بررسی صنایع پراتفاق در روز جاری : 

1-خودرو و قطعات آن :  نمادها در این گروه با رنج منفی همراه بوده اند دو نماد مهم در این گروه خودرو و خساپا به استقبال مجامع رفتند نماد خساپا در روز گذشته بسته و نماد خودرو بعد از تایم معاملاتی روز جاری بسته خواهد شد 

از جمله اخبار موثر: 1-شورای رقابت قرار است امروز سه‌شنبه ۲۷ تیرماه در جلسه ویژه با بررسی دستور رئیس جمهور قیمت خودروهای مونتاژی را تعیین تکلیف کند.

2- لایحه واردات خودرو‌های کارکرده که در دوره وزارت فاطمی امین، وزیر سابق صمت، برای ساماندهی بازار خودرو تدوین شده بود، با تایید شورای نگهبان به قانون تبدیل شد.

3-میرسلیم: با واردات خودرو‌های کارکرده قیمت خودرو‌های داخلی کاهش نمی‌یابد/ خودرو‌های وارداتی گران‌تر می‌شود.

پیش بینی روند متعادل می باشد 

2-لوازم خانگی: چالش های این صنعت هم چنان ادامه دارد همانطور که در روز گذشته اشاره کردیم  افزایش قیمت مواد اولیه چالش هایی در خصوص عرضه ناکافی برخی از مواد در بورس و تهیه ی ۳۰ تا ۵۰ درصدی اقلام مورد نیاز از بازار آزاد را به وجود آورده است و حتی می تواند در آینده برخی از واحدهای تولیدی را به مرز تعطیلی برساند  ،در روز گذشته نیز نمادهای این صنعت روز متعدل منفی را به پایان رساندند.

 از جمله اخبار موثر: در روز گذشته تفاهم‌نامه رتبه‌بندی تخصصی موبایل و لوازم خانگی بین سازمان مدیریت صنعتی و دفتر صنایع لوازم خانگی وزارت صمت امضا شد. 

پیش بینی روند متعادل می باشد 

3-پتروشیمی: با وجود درخواست بازنگری ها در خصوص نرخ خوراک این صنعت اما هم چنان نمادها روز منفی را پشت سر گذاشتند

از جمله اخبار موثر: 1- اگرچه چند روز گذشته اطلاعیه ای در خصوص تغییر نرخ تسعیر فرآورده های ویژه نفتی توسط انجمن صنفی پالایشگاهی منتشر شد و چند روز بعد این انجمن اصلاحیه اطلاعیه مذکور را منتشر کرد، اما انفعال و سکوت سازمان بورس در قبال چنین حرکاتی جای سوال دارد.

2-پورابراهیمی در نامه‌ای به رییس جمهور: در سازوکار تعیین قیمت خوراک تحویلی به پتروشیمی‌ها بازنگری شود.

پیش بینی روند متعادل می باشد .

 

 پیش بینی بازار روز جاری: 

در بازار روز دوشنبه هم چنان شاهد افت 64 هزار واحدی بورس تهران در سطح یک میلیون و 956 هزار واحدی بوده ایم شاید دیگر بررسی تکنیکالی شاخص ها نیازی نباشد زیرا بازار سرمایه با شکست روند ها مسیر دیگری برای خود رقم زد که در این راه برخی از سهامدارانش را از دست داد. اقتصاد دستوری و تاثیر آن بر بازار موجبات این بی اعتمادی را به وجود آورد و تنها امیدی که برجای گذاشت انتشار اخباری مثبت در ریزش های شدید بازار بوده است مانند خبر تشکیل جلسه ای در خصوص  بازار سرمایه با حضور مدیران عامل صنایع در جهت رسیدگی به تخلفات قیمت گذاری دستوری مجموعه وزارت نفت در روز گذشته که در روز جاری جلسه فوق‌العاده کمیسیون اقتصادی برای بررسی علل نوسانات بازار سرمایه تشکیل میشود با این وجود حتی در صورت نوسانات مثبت کوچک بازار و حمایت صندوق تثبیت که احتمالا در روز جاری اثرات مثبتش را بر بازار و نمادهای تحت پوشش آن خواهیم دید اما دیگر این اتفاقات نیز چنگی به دل نمیزند  و اصلاحات در سطح بزرگتتری باید صورت گیرد ، به هر سوی در انتهای روز گذشته رنج مثبت در برخی از نمادها مانند شستا و جمع شدن صفوف صنایع هم چنین ورود پول به صندوق های سهامی علی الخصوص اهرمی ها نشان از اتفاقات مثبتی در روز جاری خواهد داد .

 

   کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه



کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 29 اردیبهشت 1403 ساعت 08:38
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 25 اردیبهشت 1403 ساعت 08:31
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 24 اردیبهشت 1403 ساعت 08:27
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 23 اردیبهشت 1403 ساعت 08:26