هفته پر چالشی را بازار سهام پشت سر گذاشت و در نهایت توانست با رضایت سهامداران به کار خود پایان دهد.

اگر بخواهیم مروری بر هفته که پشت سر گذاشتیم داشته باشیم، باید بگوییم، که در ادامه رشد هفته های گذشته شروع این هفته هم با افزایش تقاضا دنبال شد و شاهد قرار گرفتن نماگر بورس تهران در اولین روز کاری یعنی 6 شهریور ماه 1400 در سطح 1 میلیون و 575 هزار واحد بودیم اما بنظر شاخص کل بدنبال بهانه ای برای اصلاح می بود که بازگشت ناکام شبندر و اصلاح 1000 تومان دلار در معاملات روز یکشنبه موجب اصلاح تند و تیز نماگر بورس تهران شد و ما شاهد افت تقاضا و سبقت گرفتن صف های فروش از صف های خرید بودیم.

این افت تقاضا تا پایان معاملات نیمه اول روز سه شنبه، ادامه داشت اما ناگهان نمایش پررنگ نقدینگی یا همان پول که اصلی ترین رکن بازار سرمایه است، در نیمه دوم معاملات روز سه شنبه موجب تقویت تقاضا شد و شاهد بازگشت اکثریت نمادها به مدار تعادل بودیم.

ولی روز آخر معاملات هفته یعنی 10 شهریور ماه 1400 شاهد آغازی متعادل و مثبت با نقش آفرینی خریداران رقم خرد. خریداران با حضور پررنگشان در اغلب نمادهای بزرگ و کوچک موجب رشد بیش از 24 هزار واحدی نماگر بورس تهران شدند که شاخص نه تنها سطح 1.500 واحد را مجددا پس گرفت بلکه در بالاتر از سطح 1.520 هزار واحد در اخرین روز کاری آرام گرفت.