امیرعبداللهیان: پیشنهادهای ایران، مذاکرات وین را در مسیر صحیح قرار داد

وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با الجزیره: دور هفتم مذاکرات وین پیچیده بود ولی در دور هشتم، مذاکرات در مسیر صحیح قرار گرفت. مسیر صحیح مذاکرات به‌خاطر پیشنهادهایی بود که ایران مطرح کرد.اگر طرف غربی نیت و اراده کافی داشته باشد، امکان حصول توافق خوب وجود دارد. مقصود از توافق خوب این است که همه طرف‌ها احساس خرسندی کنند. این مسئله مستلزم اجرای تعهدات توسط تمامی طر‌فهای توافق هسته‌ای است.اگر کشورهای غربی و آمریکا به سخنان خود عمل کنند، می‌توان در مدت زمان کوتاهی به توافق رسید. ما وقتی از لغو تحریم‌ها یا بر طرف‌شدن تحریم‌ها صحبت می‌کنیم، منظور اجرای کامل بندهای برجام است.

قربان‌زاده: در حال حاضر امکان خصوصی‌سازی سرخابی‌ها وجود ندارد

رئیس سازمان خصوصی‌سازی: زیان انباشته استقلال ۲۳۲ میلیارد و ۱۲ میلیارد تومان هم زیان مربوط به سال گذشته این باشگاه است که با این وضعیت امکان عرضه به بورس را ندارد.پرسپولیس هم هنوز صورت‌های مالی خود را ارائه نکرده. برای اینکه مشکل AFC حل شود، سه گواهی به استقلال و پرسپولیس دادیم.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ضمن اشاره به تعادل و ثبات موجود در تنظیم بازار و قیمت‌های سیمانی اعلام کرد که در حال حاضر قیمت هر پاکت سیمان در بورس کالا به زیر ۲۵ هزار تومان رسیده است.

با روی کار آمدن دولت جدید، با وجود مقاومت‌ها و بهانه‌جویی‌های مختلف در مخالفت با بورس کالا در نهایت تصمیم گرفته شد که سیمان به بورس کالا عرضه و کشف قیمت مبتنی بر مکانیسم عرضه و تقاضا انجام شود.با این تصمیم از طرفی انگیزه تولیدکنندگان برای تولید بیشتر شد و از طرف دیگر به دلیل شفافیت در عرضه و تقاضا، و امکان دسترسی شفاف میان تولیدکننده و مصرف‌کنندگان، تقاضای مبتنی بر "دلالی و قاچاق" تا حد بسیار زیادی از بازار خارج شد و به یکباره "قیمت سیمان برای مصرف کننده" به کمتر از نصف روزهای قبل از آن رسید؛یعنی از حدود 100 هزارتومان به حدود 40 هزار تومان رسید و امروز نیز قیمت سیمان به زیر 25 هزار تومان کاهش یافت!حذف قیمت‌گذاری دستوری برای خودرو نیز داستانی شبیه کاهش قیمت سیمان را تکرار خواهد کرد.

ایزنی‌های باقری با مورا و نمایندگان سه کشور اروپایی در وین

مذاکره‌کننده ارشد ایران ضمن رایزنی دوجانبه با نماینده اتحادیه اروپا در وین، در نشستی با حضور مورا و نمایندگان سه کشور اروپایی در هتل «کوبورگ» شرکت کرد و به گفت‌وگو نشست.رایزنی‌های کارشناسی در فرمت‌های دو و چندجانبه همچنان در وین در جریان است.

اولیانوف: دستیابی به راه‌حل موردنظر در وین مستلزم زمان و تلاش بیشتری است

نماینده روسیه در مذاکرات وین در واکنش به توییتی که در آن به نقل از باقری گفته شده اختلافات درباره تحریم‌ها در حال کاهش است، نوشت: ما هم همین ارزیابی را داریم. پیشرفت در حال انجام است اما دستیابی به راه حل موردنظر مستلزم زمان و تلاش بیشتری است.

سرپرست فرابورس: هنوز هیچ طرح قطعی، برای تغییر دامنه نوسان وجود ندارد

در دستورالعمل جدید بازارگردانی، یکسری اختیاراتی به بورس ها و بازارگردان ها داده شده است؛ یکی از این اختیارات بحث حجم مبنا است؛ برای حجم مبنا در حال تعیین سازوکارهایی هستیم که در شرایطی حجم مبنا کاهش پیدا کند؛ اما این هنوز در مرحله کارشناسی است.سهام شرکتهایی که ۲۰ روز متوالی هیچ معامله ای در آن انجام نشده باشد ما حجم مبنا را برای آن شرکتها برمیداریم تا زمانی که به تعادل برسد.هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، در حال بررسی طرح هایی برای تغییر دامنه نوسان هستند.

منبع ایرانی: خبر توافق موقت در وین ساختگی است

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده در گفت‌وگو با تسنیم: خبر روزنامه الرای الیوم درباره حصول توافق موقت ۲ ساله در وین «کاملا غلط و ساختگی» است.روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم پیشتر در گزارشی به بررسی حواشی مربوط به مذاکرات وین پرداخته و مدعی شده بود که طرفین به توافق موقت ۲ ساله رسیده‌اند. _تسنیم

رأی‌الیوم: توافق تکمیل شده و طرف‌های مذاکره در حال تنظیم آن هستند

وزنامه «رأی الیوم» در خبری اختصاصی ادعا کرد، توافق در وین در واقع تکمیل شده و موانعی که در مسیر مذاکرات طی دورهای قبلی وجود داشت، برداشته شده است.درحالیکه مقامات رسمی وین تا کنون حرفی از جزئیات مذاکرات اعلام نکرده اند، رأی الیوم در ادامه مدعی شد، این دور از مذاکره به توافقی موقت و دو ساله ختم شده تا مرحله آزمایش و اعتمادسازی باشد و به موجب آن آمریکا تمامی تحریم‌های وضع شده در دوره رئیس‌‍جمهور سابق «دونالد ترامپ» را لغو کند. _فارس

رییسی: حذف ارز ترجیحی را صلاح ندانستیم/ این کار شوک وارد کردن به معیشت مردم است.

میرکاظمی: با حذف ارز ترجیحی می‌خواهیم فشار را از دوش فقرا برداریم.

قیمت پایه محصولات پتروشیمی اعلام شد

نرخ ارز مبنای محاسبه قیمت پایه محصولات پتروشیمیایی با افزایش 2867 ریالی نسبت به هفته قبل؛ به نرخ  247,661 ریال اعلام شد.

کیمسیون تلفیق فردا موضوع ارز ترجیحی را بررسی می‌کند

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس گفت که کمیسیون تلفیق فردا (دوشنبه) در دو نوبت صبح و بعدازظهر به بررسی موضوع ارز ترجیحی می‌پردازد.

مالیات از سپرده های بانکی شرکتها در راه است

جالب است بدانید ۶۳ شرکت بزرگ کشور از ۹۲ هزار میلیارد تومان سپرده بانکی‌شان  در قالب سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت یا بلندمدت در یک سال اخیر سود سالیانه ۱۴ هزار میلیاردی برده اند. پتروشیمی نوری، هلدینگ خلیج‌فارس و فولاد مبارکه اصفهان به ترتیب حدود ۱۵ هزار میلیاردتومان، ۱۱ هزار میلیارد تومان و ۷۱۶۶ هزار میلیاردتومان سپرده در قالب حساب‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت بانکی خود دارند...اجرای این قانون از ابتدای سال آینده قطعی است

 

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




چند خبر مهم و اثرگذار
توسط مرسده گونه 04 تیر 1402 ساعت 07:30
تابستان 1402 آغاز شد
توسط مرسده گونه 03 تیر 1402 ساعت 07:55
نگاهی عمیق تر به روند پیش روی بورس...
توسط مرسده گونه 30 خرداد 1402 ساعت 07:41
اتمام بازی خودرویی ها
توسط مرسده گونه 29 خرداد 1402 ساعت 07:52