روسیه: احتمال توافق در خصوص برجام افزایش یافته است

 «ادریس علی» خبرنگار رویترز نوشت: ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفته احتمال‌ برای توافق بر سر یک «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) در خصوص ایران افزایش یافته است.

مسکو: امکان دستیابی به توافق درباره پرونده هسته‌ای ایران وجود دارد

«سرگئی ریابکوف» وزیر امور خارجه روسیه:امکان دستیابی به توافق در پرونده هسته‌ای ایران وجود دارد.توسعه برنامه هسته ای ایران و فهرست تحریم های آمریکا علیه تهران، چالش های پیش رو در گفتگوهای وین هستند.  _فارس

بزرگ‌ترین قرارداد بیمه‌ای بانک‌ تجارت با بیمه رازی منعقد شد

روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی گزارش داد، تفاهم‌نامه همکاری شرکت بیمه رازی و بانک تجارت در راستای همکاری‌ هرچه بیش‌تر صنعت بیمه و حوزه مالی و بانکی با حضور علی جباری- مدیرعامل بیمه رازی و هادی اخلاقی فیض‌آثار- مدیرعامل بانک تجارت به امضاء رسید.

فروش فوق‌العاده خانواده هایما از فردا/ قرعه‌کشی شنبه ۲۵ دی‌ماه

 گروه صنعتی ایران خودرو در راستای اجرای سیاست‌های وزارت صمت در تنظیم بازار خودرو،‌ طرح فروش فوق‌العاده محصولات خانواده هایما را به اجرا می‌گذارد.

چین: نقش ایران در مذاکرات وین بسیار سازنده است

مذاکره کننده ارشد چین پس از دیداری نسبتا طولانی با علی باقری:چین و ایران گفت‌وگوهای دائمی را در جریان مذاکرات دارند و دو طرف درباره تمام مسائل مذاکراتی تبادل نظر می‌کنند.چین قاطعانه از مطالبات منطقی ایران در زمینه فعالیت‌های اتمی، مادامی که خطر اشاعه تسلیحات هسته‌ای نداشته باشد حمایت می‌کند. دیپلمات چین خاطر نشان کرد که این کشور به حمایت از ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی ادامه می دهد.

گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی

با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ 750.0 هزار میلیارد ریال اقدام کرد.حداقل نرخ توافق بازخرید: 19.3 درصد

رفع تحریم‌ها محور دیدار مذاکره کنندگان ارشد روسیه و ایران

مذاکره کننده ارشد روسیه پس از دیدار با علی باقری با انتشار پیامی در توئیتر نوشت:‌درباره طیف وسیعی از موضوعات مورد مناقشه که باید برای اطمینان از احیای برجام و لغو تحریم‌ها حل و فصل شود، تبادل نظر کردیم. اولیانوف در پیام دیگری از دیدارش با انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام خبر داد و عنوان کرد که دو طرف در مورد راه‌ها و ابزارهای ممکن برای تسریع روند مذاکرات و رفع تحریم‌ها گفت وگو کردند. _ایرنا

رایزنی هیأت‌های مذاکره کننده ایران و روسیه در وین

 عصر امروز (دوشنبه) دیداری با حضور علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران با هیأت روسیه به ریاست میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین و مذاکره کننده ارشد این کشور در هتل کوبورگ در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از روابط عمومی شرکت بورس تهران؛ اولاً این پاداش در دولت گذشته تصویب شده و مربوط به سال گذشته یعنی سال مالی ۱۳۹۹ است که در مجمع تیرماه به تصویب رسیده و در صورت‌های مالی شهریور ماه سال جاری صرفا افشا شده است. رویه‌ای که هرساله بوده و در تمامی گزارش های شش ماهه سالهای گذشته وجود داشته است.

ثانیاً اینکه این پاداش در وجه اشخاص حقیقی نیست بلکه به شرکت های حقوقی عضو هیئت مدیره اختصاص پیدا می کند مانند سرمایه گذاری صبا تأمین، سرمایه‌گذاری توسعه ملی و ...لازم به ذکر است بر اساس قانون تجارت، شرکت ها می توانند تا سه درصد از سود تقسیمی شرکت را به عنوان پاداش به اعضای هیئت مدیره اختصاص دهند که این مبلغ ۹۱۰ میلیون تومان پاداش کل سال گذشته، تنها هفت صدم درصد از سود شرکت بورس اوراق بهادار تهران در سال مالی ۹۹ را شامل شده و در ضمن بین هفت عضو حقوقی هیئت مدیره تقسیم می شود و به هر عضو حقوقی ۱۳۰ میلیون تومان اختصاص پیدا می‌کند.

شرط عجیب‌ دولت ترکیه برای سرمایه‌ گذاران ایرانی!

 به گفته ابوالفضل روغنی رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران، بر اساس تصمیم دولت ترکیه، ایرانیانی که در این کشور ملک یا آپارتمان خریداری کرده‌اند حق فروش آن را ندارند، مگر آنکه بخواهند آن را به سازمانی که دولت ترکیه مشخص کرده است به فروش برسانند. این سازمان، املاک ایرانی‌ها را با قیمت ۴۰ تا ۵۰ درصد کمتر از ارزش روز آن به فروش می‌رساند.

واردات ۱.۶ میلیارد دلاری دارو با ارز ۴۲۰۰

در سال جاری تاکنون بیش از ۱.۶ میلیارد دلار دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی با ارز ترجیحی وارد ایران شده است.با وجود محدود شدن لیست دریافت‌کنندگان ارز ترجیحی در چند سال گذشته، همچنان بخشی از دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی مشمول دریافت این ارز است و در کنار شش قلم گندم، جو، ذرت، کنجاله سویا، دانه‌های روغنی و روغن خام با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود.

«برجام» نه! توافق «رفع تحریم»

سخنگوی اسبق وزارت خارجه: برجامی که در دولت یازدهم امضا شد دیگر وجود نخواهد داشت، آن‌چه امروز در حال مذاکره است برجام نیست و باید اسم آن را «رفع تحریم» گذاشت.حمیدرضا آصفی:توافق با آمریکایی‌ها راحت‌تر از اجرای آن است زیرا آمریکا موقع امضای توافق به آن نیاز دارد اما چون احساس می‌کند ابرقدرت است، موقع اجرا به آن بی‌محلی می‌کنند. تیم فعلی مذاکره کننده هسته‌ای نیز دغدغه اجرا را دارند و این دغدغه به حق است. _ایسنا

طرح تامین مالی زنجیره‌ای؛ مصداق هماهنگی دستگاه‌های اقتصادی

رئیسی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت:اجرای آزمایشی تأمین مالی زنجیره‌ای از نمونه‌های خوب تعامل و هماهنگی دستگاه‌های مختلف اقتصادی دولت است.بسیج و همکاری همه دستگاه‌های دولتی برای عرضه کالاها بویژه اقلام خوراکی و سفره خانواده به قیمت منصفانه ضروری است.اجرای کامل طرح  تامین مالی زنجیره‌ای قطعا آثار بسیار مناسبی برای تولید به دنبال خواهد داشت. در شیوه تأمین مالی زنجیره‌ای، بنگاه‌های تولیدی به جای دریافت تسهیلات مستقیم از بانک، به صورت پیوسته و در طول زنجیره و با استفاده از ابزارهای تعهدی تامین مالی خواهند شد.

اول بهمن؛ آغاز اخذ مالیات از خانه‌های خالی

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه:آغاز مالیات‌ گیری خانه‌های خالی از اول بهمن ۱۴۰۰ است.اطلاعات خانه‌های خالی در ساختارMPLS الکترونیکی یا به‌صورت دستی به سازمان امور مالیاتی ارسال می‌شود.

رئیسی: برای عرضه کالا به قیمت منصفانه تلاش شود

رئیس جمهور اجرای آزمایشی تامین مالی زنجیره‌ای را از نمونه‌های خوب وحدت نظر، تعامل و هماهنگی دستگاه‌های مختلف اقتصادی دولت دانست و گفت: اجرای کامل این طرح قطعا آثار بسیار مناسبی برای تولید به دنبال خواهد داشت. رئیسی بر لزوم بسیج و همکاری همه دستگاه‌های دولتی برای عرضه کالاها بویژه اقلام خوراکی و سفره خانواده به قیمت منصفانه و باثبات تاکید کرد.

مذاکرات بدین شکل ادامه یابد از آن خارج می شویم

یک مقام آمریکایی به نشریه «فارین پالیسی»: سرعت پیشرفت مذاکرات با سرعت پیشرفت‌های هسته‌ای ایران همخوانی ندارد.اگر مذاکرات در هفته‌های آتی با سرعت فعلی ادامه یابد، واشنگتن ممکن است مجبور شود در ارتباط با توافق هسته‌ای به طور کلی تجدید نظر کند و «در مورد اصلاح مسیر تصمیم‌گیری کند

 

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




چند خبر مهم و اثرگذار
توسط مرسده گونه 04 تیر 1402 ساعت 07:30
تابستان 1402 آغاز شد
توسط مرسده گونه 03 تیر 1402 ساعت 07:55
نگاهی عمیق تر به روند پیش روی بورس...
توسط مرسده گونه 30 خرداد 1402 ساعت 07:41
اتمام بازی خودرویی ها
توسط مرسده گونه 29 خرداد 1402 ساعت 07:52