بررسی بازار : 

در روز گذشته در پی ادامه دار شدن جنگ میان میان رژیم صهیونیستی و فلسطین بازار سرمایه هم چنان در گیر دار کشمش افزایش ریسک سیستماتیک قرار گرفت و با ریزش همراه گشت اما با میانجی گری در خصوص بازارگردانان و عدم لزوم آنان به ایفای تعهد فروش بازار توانست ورق معاملات را بازگرداند و با رشد بیش از 4 هزار واحد همراه گردد ؛ اما شاخص کل هم وزن و فرابورس هم چنان در میان این ریزش ها باقی ماندند . با این وجود افزایش قیمت دلار باز هم ادامه دار گشته است و به قیمت 53 هزار تومان نیز رسید ، این افزایش اگر چه بر رشدبازار بورس تاثیر آن چنانی تا کنون نگذاشته است اما بازار در صورت عبور از ریسک های سیاسی ملزم به رشد خواهدبود  . 

اخبار و اتفاقات موثر :

در این میان خبرهایی دیگر حاکی از آزاد سازی قیمت شکر به واسطه ی مجلس شنیده شد ، هم چنین نمایندگان مردم در مجلس وزارت نیرو را موظف کردند ضمن عرضه برق تولیدی نیروگاه‌ها در بورس انرژی، رابطه مالی این وزارتخانه با دولت را در راستای استقلال مالی صنعت برق اصلاح کند. هم چنین در خبری مجددا به داستان های خروج سیمان و فولاد از بورس کالا پاسخی مبنی بر آنکه کالایی از بورس کالا خارج نمیگردد داده شد .

شاخص کل و بازار امروز :

بازار باز هم به محدوده ی 2 میلیونی خود بازگشت و در حال واکنش دادن به محدوده ای است که زمان زیادی در آن به نوسان پرداخته بود . تا پایان درگیری های سیاسی ایجاد شده شرایط می تواند به همین منوال اما با قدرت فروش کمتری همراه گردد تا زمانی که  از بازار حمایتی لازم صورت گیرد و محرکات دیگر موجب ایجاد تحرکی در سمت و سوی آن گردد.

 

   کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه



بررسی بازار / همه چیز در بازار نسبی...
توسط مرسده گونه 22 مهر 1402 ساعت 10:55
پیش بینی بازار / با کاهش کشمش ها ، چه...
توسط مرسده گونه 22 مهر 1402 ساعت 07:47
چرا بازار منفی شد ؟
توسط مرسده گونه 15 مهر 1402 ساعت 12:13
واگذاری سایپا و ایران خودرو و تاثیر آن...
توسط مرسده گونه 12 مهر 1402 ساعت 13:42