گاز بزرگترین واحد تولید سیمان غرب ایران قطع شد

ماین نیوز: گاز کارخانه سیمان ایلام با ظرفیت تولید روزانه ۵۳۰۰ تن کلینکر و سیمان و به عنوان بزرگترین واحد تولید سیمان غرب ایران قطع شد. یک مقام مسوول در این کارخانه گفت: قطع گاز شرکت سیمان ایلام در این شرایط بحرانی به هیچ شکل قابل قبول نیست. کارخانه سیمان به عنوان یکی از بزرگترین مشترکان شرکت گاز استان است و این شرکت تمامی بدهی‌های گذشته خود را به رغم همه مشکلات پرداخت کرده است

سیمان به زودی گران می‌شود

ماین نیوز: با رسیدن فصل سرما و افزایش مصرف گاز خانگی، گاز برخی از واحدهای تولید سیمان در شمال و شمال ‌شرق کشور قطع شده است. حالا کارخانه‌های تولید سیمان مجبور به استفاده از سوخت مازوت هستند. عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: استفاده از مازوت تفاوت قیمت تولید و عرضه ما را زیاد می‌کند. به همین دلیل با ادامه قطع گاز، قیمت سیمان گران می‌شود. سوزاندن مازوت به جای گاز، هزینه‌های تولید را بالا می‌برد. خوشبختانه ما به تازگی از سیستم قیمت‌گذاری دستوری خارج شده‌ایم و قیمت ما در بورس مشخص می شود. با جایگزین شدن مازوت به جای گاز هم به زودی تغییر قیمت اعمال می‌شود

نیکل و روی به فهرست مواد معدنی حیاتی آمریکا اضافه شدند

ماین نیوز: نیکل و روی هم‌اکنون از نظر آمریکا مواد معدنی حیاتی محسوب می‌شوند. سازمان زمین‌شناسی آمریکا (USGS) پیشنهاد کرد که هر دو فلز در فهرست بازنویسی شده مواد معدنی حیاتی این کشور قرار گیرند. این فهرست از سال ۲۰۱۸ از ۳۵ به ۵۰ ماده معدنی افزایش یافته است. این فهرست تاکنون بیشتر روی دو گروه عناصر نادر خاکی و گروه فلزات گرانبها متمرکز بوده است.همچنین چهار ماده معدنی هلیوم، پتاس، رنیم و استرانسیم از فهرست مواد معدنی حیاتی آمریکا حذف شده‌اند. اورانیوم نیز پس از طبقه‌بندی مجدد به عنوان "سوخت معدنی" از این فهرست حذف شد

مهم برای گروه قندی؛قیمت چغندرقند اصلاح شد/ نرخ جدید: 1700 تومان

به نقل از وزارت جهاد کشاورزی؛ بیستمین جلسه شورای قیمت گذاری و سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی امروز به ریاست ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد.در این جلسه، قیمت تضمینی محصول چغندر قند در سال زراعی 1401-1400، برای چغندرقند بهاره، قیمت 1700 تومان و برای چغندرقند پاییزه قیمت 1641 تومان تعیین شد.

رویترز: کره جنوبی در ماه گذشته از ایران هیچ نفتی نخریده است

 به گزارش رویترز، آمار‌های اولیه گمرک کره جنوبی نشان داد کره جنوبی در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته هیچ نفتی از ایران وارد نکرد. پنجمین واردکننده نفت در جهان ماه گذشته میلادی در مجموع 11.4 میلیون بشکه نفت خام وارد کرده است.

اردوغان: من با تجربه‌ترین رهبر جهان هستم!

رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه در سخنرانی در میان جوانان این کشور گفت که درک وی از جهان باعث شده با تجربه‌ترین رهبر جهان شود.

قیمت‌گذاری دستوری بلای جان صنعت قند و شکر

 آزاد سازی قیمت برای صنعت قند و شکر بسیار مهم است زیرا صنعتگران برای سرمایه گذاری در این صنعت تشویق می شوند و تولید قند و شکر می‌تواند با رفع موانع تکنولوژی و سیستمی با همراهی دولت در رفع موانع موجود افزایش پیدا کند.

چرا نفت ارزان شد؟

رویترز گزارش داد:ذخایر استراتژیک نفت آمریکا احتمالا آزاد خواهد شد که این دلیل اصلی کاهش قیمت نفت در معاملات امروز بود.️دلیل دیگری که سبب افت قیمت نفت شده، افزایش شمار مبتلایان به کووید 19 و نگرانی های مرتبط با تقاضا برای نفت در جهان به علت محدودیت ناشی از اعمال قرنطینه بوده است.️ همچنین شرکت های انرژی آمریکا این هفته بر تعداد دکل های نفت و گاز طبیعی برای سومین هفته متوالی افزودند.

خاور: رونمایی از اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل به‌زودی

مدیرعامل ایران خودرو گفت: پس از 9 سال با همت تمامی سازندگان و کارکنان، اتوبوس به خط تولید بازگشته و در حال حاضر بیش‌ترین تولید اتوبوس در کشور متعلق به ایران خودرو دیزل است. اخیرا برای تولید 175 دستگاه اتوبوس با شهرداری تهران قرارداد بستیم که از این تعداد 110 دستگاه را تحویل داده ایم.مقیمی با اعلام خبر رونمایی از اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل ظرف هفته‌های آینده، استفاده از این اتوبوس را که حدود 65 درصد آن داخلی سازی شده است، در کاهش آلایندگی شهرهای بزرگ تاثیرگذار دانست.

افزایش 90 درصدی شاخص قیمت تولیدکننده زراعت و باغداری

طبق اعلام مرکز آمار، شاخص زراعت و باغداری در فصل تابستان سال 1400 برابر با 569.2 است که نسبت به فصل مشابه سال قبل 89.1 درصد افزایش یافته‌است. میانگین شاخص چهار فصل منتهی به فصل جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) 66.5 درصد افزایش یافته‌است.

هیچ محصول پتروشیمی بدون مشتری باقی نمی‌ماند/ تقاضا 5 درصد از تولید جلوتر است

عضو سابق هیات مدیره صنایع ملی پتروشیمی میزان صادرات محصولات را در سال 99 حدود 6630 هزار تن اعلام کرد و گفت: امسال به تبع رشد قیمت نفت در بازارهای بین‌المللی محصولات پتروشیمی هم رشد قیمت دارند و به همین نسبت با افزایش ارزش صادرات مواجهیم.عبدالحسین بیات با بیان اینکه هیچ محصول پتروشیمی روی زمین و بدون مشتری باقی نمی‌ماند، گفت: صادرات محصولات پتروشیمی مثل نفت نیست که فوری در سطح ظرفیت تولید افزایش یابد و سایر تولیدکنندگان بتوانند جای کشوری که کاهش ظرفیت داده و یا تحریم باشد، بگیرند. سال‌هاست که میزان تقاضای محصولات پتروشیمی  4.5 تا 5 درصد از تولید و عرضه بازار جلوتر است. _ایلنا

تاریخ سفر گروسی به تهران در حال نهایی شدن است

«لارنس نورمن» خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» در توییتی نوشت:ایران از «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس برای سفر به تهران دعوت کرده و تاریخ سفر گروسی در حال نهایی شدن است. تاخیر در تاریخ سفر گروسی به تهران به دلیل در قرنطینه قرار گرفتن «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران در پی ابتلا به کرونا بوده است.

امارات: گام‌هایی برای کاهش تنش با ایران برداشته‌ایم

مشاور دیپلماتیک رئیس دولت امارات مدعی شده ابوظبی گام‌هایی برای کاهش تنش‌ها با ایران برداشته است.انور قرقاش، در ادامه ادعاهای خود گفت: «ما کماکان درباره دخالت ایران در عراق، سوریه و یمن نگرانی‌های جدی داریم و گام‌هایی برای تنش‌زدایی برداشته‌ایم. ما هیچ نفعی در درگیری نداریم چون منطقه بهای آن را در دهه‌های پیش رو پرداخت خواهد کرد.»وی اضافه کرد: «ما می‌توانیم با یکدیگر اعتماد ایجاد کرده و به سمت یک وضعیت پایدارتر حرکت کنیم. برای ایران بهتر خواهد بود با همسایگانش همکاری داشته باشد»

باقری: لغو موثر تحریم‌های غیرقانونی آمریکا اولویت اصلی مذاکرات است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در گفت‌‌وگو با معاونان وزیران امور خارجه روسیه و چین:تحریمهای ظالمانه آمریکا علیه ایران، هزینه مقابله با یکجانبه گرایی است.لغو موثر تحریم‌های غیرقانونی آمریکا یک ضرورت و اولویت اصلی مذاکرات پیش رو است./ایسنا

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سفر رابرت (راب ) مالی نماینده ویژه کشورش در امور ایران به منطقه غرب آسیا اعلام کرد که واشنگتن برای دور جدید مذاکرات وین آماده می شود.

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ارتباط سفر راب مالی به غرب آسیا از جمله سرزمین های اشغالی و مذاکرات وین گفت که (راب) مالی برای مشورت با همکاران ما به منطقه سفر کرده است. او در امارات بود و اکنون در اسرائیل است. در آنجا تعاملات عالی داشته است.وی تصریح کرد که نماینده ویژه کشورش در امور ایران با وزیر خارجه، دفاع، مشاور امنیت ملی، رئیس موساد و دیگر مقامات رژیم اسرائیل دیدارهایی داشته است.سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد که ما در طول شش دور پیشین مذاکرات در وین به صورت مرتب به همکاران خود در خلیج فارس و همچنین اسرائیل توضیح داده ایم و همانطور که ما برای دور هفتم مذاکرات آماده می شویم. این فرصتی است تا نقطه نظرهای خود را مقایسه کنیم و برای دور هفتم مذاکرات آماده شویم.

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




چند خبر مهم و اثرگذار
توسط مرسده گونه 04 تیر 1402 ساعت 07:30
تابستان 1402 آغاز شد
توسط مرسده گونه 03 تیر 1402 ساعت 07:55
نگاهی عمیق تر به روند پیش روی بورس...
توسط مرسده گونه 30 خرداد 1402 ساعت 07:41
اتمام بازی خودرویی ها
توسط مرسده گونه 29 خرداد 1402 ساعت 07:52