بررسی بازار : 

بازار بورس تهران با نماگرهای منفی و با افت اندکی در روز چهارشنبه به کار خود پایان داد ، با توجه به آنکه هفته ای که پشت سر میگذاریم می تواند روند رو به رشدی در پیش گیرد  فاکتور ارزش معاملات بالا می تواند این سناریو را استحکام بخشد در این میان اخبار رو به رشد نفت برنت بر بازار ما نیز اثربخش بوده و علی الخصوص می تواند موجب ادامه ی رشد پالایشی ها گردد ؛ قیمت نفت به بالاترین سطح در ماه‌های اخیر رسیده و اطلاعات به دست آمده حاکی از افزایش درآمد نفتی دولت به گوش میرسد .  با وجود آنکه روند خروج پول از بازار هم چنان ادامه داشته است اما با نگاهی دقیق تر به این روند می توان به کاهش این خروج پول اشاره نمود که روزهای آینده ی بازار را می تواند تحت تاثیر خود قرار دهد . محرکات بازار از جمله نرخ دلار پس از رسیدن به قیمت 50 هزار تومان مجددا کنترل گردید و با افت همراه شد پس این محرک فعلا نقش کمرنگ تری تا زمان رشد مجددش بر بازار خواهد گذاشت اما  گزارش‌های ۶ ماهه و وضعیت سودآوری شرکت‌ها هم چنان در صدر توجهات روزهای آتی قرار میگیرند . 


صنایع پیشنهادی : 


خودرویی ها با توجه به افزایش قیمت‌ برخی از آن ها و پالایشی ها با توجه به رشد قیمت نفت می توانند لیدرهای روز جاری قرار گیرند .

در خصوص نفت می توان به این خبر اشاره نمود :

 بانک امریکا پیش بینی کرد؛نفت به بشکه‌ای 100 دلار خواهد رسید
تحلیلگران واحد تحقیقات جهانی بانک امریکا پیش بینی کردند تداوم کاهش عرضه اوپک پلاس تا پایان سال و تقاضای مثبت در آسیا، می‌تواند قیمت نفت برنت را تا پیش از سال 2024، به بالای 100 دلار در هر بشکه برساند. 
هم چنان در بازار های جهانی در یک ماهی که پشت سر گذاشتیم صنایع نفت ، متانولی ها زغالسنگ و شکر با بیشترین بازدهی همراه بوده اند با توجه به چشم انداز مثبت صنعت نفت و صعود صادرات نفت خام و میعانات ایران به بالای 2 میلیون بشکه در روز هم چنان افزایش تقاضای پالایشگاه های چین برای نفت خام ایران  حتی با وجود تحریم های امریکا هم چنان این صنعت را مستعد رشد نشان خواهد داد . البته با نگاهی دقیقتر به وضعیت نفت برنت با توجه به وضعیت برخورد آن به سقف  کانال صعودی خود باید دید این نماد نفت برنت  در نهایت چه خواهد کرد و آیا می تواند با رشد بیشتری همراه گردد یا خیر با این وجود پیش بینی ها مثبت به چشم میخورد . 
با توجه به موارد گفته شده  بازار روز جاری می تواند با رشد علی الخصوص در صنایع  گفته شده  همراه گردد. 

   کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه



کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 12 اردیبهشت 1403 ساعت 08:34
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 11 اردیبهشت 1403 ساعت 08:37
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 10 اردیبهشت 1403 ساعت 08:18
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 08:20