بررسی بازار سهام روز دوشنبه 29 آبان 

به گزارش پاداش، بازار سهام در معاملات روز گذشته با افت قابل توجهی روبرو بود و در مدار منفی به کار خود پایان داد. در نهایت، شاخص کل با از دست دادن 8300 واحد دیگر، تا سطح 2 میلیون و 17 هزار واحد عقب نشینی کرد. در حالی تراز نقدینگی حقیقی ها منفی بود که در دقایق پایانی تحت تاثیر پذیره نویسی فصباح مثبت شد و به 233+ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد نیز صعودی بود و به 4500 میلیارد تومان افزایش یافت. نمادهای فصباح و اتوآگاه صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای خساپا و وارس بیشترین حمایت را از سوی حقوقی ها داشتند.

یکی از دلایل ریزش امروز پذیره‌نویسی سنگین چهار هزار ۵۰۰ میلیارد تومانی فصباح بود و دیگری پذیره نویسی یک صندوق بخشی در حوزه خودرو، بازار کشش این سطح خروج منابع را ندارد، به نظر می‌رسد در بازار فردا نیز روند قیمت‌ها منفی باشد، افت قیمت دلار نیز مزید بر علت شده است و روند بازار را تحت تأثیر قرار داده است.

بیشتر صنایع بازار  با افت همراه بودند. در این بین صنایعی مانند خودروسازی، شیمیایی و فلزات اساسی بیشتر از سایر صنایع با کاهش قیمت سهام مواجه شدند. در طرف مقابل صنایعی مانند انبوه‌سازی، کانی غیرفلزی، سرمایه‌گذاری و سیمانی با وجود افت کلی بازار کم و بیش مثبت معامله شدند.

خبری در روزهای گذشته به بازار سهام مخابر شد، مبنی بر اینکه تجدید ارزیابی اجباری شرکت های بورسی هر ۳ سال یکبار، در بودجه ۱۴۰۲ بررسی می شود.محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت، پیشنهاد کمیسیون تلفیق، الزام شرکت های دولتی به تجدید ارزیابی بود،اما مجلس به دنبال تصویب تجدید ارزیابی اجباری شرکت های بازار سرمایه هر سه سال یکبار است که محرک خوبی برای بازار سرمایه خواهد بود.

WWW.PADASH.IR

بررسی گروه ها 

اکثریت گروه در مسیر منفی و با افت قیمت روبرو بودند. تنها گروه های سیمانی و انبوسازی با توجهات سهامداران همراه شدند و شاهد رشد نسبی تقاضا در این دو گروه بودیم. 

در جریان معاملات سیمانی ها نماد سصفها با افزایش سرمایه 300 درصدی از محل سود انباشته روبرو بود که با توجه به جو بازار نتوانست سهامداران خد را راضی نگه دارد و در نهایت در محدوده صفر تابلو در بالاتر از سطح قیمتی 10300 تومان به کار خود پایان داد. سبزوا این روزها در این گروه خیلی خوب عمل می کند و از جمله نمادهای مورد توجه بازار بشمار می رود. 

دلیل توجهات و روزهای مثبت و پرتقاضای نماد ثفارس مشخص شد. ثفارس یک افشای اطلاعات گروه ب روانه سامانه کدال کرد مبنی بر اینکه باغ ایلخانی و خانه های تاریخی را دوبار پس گرفته است.

اکثر نمادهای گروه فلزات در محدوده منفی نوسان داشتند. نمادهای فولاد، فخوز، فملی مماس بر صفر تابلو با گرایش منفی و ذوب با افت 3 درصدی دادو ستد می شد و این در حالی است که زمزمه هایی از افزایش سرمایه 600 درصدی نماد ذوب به گوش می رسد. در این گروه فصبا که روز گذشته بازگشایی شد با رشد 5 درصدی صف خرید را تجربه کرد.

وضعیت معامله پالایشی‌ها در روز گذشته را بررسی می کنیم. شپنا در قیمت 816 تومان نوسان منفی داشت. شتران در قیمت 411 تومان نوسان منفی را همانند سایر همگروهی های خود تجربه کرد. شبندر در قیمت 972 تومان نوسان منفی و پر عرضه دنبال شد. شبریز در قیمت 1177 تومان قرار داشت.

اکنون جدول ورود و خروج پول حقیقی ها را مشاهد می کنید:

WWW.PADASH.IR

WWW.PADASH.IR

 

اخبار مهم روز جاری: 

  1. پذیره‌نویسی نخستین صندوق سرمایه‌گذاری بخشی با ارزش خالص دارایی چندگانه (مولتی NAV) روز گذشته ۲۹ آبان ماه با حضور رئیس سازمان بورس انجام شد.
  2. ولی‌الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار از الزام ۳۰ شرکت منتخب برای برگزاری کنفرانس پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران خبر داد.
  3. رئیس کل بانک مرکزی: نرخ رشد اقتصادی صنعت نفت تا پایان سال ١۵.٢ درصد خواهد بود.
  4. رئیس کل سازمان امور مالیاتی: بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل فرارهای مالیاتی شناسایی و وصول شد.

 

تهیه کننده: تیم خبری پاداش




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 22 اسفند 1402 ساعت 08:51
بازگشت خودرو در نیمه...
توسط محمدباقر سلیمانی 29 بهمن 1402 ساعت 14:38
پیش بینی بازار / خبر تجدید ارزیابی برخی...
توسط محمدباقر سلیمانی 27 آذر 1402 ساعت 09:39
پیش بینی بازار / خبر مهم برای سهام...
توسط محمدباقر سلیمانی 22 آذر 1402 ساعت 09:26