بازار بورس تهران معاملات خود را متعادل‌تر از روز گذشته اما بی رمق و کم حجم آغاز کرد، در مجموع از قدرت تقاضای بهتری نسبت به روز گذشته برخوردار بود. با گذر از نیمه اول قدرت خریداران رفته رفته کاهش پیدا کرد تا شاخص کل که با هزارو 540 واحد رشد همراه بود، عقب نشینی کند و با رشد 223 واحدی در ارتفاع 1 میلیون و 379 هزار واحد بایستد. شاخص هموزن نیز پس از کاهش ارتفاع در مدار صعودی قرار گرفت و با رشد 361 واحدی همراه بود اما این رشد پایدار نبود و سرانجام با 52 واحد رشد نسبت به روز گذشته در جایگاه 363 هزار واحد به کار خود پایان داد.

 نمادهای «فملی» «فولاد» « شبندر» « کچاد» « کگل» بیشترین نقش را در سبز بودن شاخص بر عهده داشتند و در مقابل نمادهای « فخوز» « شپدیس» « فارس» از تأثیرگذاران منفی در بازار امروز بودند.

 شاخص فرابورس نیز با 2 واحد افت همراه بود و در سطح 18 هزار و  660 واحد به کار خود پایان داد.

 نمادهای «شگویا» « زاگرس» « هرمز» « بپاس» « حآفرین» تأثیرگذاران منفی بر شاخص فرابورس بودند و در مقابل نماد «کگهر» «شبصیر» «شجم» «توریل» «رنیک» نمادهای مثبت در فهرست نمادهای تاثیرگذار بر شاخص بودند. 

 نمادهای «خودرو» «فملی» «شبندر» «خپارس» «فولاد» «خساپا» پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای «فرابورس» «گدنا» «توسن» «حآفرین» «فجهان» «مدیریت» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.

در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات» « محصولات شیمیایی » « فلزات اساسی» «محصولات غذایی» اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «خودرو» «خنصیر» «کدما» «حآفرین» «خاور» «فملی» «فولاد» «شبندر»  بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای « خاور » «خودرو» «خپارس» «خساپا» « حآفرین» «خگستر» «وتجارت» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند. 

 در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» «هتل و رستوران»   اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های « فلزات اساسی» «محصولات شیمیایی» «بانکها و موسسات اعتباری» به نام خود ثبت کردند.

 

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید.