بررسی بازار : 

در روز گذشته بازار سرمایه با افت بیش از 17 هزار واحد به پایان رسید.  هم چنان کشمکش ها در خصوص بورس کالا ، سیمانی ها و فولادی ها به گوش میرسد. همانطور که از گذشته نیز داستان خودرویی های پرتیراژ و بحث خروج آن ها از بورس کالا بازار را به چالش کشید تاریخ تکرار شد و تا مشخص شدن نتیجه ی این وضعیت بورس تهران هم چنان درگیر درجا زدن خواهد بود .

مهر ماه ، ماه بی مهری : 

با وجود آنکه مهر ماه را ماهی مثبت تلقی میکردیم اما اتفاقات پیش آمده هم چنان نفس بازار را در سینه حبس نموده است و مشخص نمیکند که پس از رهایی این نفس بازار تا کجا بتواند رشد کند . هم چنان چشم انداز های بازار نفت مثبت تلقی میشود همانطور که بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان پیش‌بینی می‌کند قیمت نفت خام برنت به خاطر تقاضای بالا و کمبود عرضه تا ۱۵۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد.پس این اتفاق بر صنعت پالایشی ها می تواند مثمرثمر واقع گردد روز جاری اخباری ناراحت کننده از پالایشگاه نفت بندر عباس به گوش رسید که طی آن نشتی گاز موجب انفجار میعانات گازی شد. 


و بگوییم از وضعیت بازار سرمایه در روز جاری :

گزارشات 6 ماهه همانطور که در مقاله های مالی رفتاری به آن پرداختیم موجب افزایش تقاضای لحظه ای در صنایع با اتفاقات خوب میگردد ، در صورتی که در صورت های مالی رشدی واقعی صورت گرفته باشد و گزارشات مثبتی که به انتظار آن ها هستیم تا بازار به روند مثبت خویش بازگردد در حقیقت نوسانی خواهد بود که تنها نمیتوانند بر تغییر روند بازار موثر واقع گردند این یکی از محرکات لازم خواهد بود و نیاز مبرم بازار در وهله ی اول تعیین و تکلیف داستان های پیش آمده اخیر در خصوص بورس کالا می باشد . این تاثیر مثبت و منفی گزارشات در بلند مدت آن سهم و صنایع اعمال میگردد و به ارزش واقعی خود در طی زمان خواهند رسید  پس درست است که گزارشات بر بازار تاثیر میگذارند اما این تاثیر بیشتر در بلند مدت رشد خود را نشان خواهد داد . 

بی رقیب تر از همیشه :

درست است که همه چیز در ابهام به سر میبرد ولی نشانه های رشد نسبی ارزش معاملات ، رکود در بازار های موازی و ... هم چنان بازار را در معرض و مستعد رشد نگه خواهد داشت اگر به عنوان نمونه بخواهیم مطرح کنیم در خاطره ی ریزش 99 با وجود ریزش قیمت سهم ها شاهد رشد بازار های موازی بوده ایم و این اتفاق رفته رفته موجبات ادامه یافتن این روند ریزشی گشت زیرا بخشی از سرمایه ها از ترس ریزش بیشتر از بازار خارج گشت و به بازار های موازی پیوست پس در حال حاضر رقیب قدری در مسیر پیش روی بازار سرمایه نخواهد بود.

پیش بینی روز جاری : 

 
اگر بخواهیم به پیش بینی روند روز جاری بپردازیم بازار هم چنان منوط بر اتفاقات و ابهامات سیمانی ها و فولادی ها خواهد بود تا زمان مشخص شدن این داستان هم چنان به روندی همانند روز گذشته ادامه خواهد داد .

 

   کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه



کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 23 اردیبهشت 1403 ساعت 08:26
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 22 اردیبهشت 1403 ساعت 08:39
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 19 اردیبهشت 1403 ساعت 08:26
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 17 اردیبهشت 1403 ساعت 08:37