از آن جایی که ایامی را به پایان رساندیم که معاملات پالایشی ها شاید به حاشیه رانده شده بود بد نیست تا به بررسی برخی از نمادهای آن بپردازیم ...  

بررسی برخی از نمادهای پالایشی : 

نماد شپنا : اگر به صورت وضعیت شرکت پالایش نفت بندرعباس در دوره 12 ماهه منتهی به 1401/12/29 نگاهی بیندازیم به ازای هر سهم 3,044 ریال سود را محقق ساخته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 80% افزایش داشت. نماد شپنا در مسیر کانال صعودی خود در نزدیکی کف قیمتی قرار دارد و پس از رسیدن به آن ناحیه تا خط میدلاین خود  یعنی قیمت 935 تومانی می تواند رشد یابد از سویی دیگر واگرایی مخفی مثبت در نماد شپنا موجبات این رشد را همراه میسازد و امیدوارم با اخبار مثبت این گروه مورد حمایت بازار قرار گیرد . با این وجود نماد به دلیل برگزاري مجامع عمومي عادي ساليانه جهت  تصويب صورت هاي مالي و عمومي فوق العاده،بسته شده و باید ببینیم پس از بازگشایی سمتت و سوی آن چه خواهد شد .

نماد شتران اما در کانال نزولی قرار دارد که با رسیدن به کف کانال موجبات بازگشت آن تا قیمت 465 توان وجود دارد .

اخبار مثبت پتروشیمی ها عامل رنج مثبت

 از سویی دیگربا ابلاغ اخبار شورای رقابت و فرمول جدید قیمت‌گذاری یوتیلیتی پتروشیمی‌ها تا چند روز آینده می توانیم انتظار روزهای بهتری را داشته باشیم همانطور که در روز جاری از سویی دیگر با پیشنهاد ثابت بودن فرمول نرخ خوراک حداقل ۳ یا ۵ ساله افزایش تقاضا در نمادهای این صنعت دیده شد . با این وجود بازار دستوری احتمالات را برای سناریو های مختلفی  ایجاد می نماید.

زمان بازگشت بازار : 

در زمانی که حمایت های پیش روی بازار شکسته شد و ناامیدی در بازار حک فرمانی کرد روند رشدی به بازار بازگشت در روز جاری نوسانات مثبت و رشد 77 درصد از نمادها با معاملاتی مثبت را شاهد بودیم و البته جلسات ایجاد شده در راستای حمایت از بازار و حمایت صندوق تثبیت موجبات رشد روز جاری را به وجود آورد بازار در نبود نماد پردردسر خساپا و پس از روز جاری بسته شدن نماد خودرو جهت رفتن به مجمع بازار ارام تری را برایمان به ارمغان آورد .اگرچه در اکثر صنایع اگر از نظر تکنیکالی نگاهی بیندازیم احتمال رشد آن ها وجود دارد و اکثرا با تشکیل الگوی مثلث به استقبال روزهای مثبت تر میروند . از روز گذشته با خرید صندوق های سهامی و اهرمی رشد روز جاری قابل پیش بینی بوده است و احتمال میرود فردا نیز مثبت به پایان برسد .

 

   کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه



کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 08:20
بررسی بازار / همه چیز در بازار نسبی...
توسط مرسده گونه 22 مهر 1402 ساعت 10:55
پیش بینی بازار / با کاهش کشمش ها ، چه...
توسط مرسده گونه 22 مهر 1402 ساعت 07:47
پیش بینی / آینده ی بازار زیر ذره بین...
توسط مرسده گونه 19 مهر 1402 ساعت 07:49