آمریکا: در آخرین دور مذاکرات پیشرفت اندکی حاصل شد

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:در آخرین دور مذاکرات پیشرفت اندکی حاصل شده اما هنوز زود است که بگوییم این پیشرفت تا چه حد می‌تواند اساسی و محتوایی باشد.هر پیشرفتی که در مذاکرات به دست آمده باشد، در مقایسه با شتاب پیشرفت هسته‌ای ایران بسیار کند است.هنوز واقعا زود است که بگوییم که ایران با رویکرد سازنده‌تری به این دور از مذاکرات بازگشته است یا خیر.

سود بانکی کشور از سود تولید بیشتر است

سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:بانک در دنیا فقط یک واسطه بوده و تصدی‌گر و سرمایه‌گذار و بنگاه‌دار نیست.این روش بانکداری مسائلی را برای کشور ما ایجاد کرده که برخی را می‌گویم. نخست اینکه سود بانکی کشور از سود تولید بیشتر است. تا زمانی که این شرایط برقرار باشد، تولید در کشور رونق نخواهد گرفت.

روسیه: شانس موفقیت در مذاکرات وین بسیار بالا است

نماینده روسیه در وین گفته نسبت به مذاکرات وین خوش‌بین است و شانس موفقیت در این گفت‌و‌گوها را «بسیار بسیار بالا» می‌داند.

واشنگتن: شاهد پیشرفت‌هایی در مذاکرات وین بوده‌ایم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی شامگاه سه‌شنبه گفت که در هفته‌های اخیر پیشرفت‌هایی در مذاکرات وین رخ داده، اما هنوز برای اظهارنظر در این باره زود است.

شکر صدرنشین گرانی‌ها

قیمت شکر با افزایش 76.1 درصدی بیشتر رشد قیمت را در بین اقلام اساسی داشته است. براساس جدیدترین آمار وزارت صمت از تغییرات قیمتی کالاهای اساسی در آبان سال جاری قیمت شکر در این ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 76.1 درصدی را داشته است.

روسیه خواستار پرهیز از تعیین «ضرب‌الاجل‌ ساختگی» شد

 اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین خواستار پرهیز از مشخص کردن ضرب‌الاجل‌های ساختگی در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین شده است.

نورنیوز: چین و روسیه با ایران همسو شدند

رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی نوشت:‏چین و روسیه قبلا احساس میکردند که دولت ایران آنها را ابزاری برای بهبود روابط با غرب میداند، حال اما با رفع نگرانی‌هایشان درباره برنامه هسته‌ای ایران و باور به رویکرد واقعی دولت سیزدهم در همکاری با شرق، با ایفای نقش مثبت در مذاکرات وین بدنبال اثبات «شکست تحریم‌های آمریکا» هستند.

گام بلند فولاد مبارکه برای خودکفایی در صنعت نفت و گاز کشور با تولید انبوه تختال با ضخامت ۳۰۰ میلی‌متر

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه از تولید انبوه تختال با ضخامت ۳۰۰ میلی‌متر توسط فولاد مبارکه خبر داد و این دستاورد را گام بلند دیگری در راستای خودکفایی در صنعت نفت و گاز کشور دانست.تختال با ضخامت ۳۰۰ میلی‌متر برای نخستین بار است که به صورت انبوه توسط فولاد مبارکه تولید می‌شود؛ این محصول در دی‌ماه سال ۱۳۹۹ برای نخستین بار به صورت آزمایشی به مقدار ۳ ذوب در این شرکت تولید و همه آزمایش‌های مورد نیاز روی آن انجام شد.

مخالفت بایدن با یکی از بندهای لایحه بودجه دفاعی آمریکا درباره ایران

در یکی از بندهای لایحه بودجه دفاعی آمریکا دولت به گزارش‌دهی به کمیته‌های مقتضی کنگره درباره توان نظامی ایران شده است. بایدن در بیانیه‌ای که بعد از امضای این لایحه صادر کرده مخالفت خودش را با بخش‌هایی از این بند ابراز کرده است. بایدن نوشته این بند قوه مجریه را به تسلیم گزارش‌هایی ملزم می‌کند که ممکن است اطلاعات طبقه‌بندی را شامل شوند. با این حال مخالفت بایدن جنبه قید تحفظ دارد و احتمالاً تأثیری در الزام دولت آمریکا به اجرای قانون مذکور نخواهد داشت.

از توکا فولاد چه خبر ؟

حمید پهلوان تحلیلگر ارشد و مدیر باسابقه بازار سرمایه به سمت "معاونت سرمایه گذاری و توسعه هلدینگ‌ توکافولاد" منصوب گردید.هلدینگ توکافولاد از شرکتهای کلیدی و باسابقه فعال در زمینه های متعدد حمل و نقل، پیمانکاری، صنعتی معدنی، و مالی و بازرگانی در کشور است.

تروئیکای اروپا: برای توافق در مذاکرات وین چند هفته زمان داریم نه چند ماه

نمایندگان تروئیکای اروپا به‌رغم ادعای اینکه برای مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین «ضرب‌الاجل مصنوعی» تعیین نمی‌کنند گفته‌اند برای رسیدن به توافق، «چند هفته» زمان دارند نه «چند ماه».

خبرهای خوب گشایش های ارزی در راه است

بهادری جهرمی،سخنگوی دولت:با مسیرهایی که دولت در حال طی کردن آنهاست مستمرا منتظر شنیدن خبرهای خوب گشایش‌های ارزی باید بود.وضعیت درآمد ارزی کشور مناسب است که شاهد ثبات بازار ارزی هستیم و در همین مدت هم بسیاری از روزها در بازار نیما، عرضه ارز بیش از تقاضا بوده و با مسیرهایی که دولت در حال طی کردن آنها است مستمرا منتظر شنیدن خبرهای خوب گشایش‌های ارزی باید بود. _ایبنا

روسیه از «پیشرفت تردیدناپذیر» مذاکرات وین خبر داد

اولیانوف سرپرست تیم مذاکره کننده روسیه در مذاکرات وین: امروز در جریان مذاکرات وین با موضوع برجام، کارگروه مسائل هسته‌ای یک جلسه مفید برگزار کرد.ما ناظر پیشرفت تردیدناپذیری بوده و درباره موضوع لغو تحریم‌ها به نحو فعالانه‌ای رایزنی می‌شود.

تمرکز مذاکرات وین روی رفع موثر تحریم‌ها

کارشناسان ایران و گروه ۱+۴ از صبح امروز (سه‌شنبه) در هتل کویورگ وین گردهم آمده و سخت مشغول بررسی سازوکارها و چارچوب‌هایی هستند که بر اساس آن رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران راستی آزمایی شود.آن ها همچنین در حال تبیین و تدوین شاخص‌ها و ملاک‌هایی هستند که طبق آن احتمال خروج مجدد ایالات متحده از برجام به حداقل رسیده و نتواند تحریم‌های جدیدی را برخلاف توافق صورت گرفته اعمال کند.علی باقری کنی» مذاکره کننده ارشد ایران می‌گوید هرچقدر طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها و اراده جدی تری برای پذیرش سازوکارهای مد نظر جمهوری اسلامی ایران در لغو تحریم‌ها داشته باشد  در مدت زمان کوتاه‌تری می‌توانیم به توافق دست پیدا کنیم.در صورت حصول توافق وین، طرف نقض کننده برجام باید تحریم‌ها را بردارد، این اقدام توسط ایران راستی آزمایی و سپس اقدامات هسته‌ای ایران در چارچوب توافق برجام انجام شود.گزارش‌ها حاکیست که طرف‌های مقابل اهمیت رفع تحریم‌ها برای ایران را درک کرده و به طور جدی روی این مساله متمرکز هستند./ایرنا

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




چند خبر مهم و اثرگذار
توسط مرسده گونه 04 تیر 1402 ساعت 07:30
تابستان 1402 آغاز شد
توسط مرسده گونه 03 تیر 1402 ساعت 07:55
نگاهی عمیق تر به روند پیش روی بورس...
توسط مرسده گونه 30 خرداد 1402 ساعت 07:41
اتمام بازی خودرویی ها
توسط مرسده گونه 29 خرداد 1402 ساعت 07:52