همانطور که در نقشه بازار سرمایه مشاهده می کنید، خریداران در این روز غوغا به پا کردند و شاهد رشد قیمت در اکثریت نمادهای بزرگ و کوچک بودیم. بطوری که نماگر بورس تهران با رشد بیش از 18 هزار واحد در سطح 1 میلیون و 189 هزار و 898 واحد به کار خود پایان داد. نمادهای «فارس»، «فولاد»، «فملی» و «وبملت» بیشترین تاثیر مثبت را بروی نماگر بورس داشتند. ارزش معاملات روز جاری با رشد 11 درصد به نسبت روز گذشته 4550 میلیازد تومان به ثبت رسید.

 واینگونه در اولین روز تابستان با رشد فوق العاده بازار سرمایه همراه شدیم. دل قرصی سهامداران از اتفاقات برجامی و انتخابات ریاست جمهوری تا حدودی موجب شد تا در این روزها شاهد روند معاملاتی متعادل و مثبتی در عمده نمادهای بزرگ و شاخص ساز باشیم بطوری که بزرگان در اغلب گروه ها من جمله «خساپا» در گروه خودرویی ها و لیدرهای بانکی «وبملت»، «وبصادر» و «وتجارت» در سقف قیمت روزانه با صف خرید همراه بودند.

تشکیل صف خرید عمده نمادهای بازار و  پارامترهای تاثیر گذار من جمله، رشد قیمت جهانی نفت برنت و رسیدن به بالاتر از سطح 75 دلار، ثبات در سایر قیمت های فلزات، ثبات نرخ ارز و همچنین کاهش ریسک سیتماتیک انتخابات و خبرهای خوش برجامی، تماما نشان از روند متعادل بازار در روزهای آتی را به ما می دهد اما نکته ای که سهامداران هرگز نباید فراموش کنند این است که، بازار همیشه به یک سمت پیش نمی‌رود و در پس روزهای تلخ، روزهای شیرین نیز وجود دارد که با صبر و سهام‌داری به دست می‌آید.

قرار گرفتن نمادها در سطوح ارزنده در کنار آینده پیش روی هر صنعت با توجه به تورم حاکم شده در این روزهای موجب شده است تا قیمت فعلی نمادها برای سهامداران جذاب باشد و هر روز به مراتب شاهد رشد ارزش معاملات خرد هستیم. با توجه به تداوم افزایش تقاضا در این روزها تا انتهای بازار و سبز شدن تعداد کثیری از سهام بازار، ارزش معاملات نسبت به روزهای قبل در حال رشد می باشد و همچنین پول کمتری از سوی حقیقی ها در حال خروج است. از منظر تکنیکالی نیز شاخص کل با کندل مثبت پرقدرتی که ثبت کرد، توانست از سد مقاومتی چند ماهه خود یعنی خط روند نزولی آن که از برج 6 سال 99 چندین مرتبه مانع از صعود بیشتر بازار شده بود، به خوبی عبور کند. میانگین متحرک 200 روزه نیز حمایت معتبری است که شاخص کل با برخورد به این ناحیه، توانست برگشت قابل توجهی داشته باشد.

با توجه به روند معاملاتی این ورزها و همچنین نزدیک شدن به موئد مجامع شرکت های eps محور می توان انتظار داشت که روند معاملای متعادل و مثبت بازار ادامه دار باشد.

در میان داد و ستد این روزهای بازار سرمایه، سهامداران نشان دادند که بیشتر خواستار سرمایه گذاری در گروه های خودرویی، بانکی، محصولات شیمیایی و برخی از تک سهم های فلزی هستند و در میان تک سهم ها می توان اشاره به سرمایه گذاری خریداران در نماد « شستا» را داشته باشیم که این روزها در مرکز توجهات سهامداران با خبر افزایش سرمایه خود قرار گرفته است.

ورود پول هوشمند و فعال شدن بازیگران در تک سهم ها نیز در این روزها موجب فاصله گرفتن اکثریت نمادهای کوچک از کف قیمت روزانه شده است و برخی از آنها نه تنها در مدار مثبت قرار دارند بلکه در مرکز توجهات و در سقف قیمت روزانه داد وستد می شوند.

در چارت روزانه نماد «خودرو» سهم با برخورد به کف کانال و تکمیل کردن موج c خود در حال حرکت به سمت موج d  می باشد و هدف قیمتی نماد را می توان 231 الی 240 در نظر گرفت. نماد «خساپا» برای دومین روز متوالی در تیررس خریداران قرار داشت و شاهد رشد حداکثری قیمت در این نماد بودیم و سایر نمادهای خودرویی با لیدری این نماد توانستند در مرکز توجهات و در مدار مثبت به کارخ ود پایان دهند.

در گروه فلزی ها با توجه به ثبت قیمت کامودیتی ها در بازارهای جهانی شاهد روند متعادل و مثبت هستیم ام در دقایق پایانی معاملات روز جاری سبقت خریداران از فروشندگان در نمادهای «فملی» و «ذوب» موجب شد تا شاهد رشد تقاضا و جهش قیمت در این دو نماد باشیم.

بیشترین حجم معاملات در بازار امروز به نماد وبملت  و گروه خودرویی  محدوده مثبت و در محدوده منفی صندوق امین یکم تعلق داشت.

بیشترین ورود پول هوشمند در بازار امروز به سهم های بجهرم،وسینا،رمپنا  ،سشرق متعلق بود.

در کدال چه گذشت؟

خفناور:عدم حصول نتیجه از برگزاری مزایده

فروش 3.5 دانگ از 6 دانگ یک قطعه زمین واقع در ازاد شهر.

تا پایان مهلت مقرر برای شرکت در مزایده (پایان وقت اداری روز پنجشنبه 1400/03/27)هیچگونه پیشنهادی مبنی بر شرکت در مزایده یا دریافت فرم شرکت در مزایده از طرف اشخاص حقیقی یا حقوقی به شرکت وصول نگردیده و مزایده بدون شرکت کننده پایان یافته است.

سفاسیت:  دریافت مجوز تغییر بیش از 10 درصد در نرخ فروش محصولات یا ارائه خدمات.

بهپاک:دریافت مجوز تغییر بیش از 10 درصد در نرخ فروش محصولات یا ارائه خدمات.

 خاور:تغییر در مفاد هر نوع اطلاعیه بااهمیتی که قبلاً منتشر شده است.

گزارش فروش قزوین راهی سامانه کدال شد. قزوین با توجه به زمان کشت چغندر فروش فصلی دارد این شرکت در خرداد ماه حدود 38 میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به اردیبهشت ماه بیش از 5 برابر شده است و نسبت به میانگین سال ۹۹ حدود 80 درصد رشد کرده است.   نرخ فروش شکر تولیدی از چغندر 12.1 میلیون تومان به ازای هر تن در خرداد ماه گزارش شده است.

جمله طلایی روز

میلاد امام رضا (ع) مبارک شما همراهان پاداش سرمایه

کارشناس بازار: الناز جمالی