتیک‌های خود را تغییر دهند.

کاهش یک درصدی تورم نسبت به ماه قبل

گزارش مرکز آمار ایران نشان می دهد که نرخ تورم سالانه دی ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای کشور به ٤٢,٤ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، یک درصد کاهش نشان می‌دهد.

واریز ۱۰ هزار میلیارد به صندوق تثبیت بازار سرمایه

رئیس هیأت عامل صندوق تثبیت:پنجشنبه بخشی از مانده مبلغ کل قابل سرمایه‌گذاری توسط صندوق توسعه ملی در صندوق تثبیت بازار سرمایه که جمعاً بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان است، به حساب صندوق تثبیت واریز شد.همچنین مقرر شد مابقی مبالغ نیز به تدریج و طبق زمان بندی صورت گرفته به حساب صندوق تثبیت تزریق شود.علاوه بر منابع فوق طبق مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که در بودجه سال ۱۴۰۱ منعکس خواهد شد، کل عایدی دولت از مالیات نقل و انتقال سهام نیز به صندوق تثبیت واریز می‌شود.

وضعیت ذخایر ارزی کشور قابل قبول است

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی:در هفته‌های گذشته، فروش نفت نسبت به قبل بسیار بیشتر شده و با توجه به بازگشت ارز حاصل از صادرات، وضعیت ذخایر ارزی کشور قابل قبول است. عرضه ارز در سامانه نیما هم از ابتدای سال تا الان به بیش از ۲۳ میلیارد دلار رسیده؛ یعنی ۶۷ درصد بیشتر از کل سال گذشته است.

صنعت خودروی ایران روند خوبی به لحاظ کیفیت و قیمت نداشته است

وزیر صنعت، معدن و تجارت، سیدرضا فاطمی امین:یکی از دلایل حادثه تصادف زنجیره ای محور بهبهان - اهواز مرتبط با کیفیت خودروها است؛ این موضوع را قطعا پیگیری خواهیم کرد تا تخلفات صورت گرفته بررسی و پیگیری شود.متاسفانه صنعت خودرو در ایران در طول سال های گذشته، روند خوبی را از لحاظ کیفیت و قیمت نداشته است.

روسیه: مخالف ضرب الاجل های مصنوعی در مذاکرات وین هستیم

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین: نمایندگان گروه ۱+۴ و ایالات متحده آمریکا در غیاب ایران امروز برای ارزیابی آخرین وضعیت مذاکرات ملاقات کردند.همکاران غربی، همانطور که علناً این کار را انجام می دهند، بر لزوم نهایی کردن مذاکرات در اسرع وقت تأکید کردند.روسیه در این حس فوریت شریک است اما مخالف ضرب الاجل های مصنوعی است.

جریان صادرات گاز به ترکیه از طرف ایران قطع نشده است

در پی بروز نشت گاز در ایستگاه بازرگان از دو اتصال عایقی و بر هم خوردن شرایط استاندارد کاری در ایستگاه، صادرات گاز به ترکیه کاهش یافته و تا زمان رفع اشکال برای مدتی کوتاه، به حال تعلیق در خواهد آمد. به نقل از شرکت ملی گاز ایران، به محض وقوع حادثه، ضمن انجام اقدامات لازم، موضوع بلافاصله به طرف ترکیه اعلام و ضمن هماهنگی سریع، شرایط حضور نمایندگان ترکیه در ایستگاه فراهم شد.علی‌رغم شرایط ناایمن کاری از منظر استانداردهای ایمنی و لزوم تعمیر سریع و اضطراری قطعات معیوب، با کنترل شرایط عملیاتی و پایش مستمر نشتی‌ها و کنترل فشار، جریان صادرات گاز برقرار نگاه داشته شد.به رغم برقرار نگاه داشتن جریان صادرات از طرف ایران، به دلیل مشکل فنی در ایستگاه تقویت فشار ترکیه، این کشور امکان دریافت گاز را در حال حاضر ندارد.شرکت ملی گاز ایران آماده ارسال گاز با لحاظ حفظ شرایط ایمن عملیاتی تا زمان تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه خواهد بود.

بانک مرکزی روسیه به‌دنبال رصد تراکنش‌های بین بانک‌ها و صرافی‌های ارز دیجیتال است

بانک مرکزی روسیه شروع به بررسی و رصد فعالیت‌های بین بانک‌های روسیه و صرافی‌های ارز دیجیتال در این کشور کرده است. در اواخر ماه دسامبر، بانک مرکزی روسیه یک گزارش جدید به بانک‌های تجاری ارسال کرد و از آن‌ها می‌خواهد تا جزئیاتی درمورد تعاملات خود با صرافی‌های ارز دیجیتال که در این کشور فعالیت می‌کنند را ارائه دهند. به عقیده بانک مرکزی روسیه، تراکنش‌های بین افراد از طریق این پلتفرم‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و معتقد است که این معاملات دارای خطرات کلاهبرداری و زیان‌های مالی هستند.

اولیانوف: هماهنگی میان هیئت‌های روس و ایران پیش‌نیاز موفقیت مذاکرات است

ولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین:دیدار بسیار مفیدی با آقای علی باقری کنی، رئیس هیئت ایران در گفت‌وگوهای وین داشتم. هماهنگی نزدیک میان هیئت‌های دو کشور یکی از پیش‌نیازهای ادامه و تکمیل موفقیت آمیز مذاکرات برای احیای برجام و رفع تحریم‌هاست.

تزریق 4 میلیون بشکه نفت خام ایران در مخازن نفت چین

 رویترز در گزارشی به نقل از منابع تجاری و کارشناسان رهیابی کشتی‌ها نوشت، چین، طی چند هفته گذشته، نزدیک به 4 میلیون بشکه نفت خام ایران را در مخازن ذخیره‌سازی دولتی در شهر بندری جنوبی ژان ‌جیانگ تخلیه کرده است.

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




چند خبر مهم و اثرگذار
توسط مرسده گونه 04 تیر 1402 ساعت 07:30
تابستان 1402 آغاز شد
توسط مرسده گونه 03 تیر 1402 ساعت 07:55
نگاهی عمیق تر به روند پیش روی بورس...
توسط مرسده گونه 30 خرداد 1402 ساعت 07:41
اتمام بازی خودرویی ها
توسط مرسده گونه 29 خرداد 1402 ساعت 07:52