به گزارش پاداش، در حالی به استقبال آخرین روز کاری هفته می رویم که بازار بورس همچنان حالت رکودی و قامت سرخ خود را حفظ کرده است اگر چه همچنان بعضی از سهامداران امیدوارانه چشم انتظار برگشت بازار هستند اما در حال حاضر با توجه به ارزش معاملات و همچنین روند نزولی بازار نمی شود انتظار خاصی از بازار داشت. روز گذشته برای هفتمین روز متوالی بود که پول حقیقی از بازار خارج شد. دیروز از بازار بیش از 148 میلیارد تومان از بازار خارج شد تا نشان از عدم عزمی جدی برای برگشت بازار داشته باشد.

 

اخبار کدال

www.padash.ir

 

اخبار بورسی

۱- گزارش جدید از قیمت مسکن در تهران: قیمت خرید و فروش مسکن ۰.۲ درصد افزایش یافت.

۲- افزایش نرخ در «کارام»: شرکت صنایع سرام آرا خبر داد که افزایش قیمت در گروه محصولات تک پخت سایز ۳۰*۱۰ به میزان ۲۰ درصد و محصولات مینیاتوری (استخری) ۱۵ درصد می‌باشد.

۳- انعقاد قرارداد مهم در «فمراد»: شرکت آلومراد از انعقاد قراردادی جدید با موضوع فروش مقدار ۵۰۰ تن مفتول آلومینیومی ۹.۵ میلیمتر خبر داد. مبلغ قرارداد ۷۸ میلیارد تومان اعلام شده است.

۴- سه سال تنفس برای طرح مالیات بر عایدی سرمایه: سخنگوی سازمان مالیاتی:۳ سال فرصت تنفس در طرح مالیات بر عایدی سرمایه در نظر گرفته شده که بعد از تصویب قانون شروع می‌شود؛ بر این اساس تا ۳ سال، مالکان اموال مشمول قانون، می‌توانند آنچه دارند را بفروشند بدون اینکه مالیاتی به سود آن‌ها تعلق بگیرد.

۵- اگر کسی ۱۰۰ دستگاه خودرو هم بخرد، مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شود مگر زمانی که بخواهد آن‌ها را بفروشد و سودی کرده باشد.

۶- دکپسول و افزایش نرخ: در پایان سال ۱۴۰۲ ارز دریافتی شرکت، از نیکویی به نیمایی توسط سازمان غذا و دارو به دلیل تغییر اولویت کالایی این امر باعث افزایش نرخ خرید ارز یورو از ۳۱۰، ۰۰۰ ریال به ۴۳۰، ۰۰۰ ریال معادل ۳۸% گردیده است که تاثیر آن بر بهای تمام شده محصولات با توجه به میزان مواد مصرفی وارداتی معادل ۲۲% می‌باشد.

۷- خرید و نگهداری طلا مشمول مالیات نمی‌شود.

 

پیش بینی بازار

با حال بد این روزهای بازار بورس تهران پیش بینی می شود که برای امروز چهارشنبه آخرین روز معاملاتی هفته باز هم شاهد روندی فرسایشی باشد اما این احتمال نیز وجود دارد که با توجه به اینکه چند روزی روندی نزولی داشتیم امروز بازار با حالی بهتر به سراغ تعطیلات اخر هفته برود.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 29 اردیبهشت 1403 ساعت 08:38
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 25 اردیبهشت 1403 ساعت 08:31
کارت قرمز بورس به...
توسط محمدباقر سلیمانی 24 اردیبهشت 1403 ساعت 14:58
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 24 اردیبهشت 1403 ساعت 08:27