به گزارش پاداش، بازار روز گذشته در مدار مثبت و با رشد نسبی تقاضا در کلیت نمادها آغاز به کار کرد و شاهد رشد قیمت در عمده نمادهای بازار سهام بودیم اما  با گذشت زمان افت قیمت در اکثریت نمادها رقم خورد و در نهایت شاخص کل در محدوده 2 میلیون و 161 هزار واحد به کار خود پایان داد.

بررسی برخی گروه ها و پیش بینی روند معاملاتی آنها در معاملات آخرین روز کاری، چهارشنبه 22 اذر ماه 1402:

انبوه سازی و املاک و مستغلات :

این گروه چند روزی ست که مورد توجه بازار قرار گرفته و در حال معامله شدن در مدار سبز می باشند. در این گروه نمادهای کرمان، ثشاهد و ثرود بهترین معاملات را داشتند.

از جمله اخبار موثر :

ثرود

این شرکت نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت پروژه مسکونی در شهر جدید بهارستان اصفهان در زمینی به مساحت 6784 مترمربع به طرفیت شخص حقیقی اقدام نموده است .

ثشاهد

دیروز بخشی از معاملات نماد ثشاهد مطابق با ماده 112 دستورالعمل اجرايي نحوه  انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران، مبني ‌بر انجام معاملات چرخشي تاييد نشد.

پیش بینی می شود با توجه به حجم معاملاتی که در چند روز اخیر این گروه داشتند، کمی با عرضه همراه باشند و به تعادل برسند.

 

خودرو و قطعات آن :

دیروز در حالی که اوایل بازار این نمادها در حال معامله شدن در مثبت بودند اما بعد از بازگشایی نماد خساپا به یکباره عرضه ها زیاد شد و روند خودرویی ها را عوض کرد و در نهایت اکثر نمادهای این گروه در منفی بسته شدند.

از جمله اخبار موثر :

رئیس هئیت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خبر داد، در راستای واگذاری خودروساران به بخش خصوصی، سرمایه گذاران درخواست‌هایی ارائه کرده اند، برخی از آن‌ها جزو خودروسازان بخش خصوصی هستند و ما در حال بررسی درخواست‌ها هستیم.

وزیر صنعت با بیان اینکه واردات خودرو تا زمان رفع ناترازی ها در بازار مناسب است، گفت: ما می خواهیم رقابتی سودمند به نفع ظرفیت ملی ایجاد کنیم.

خرید یک درصدی بلوک خساپا توسط کرمان موتور انجام شد.

پیش بینی می شود این گروه در اوایل بازار کمی با عرضه رو به رو باشند .

 

شایعات کلی بازار سهام

اخابر

ابتدا افزایش سرمایه از سرمایه گذاریها خواهد بود اما در سالهای آتی نسبت به سایر طبقات نیز اقدام خواهد شد.

همراه

چون همراه نیز تجدید ارزیابی میگردد احتمال افزایش سرمایه همراه نیز وجود دارد منتهی هیات مدیره همراه تصمیمی در این خصوص نگرفته است.

 

پیش بینی بازار :

 

در حالی به آخرین روز معاملاتی هفته رسیدیم که در این هفته با وجود اخبارهای متنوعی که داشتیم اما شاهد نوسانات کوچکی در بازار شاهد بودیم .در بازار دیروز که رمق چندانی وجود نداشت. پیش بینی می شود با توجه به عرضه هایی که دردقایق پایانی روز گذشته داشتیم، امروز نیز در دقایق ابتدایی ادامه روند رو داشته باشیم و با کمی عرضه همراه باشیم.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 05 اردیبهشت 1403 ساعت 09:10
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19