به گزارش پاداش، هفته دوم اردیبهشت ماه با روند بسیار خوبی که از کامودیتی ها در بازارهای جهانی و همچنین افزایش قیمت دلار نیمایی وجود داشت با روند مثبت کار خود را آغاز کردند. اما این خبرها که محرک خوبی برای بازار بود انتظار می رفت که روند قدرتمندی را آغاز نماید اما این اتفاق نیوفتاد و شاخص کل با رشد نسبی همراه شد. این حالی بود که فملی یک تنه نماگر اصلی تالار شیشه ای را مثبت نگه داشت. شاخص کل روز گذشته با تنها 0.03 درصد، معادل 652 واحد رشد رو به رو شد به سطح 2 میلیون و 305 هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز که نشان دهنده روند عمومی قیمت شرکت های کوچک و متوسط می باشد عملکردی همچون شاخص کل داشت و با رشد 1394 واحد رو به رو شد و به ارتفاع 765 واحدی قرار گرفت.

 

اخبار کدال

www.padash.ir

 

اخبار بورسی

۱- پیشنهاد هییت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت گروه صنعتی و معدنی امیر / درصد افزایش سرمایه: ۷,۴۰۰ درصد

۲- در اقدامی کم سابقه اوراق دولتی در ابتدای سال با نرخ ۲۳ درصد منتشر شد!

۳- پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی: معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه نباید برداشته شود.

۴- محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی به عربستان سفر کرد.

۵- رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن از ورود این صندوق به بازار خرید سیمان از طریق بورس در آینده نزدیک خبر داد.

۶- نماد‌های تاپکیش و درازی به دلیل عدم احراز یک یا چند مورد از معیار‌های پذیرش بازار اول، از این بازار به بازار دوم فرابورس منتقل می‌شوند.

۷- ذخایر ارزی در دسترس ایران به ۳۰ میلیارد دلار افزایش یافت.

۸- حراج جدید شمش طلا فردا ۹ اردیبهشت در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار می‌شود.

۹- تالار خودرو بورس کالا سال جدید را با عرضه ۳۰ دستگاه کامیون کشنده فاو (کامیون کشنده FAW J۶P-۴۶۰) آغاز می‌کند. این خودرو‌ها قرار است یکشنبه ۹ اردیبهشت در بورس کالا عرضه شوند.

۱۰- افزایش نرخ در کلوند: افزایش قیمت در گروه محصولات دیوار ۱۰ درصد، کف ۲۰ درصد و پرسلان ۱۸ درصد می‌باشد که این امر باعث افزایش میانگین ۱۶ درصدی نرخ فروش محصولات می‌گردد.

 

پیش بینی بازار

با توجه به فروکش کردن تنش های نظامی در چند روز گذشته، بازارهای موازی نیز با موجی از اصلاح همراه شدند و این افت قیمت همچنان در بازار طلا و ارز دیده می شود. با توجه به بازار روز گذشته انتظار خاصی برای معاملات امروز نمی شود داشت و احتمالا امروز بازار با منفی همراه شوند. با توجه به اقبال بازار بر روی نمادهای کوچک و متوسط، این منفی بر روی نمادهای پر تراکنش و شاخص ساز خواهد بود و میتواند نوساناتی نیز داشته باشد. بر همین اساس شروع معاملات امروز با منفی خواهد بود و بعد از گذشت دقایقی از بازار با افزایش تقاضا، روند معاملاتی رو به بهبود خواهد رفت.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 23 اردیبهشت 1403 ساعت 08:26
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 22 اردیبهشت 1403 ساعت 08:39
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 19 اردیبهشت 1403 ساعت 08:26
سکوت در بازار حکم فرما...
توسط محمدباقر سلیمانی 18 اردیبهشت 1403 ساعت 15:00